Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران انجمن هنرهای نمایشی مازندران فراخوان نخستین جشنواره مجازی استانی تئاتر فیزیکال کروماسک با موضوع و نگاه ویژه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را منتشر کرد.

شیوع کرونا هر چند که بسیاری از فعالیت‌های هنری را به تعطیلی کشاند، اما با استفاده از فرصت فضای مجازی رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی رقم خورده و جشنواره‌های گوناگونی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن هنرهای نمایشی مازندران طی ماه‌های اخیر چند جشنواره مجازی مرتبط با هنرهای نمایشی از جمله جشنواره مجازی نمایشخونه ویژه کودکان و نوجوانان مازندران را برگزار کرد و در جدیدترین اقدام مجازی نیز با انتشار فراخوان جشنواره منطقه‌ای کروماسک، هنرمندان تئاتر فیزیکال مازندران را به تولید آثار نمایشی در ژانر تئاتر فیزیکال با موضوع و محوریت کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کرده است.

این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و حفظ و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن همگانی و نیز تزریق آگاهی به کالبد جامعه‌ای که در هیاهوی کرونا در بیم و هراس و اضطراب قرار دارند طراحی شده است.

ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، تاثیرات قرنطینه بر روابط اجتماعی، امیدبخشی در جامعه و ایجاد همدلی بین اقشار جامعه و دولت اهداف اصلی این جشنواره هستند.

انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره کروماسک را با محوریت و اولویت تولید آثار فیزیکال با موضوع ماسک و رعایت فاصله اجتماعی طراحی کرده است. اما هنرمندان در انتخاب موضوع آزاد هستند و می‌توانند آثاری با موضوع‌های دیگر را نیز به دبیرخانه بفرستند. با این حال دبیرخانه در گزینش و بررسی اولیه آثار نگاه ویژه‌ای به نمایش‌های فیزیکال با موضوع کرونا، ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

آثار تولید شده می‌تواند گروهی یا انفرادی باشد، شرایط و مقررات شرکت در جشنواره نیز بدین صورت است که سقف زمان در نظر گرفته شده برای هر نمایش ۶ دقیقه است و ویدئوها در صورت ضبط با دوربین گوشی باید به صورت افقی ضبط شوند. برای استفاده از صدا یا تصویر در اثر نیز باید کیفیت مناسب لحاظ شود تا در فیلم نمایش با کیفیت مناسبی مشاهده شود. ضمن این که هر شخص فقط با یک اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند.

علاقه‌مندان و هنرمندان تئاتر فیزیکال تا هشتم آذر فرصت دارند آثار خود را به پیام‌رسان واتس‌اپ شماره ۰۹۳۵۷۸۰۱۰۴۶ بفرستند. همچنین همراه با اثر مشخصات اثر، نام و نام خانوادگی، نام شهر و نشانی صفحه اینستاگرامی به صورت فایل متنی ضمیمه و ارسال شود.

بازبینی آثار از ۹ تا ۱۲ آذر انجام می‌شود و پس از آن آثار راه یافته به مرحله نهایی توسط داوران ارزیابی و منتخبان در مراسم اختتامیه‌ای که نیمه دوم آذر ماه به صورت حضوری و محدود برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

همه آثار مرحله نهایی در صفحه اینستاگرامی جشنواره بارگذاری می‌شود و علاوه بر آثار منتخب از نگاه داوران، یک اثر به عنوان برگزیده بخش مردمی با توجه به تعداد پسندها، دیدگاه‌ها، اشتراک‌گذاری و ذخیره در صفحه اختصاصی جشنواره انتخاب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره مجازی نیز با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر و چند تن از مسئولان شهرستان نوشهر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به صورت محدود برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا تئاتر فیزیکال جشنواره مجازی هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

کارگردان نمایش «پر» از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، رویکرد جشنواره در حذف بخش رقابتی و توجه به اجرای عمومی آثار را اقدامی موثر دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاتر‌های با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود، زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کار‌های دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهر‌های خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجرا‌های عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد