Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با شروع کرونا و متضرر شدن اقشار مختلف، سینماداران از آن جمله اقشاری بودند که ضرر بسیار زیادتری را متحمل شدند و آسیب‌هایی که به این افراد وارد شده است تا مدت‌ها بعد از کرونا نیز باقی می‌ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، با ورود غیرمنتظره و ناشناخته ویروس کرونا به عرصه زندگی، بسیاری از مشاغل و هنرها از تب‌وتاب رونق افتاده و به تعطیلی مطلق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر هفتم چند دهه‌ای است در کشور رونق خود را از دست داده و با چاره‌اندیشی‌هایی هم که گاه‌وبیگاه برای آن می‌شود باز هم جایگاه قبلی خود را به دست نیاورده است.

در شرایط کساد بازار فیلم و سینما، سینماداران بیش از هر قشر دیگری متضرر، گلایه‌مند و کم‌درآمد شده بودند، اکنون نیز با شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و عدم تجمع، ضربه‌ای جدی‌تر بر پیکر بی‌جان صنعت سینما وارد شده است.

 در این راستا با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت‌وگو کردیم.

ابراهیم شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: اوایل شیوع کرونا و تعطیلی کار هنرمندان، اعلام خسارت تسهیلات کرونا برای اهالی سینما از جمله سینمادارن، بخش تئاتر، آموزشگاه‌ها و شرکت‌های سینمایی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد اما با وجود پیگیری‌های مکرر، تاکنون کمکی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه سینماداران قشری هستند که  بیشترین آسیب را از کرونا دیدند، افزود: مردم رغبتی به استفاده از سینما در شرایط کرونایی ندارند و در صورت درخواست فیلم از تهیه‌کنندگان فیلم ارسال نمی‌کنند زیرا به‌ فروش نمی‌رود و درآمدی ندارد.

ترجیح مردم به تماشای فیلم برخط /حمایت از سینماها و سالن‌های تئاتر مشهد ادامه داردسینماها تا ساعت 18 فعالیت می‌کنندوقتی فیلم خوب نیست مردم برای چه به سینما بروند؟/ حق با تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: سازمان سینمایی برای رونق سینماها طرحی را اجرا کرد که در این طرح روزهای شنبه تا چهارشنبه بلیط نیم‌بها و پنجشنبه و جمعه تمام‌بها فروخته شود و 50 درصدی که سینمادار باید به تهیه‌کننده بدهد را وزارتخانه تقبل کند اما با این حال سینماها رونق نگرفت و مردم استان اقبالی به این مقوله نشان ندادند.

شریفی با بیان اینکه همزمان با بازگشایی اصناف و ادارات، سینماها نیز بازگشایی شد، عنوان داشت: اقبال عمومی نسبت به سینما محدود بود و با شیوع کرونا نیز کاهش چشمگیری داشت و با اینکه اکنون جزو اماکن تعطیل نیستند استقبالی از آ‌ن‌ها نمی‌شود، مردم درخواستی نسبت به رفتن به سینما ندارد.

وی با اشاره به چهار سینما در استان، تصریح کرد: سینما بهمن شهرکرد مدتی برای تبدیل شدن به پردیس فعال نبود و تا هفته آینده تجهیزات آن به‌طور کامل نصب می‌شود اما دو سینمای شهرستان بروجن نیز در زمان کرونا تعطیل بودند و همچنان غیرفعالند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا حدود دو سال بعد از کرونا آسیب‌های آن تاثیرگذار باشد و هنرمندان به‌خصوص در بخش سینما وضعیت درآمدی مطلوب نداشته باشند به همین دلیل تلاش می‌کنیم حمایت‌هایی برای این قشر از وزارتخانه مطالبه و در اختیارشان قرار دهیم.

شریفی از هزار و 500 هنرمند عضو صندوق اعتباری هنر در استان خبر داد و گفت: در قالب این صندوق از هنرمندان حمایت می‌شود و کارت شتاب آن برای هنرمندان صادر شده و یک میلیون و 500 هزار تومان در یک مرحله به تعدادی از هنرمندان که جزو 35 هزار نفر مرحله اول حمایت کشوری بودند تعلق گرفت و مابقی نیز در مرحله دوم تا یک ماه آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: رقابت‌های انتخابی جام جهانی با با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.
زهرا کیانی پیش از این به نشان طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما