Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:10:06 GMT

کتاب‌هایی که به جایزه «جلال‌» رسیدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۵۸۱۵

کتاب‌هایی که به جایزه «جلال‌» رسیدند

فهرست کتاب‌های رسیده به سیزدهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل احمد» منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، فهرست کتاب‌های رسیده به سیزدهمین دوره جایزه «ادبی جلال آل احمد» در چهار گروه رمان و داستان بلند، مستندنگاری، نقد ادبی و مجموعه داستان کوتاه (بر اساس حروف الفبای نام ناشر) دسته‌بندی شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق روال دوره‌های گذشته، اطلاعات مربوط به آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۸ از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مرجع رسمی اعلام آمار کتاب‌های منتشرشده، دریافت شده است. همچنین همزمان با انتشار فراخوان، طی مکاتباتی با مراکز نشر، فراخوان جایزه اطلاع‌رسانی شده بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه، فهرست کتاب‌های دریافت‌شده از طریق وب‌سایت رسمی جایزه ادبی «جلال آل احمد» به نشانی jalal.adabiatirani.com قابل دسترسی است.

همچنین داوری آثار از میان کتاب‌هایی که در سال ۱۳۹۸ برای نخستین‌بار در یکی از حوزه‌های رمان و داستان بلند، مستندنگاری، نقد ادبی و مجموعه داستان کوتاه در ایران منتشر شده باشند، انجام می‌شود.

دبیرخانه این رویداد ملی ادبی با شماره تلفن ۸۸۳۱۸۶۴۶-۰۲۱ داخلی ۲۱۸ پاسخگوی سوالات نویسندگان و ناشران در موضوع‌های مرتبط با جایزه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه جلال آل احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • بحران ادبیات داریم
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد