Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:40:02 GMT

افزایش ۲۱۲ درصدی گازرسانی در استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۶۰۱۶

افزایش ۲۱۲ درصدی گازرسانی در استان فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیین بهره برداری از ۱۸۸ پروژه گازرسانی استان فارس با حضور وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار فارس و مدیرعامل شرکت گاز استان فارس به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد.

استاندار فارس که در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد از خانوار‌های استان از نعمت گازرسانی بهره‌مند شده اند، از کسب عنوان استان سبز برای فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایت الله رحیمی افزود: این طرح‌ها شامل تکمیل عملیات گازرسانی به یک شهر، ۵۵ روستا و ۱۲۵ طرح صنعتی بوده و گام بلندی برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی، افزایش رفاه، ایجاد اشتعال و حفظ محیط زیست در استان فارس محسوب می‌شود.

او با اشاره افزایش ۲۱۲ درصدی گازرسانی روستایی از سال ۹۲ تاکنون در استان، گفت: طی این بازه زمانی شاهد افزایش ۶۰ درصدی مشترکان و همچنین افزایش ۹۲ درصدی شبکه گذاری بوده‌ایم.

رحیمی افزود: فارس از پهناورترین استان‌های کشور و دارای هشت هزار روستاست که بیش از چهار هزار روستای این استان بیش از بیست خانوار جمعیت دارد.

او با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان در فارس این استان را دارای بیشترین شهرستان در کشور دانست و افزود: فعالیت‌های درخور توجه شرکت نفت موجب رضایتمندی مردم در استان فارس شده است.

رحیمی همچنین پیوستن فارس به پویش استان سبز را اقدامی بسیار مثبت توصیف کرد و گفت: این طرح علاوه بر مزایای بی شمار، موجب نشاط و امید آفرینی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۸ هزار و ۷۵۶ خانوار شهری و روستایی فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

او بیان کرد: این طرح‌ها با هدف اجرای محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب فارس اجرا شد و علاوه بر رشد صنایع، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

نماینده عالی دولت در این جلسه خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها، استفاده بیشتر ازپتانسیل‌های نفتی و گازی فارس، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ثروت آفرینی برای توسعه کشور در زمینه نفت و گاز شد.

بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت گاز استان فارس طرح بزرگ گازرسانی به شهر بیرم، ۵۵ روستای فارس و ۱۲۵ واحد تولیدی و صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین عملیات گازرسانی به ۸ شهر رستاق، دوبرجی، فدامی، دهرم، بنارویه، جویم، دهکویه و عمادشهر، ۱۴۹ روستا و ۳۲۵ واحد صنعتی فارس با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است که با افتتاح این طرح‌ها ۱۰۰ درصد شهر‌های فارس و ۹۶ درصد روستا‌های این استان به شبکه گاز متصل می‌شوند.

در ابتدای دولت یازدهم ۸۰ شهر فارس از گاز طبیعی برخوردار بود که اکنون این تعداد با رشد ۲۸ درصدی به ۱۰۲ شهر افزایش یافته است.

پیش از سال ۹۲ گازرسانی تنها به ۶۷۷ روستا انجام شده بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون بیش از دو هزار و ۱۱۶ روستا از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند شده که این موضوع بیانگر رشد بیش از دو برابری و نهضت گازرسانی به روستائیان فارس است.

در هفت سال اخیر، ۱۴ هزار کیلومتر شبکه گذاری، انجام، ۵۹۰ هزار اشترک جدید، ایجاد و ۲۳۱ هزار علمک گاز نصب شده که به ترتیب نمایانگر رشد ۹۳، ۶۰ و ۳۹ درصدی در توسعه خدمات گازرسانی استان است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس گازرسانی استان فارس طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز صبح شنبه در جلسه با اعضای هیأت مدیره سندیکای چای و چایکاران اظهار کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل تبدیل شده لذا می‌طلبد دولت باید در این خصوص ورود کرده و دغدغه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قیمت گذاری برگ سبز چای درجه یک هر کیلو ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، افزود: خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

جهانساز با تاکید بر اینکه قرارداد با کارخانجات چای برای خرید تضمینی در حال انجام است، ادامه داد: میزان بدهی کارخانجات به چایکاران ۳۱ میلیارد تومان است که موظف هستند تمامی بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروهی که در حوزه چای در کشور تشکیل شد، مصوب کرد که چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، تصریح کرد: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشورهای هند، روسیه و چین صادر شود و اگر به کشورهای دیگر صادر شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه از دولت تقاضا داریم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند، گفت: طی سال جاری خرید تضمینی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای در کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6089641

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز