Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@04:47:14 GMT

شروع نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی در تونس

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۵۶۲۵

شروع نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی در تونس

نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی‌ها از امروز به مدت ۶ روز در شمال پایتخت تونس شروع شده است و آنان درباره تشکیل دولت وحدت ملی ، ساختارهای قانونی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بحث و گفت وگو خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الوسط- لیبیا ، نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی‌ها امروز ( دوشنبه 19 آبان ) تحت تدابیر شدید امنیتی در شمال پایتخت تونس  با حضور قیس سعید رئیس جمهور این کشور، خانم ویلیام استفانی نماینده دبیرکل سازمان ملل درامور لیبی  و 75 نفر از شخصیت‌های لیبیایی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست تونس درسایه شیوع ویروس کرونا برگزار شده است به همین دلیل  تعدادی از مقامات و مسئولان مرتبط با بحران لیبی از طریق ویدئو کنفرانس دراین نشست حضور دارند.

رئیس جمهور تونس در سخنرانی افتتاحیه این نشست گفت: باید لیبی متحد و یکپارچه باقی بماند و مجالی برای قیمومیت بر مردم این کشور تحت هیچ عنوانی وجود ندارد.

قیس سعید تصریح کرد: افتخار ما این است که میزبان نشست  گفت وگوهای سیاسی لیبیایی‌ها هستیم زیرا این نشست بسترهای لازم برای مشروعیت جدید که براساس اراده مردم لیبی باشد، فراهم می‌کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهور تونس خواستار تعیین تاریخ و رویه‌های مشخصی برای دستیابی به راه حل بحران لیبی شد و گفت : تونس تمام امکانات خود را برای موفقیت این نشست  به کار خواهد گرفت چرا که بحران لیبی فقط از راهکارهای سیاسی حل و فصل می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل نیز در پیام صوتی خود به نشست تونس اظهار داشت: آینده لیبی از هرگونه اختلافات حزبی مهم تر است  و اکنون ترسیم آینده این کشور در دست شرکت کنندگان در نشست تونس قرار دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونیو گوترش با بیان اینکه  امروز عزم شرکت کنندگان در نشست تونس برای پایان دادن به  بحران لیبی در بوته آزمایش قرار دارد،  گفت: اکنون وقت آن رسیده که شما برای تحقق یک دولت دموکراتیک وظیفه خود را انجام دهید.

وی با تاکید بر جمع آوری سلاح در لیبی گفت: سازمان ملل آماده حمایت از آینده لیبی است تا صلح و ثبات و امنیت در این کشور مستقر شود.

 در نشست تونس،  احزاب سیاسی ، تشکلات مدنی و قومیتی از جامعه لیبی شرکت دارند که حاضرند از منافع سیاسی و قومیتی خود بگذارند و منافع ملی را درنظر بگیرند تا یک دولت وحدت ملی در لیبی پایه گذاری شود.

برگزاری گفت‌وگوهای سیاسی لیبیایی‌ها فردا در تونس

قرار است شرکت کنندگان در نشست تونس درباره جزئیات موسسات حاکمیتی با یکدیگر بحث و گفت وگو کنند.

پیشتر نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفته بود: هدف از نشست تونس را بازگشت مشروعیت به ملت لیبی از طریق برگزاری انتخابات است.

 خانم ویلیامز استفانی  اظهار داشت: ضروری است شرکت‌کنندگان در نشست تونس درباره مکانیزم لازم برای برگزاری انتخابات توافق کنند. شاید برگزاری این انتخابات نیازمند ایجاد یک قدرت اجرایی واحد و توافق بر اصول قانونی باشد که باید درباره آن به توافق برسند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی تون س اخبار لیبی تون س سازمان ملل بحران لیبی نشست گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون چه بود؟

به گزارش زی‌سان به نقل از صدا و سیما این بخش با عناوین یکی از شبکه‌های فارسی زبان خارجی شروع شده بوده و این نوع شروع برای عده‌ای از مخاطبان این شبهه را به وجود آورده که شبکه خبر دو هک شده است.

tags # صدا و سیما سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • شبکه دوسیما هک شده است؟
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • شبکه خبر دو هک نشده است
  • ماجرای ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون چه بود؟
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • شبکه خبر ۲ هک نشده است
  • حال و هوای کمپ حجازی پیش از شروع تمرین استقلال / فیلم
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است