Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تبریز گفت: تمامی مراحل ثبت‌نام دانشجویان ورودی جدید به‌صورت مجازی انجام می‌گیرد و دانشجویان باید مدارک را نیز به صورت اینترنتی ارسال کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در خصوص نحوه‌ی ثبت نام دانشجویان دورودی جدید دانشگاه تبریزگفت: تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید به صورت مجازی انجام می‌شود و حتی درخواست کرده ایم که بحث معافیت تحصیلی و امور مربوط به نظام وظیفه نیز بصورت مجازی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما به دلیل اینکه این موضوع از اختیار ما خارج است، نمی‌توانیم قول صد درصدی بدهیم، ولی از طریق معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری پیگیر موضوع هستیم.

مجیدی در رابطه با برگزاری کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص دو برنامه را طراحی کرده بودیم که برنامه اول عبارت بود از تعویق نیمسال تحصیلی و برنامه‌ی دوم نیز ارائه‌ی حداقل واحد‌های درسی بود تا دانشجویان بتوانند دروس ارائه شده را تا پایان این نیمسال بگذرانند و همچنین برای اینکه مشکلی در اتمام دروس نداشته باشند، کلاس‌های مجازی اضافی را در طول هفته پیش بینی کرده ایم.

رئیس دانشگاه تبریز در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم ثبت نام مجازی، بازهم برخی به صورت حضوری مراجعه می‌کنند، گفت: بعضی از دانشجویان در ارسال برخی مدارک دچار مشکل می‌شوند و به علت اینکه مدارک ارسالی آپلود نمی‌شود، ناچار به صورت حضوری مراجعه می‌کنند که سعی می‌کنیم مشکلات آن‌ها را نیز سریعا حل کنیم و یا بعضا تعداد اندکی از دانشجویان در ثبت نمره‌ی دروس معرفی به استاد با مشکلاتی مواجه می‌شوند که این دسته از دانشجویان نیز برای حل مشکل خود به دانشگاه مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: تمامی کلاس‌های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما در مورد دفاع از پایان نامه‌ها اینطور مقرر شده که دانشجویان بومی از خرداد و غیر بومی‌ها از مرداد ماه به دانشگاه مراجعه کنند و در حال حاضر حدود ۶۰۰ دانشجوی غیر بومی در خوابگاه‌ها حضور دارند که در هر اتاق فقط یک دانشجو مستقر شده است.

مجیدی ادامه داد: در خصوص برگزاری کلاس‌های عملی مانند کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز تصمیم گرفته بودیم بجای برگزاری در طول ترم، هر دانشکده طوری برنامه ریزی کند که در طول دو هفته کلاس‌های عملی را برگزار کنند و حتی برای این موضوع خوابگاه ولیعصر را نیز آماده کرده بودیم تا دانشجویان غیر بومی به صورت هتلی حضور داشته باشند و کلاس‌های عملی خود را برگزار کنند، اما با توجه به شرایط فعلی و افزایش شیوع ویروس کرونا، ستاد مبارزه با کرونای استان این اجازه را به ما نداد و فعلا کلاس‌های عملی که حضور دانشجویان در دانشگاه ضرورت داشت، تعطیل شده است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه کلاس‌های مجازی نمی‌تواند کیفیت کلاس‌های حضوری را داشته باشد، اظهار کرد: ما نیز همانند دانشجویان از برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی رضایت نداریم و فضای دانشگاه بدون حضور دانشجویان سوت و کور است، ولی چون سلامتی دانشجویان برای ما حائز اهمیت است و از طرفی نیز مشخص نیست تا چه روزی با ویروس کرونا مواجه خواهیم بود و نباید وقفه‌ای در تحصیل دانشجویان بیفتد، به ناچار کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

مجیدی در پایان گفت: تصمیم گرفته بودیم به مدت دو هفته دانشجویان ورودی جدید را در دانشگاه حاضر کنیم تا اینکه این عزیزان با محیط و حال و هوای دانشگاه آشنا شوند و حتی خوابگاه‌ها را نیز برای این موضوع آماده کرده بودیم که متاسفانه این طرح نیز با توجه به شرایط کرونایی انجام نشد و قسمت‌های مختلف دانشگاه از طریق فضای مجازی به این دانشجویان معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پذیرش دانشجو دانشجویان ورودی جدید وزارت علوم دانشجویان ورودی جدید رئیس دانشگاه تبریز ثبت نام دانشجویان صورت مجازی انجام صورت مجازی کلاس های عملی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است که در ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک به شرح زیر است:

۱. فرد با هر یک از مدارک هویتی پنجگانه اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به صورت الکترونیکی احراز هویت می‌شود و در صورت تأیید، کارت تعرفه دریافت می‌کند.

۲. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

۳. لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴. رأی‌دهنده کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درآمده و امکان رأی دادن فراهم می‌شود.

۵. بعد از اینکه رأی‌دهنده رأی خود را ثبت کرد، کارت تعرفه را برمی‌گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.
در حوزه انتخابیه تهران ۴ هزار شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رأی هستند.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229499 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه