Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: بعید است که ترامپ در آینده ای نزدیک شکست خود را بپذیرد اما برخی افراد نزدیک به او بر این باورند که ترامپ در نهایت با پایان دوره اش کاخ سفید را ترک می کند.

این که تا ۷۰ روز باقی مانده تا روز تحلیف چه اتفاقی رخ خواهد داد، معلوم نیست و حتی بسیاری از نزدیکان کمپین ترامپ و کاخ سفید در این باره تردید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می رود ترامپ چالش حقوقی درباره نتایج انتخابات در چند ایالت کلیدی را را دنبال کنند هر چند که شکایت های اولیه رد شده و بقیه باعث تغییر در نتیجه انتخابات نشده است.

همچنین برخی گمانه زنی ها نشان می دهد که او ممکن است مقامات ارشد برخی سازمان ها و نهادهای آمریکایی را درچند روز آتی اخراج کند و برخی از کارکنان کاخ سفید رزومه خود را به جاهای دیگری ارائه داده اند.

چنین تحولاتی در بحبوحه مواجهه کشور با وخیم ترین بحران بهداشت عمومی بروز کرده و رکورد جدیدی را شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ثبت رسیده و کنگره احتمالا درهفته های آتی بسته کمک اقتصادی را به اسیب دیدگان از همه گیری بررسی خواهد کرد اما هنوز معلوم نیست که ترامپ در هر یک از این مسائل تا چه اندازه دخالت خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا روزهای شنبه و یکشنبه را در زمین گلف خود در ویرجینیا سپری کرد. او معمولا در روزهای نزدیک به کریسمس برای ایام روز شکرگذاری به فلوریدا می رود.

افراد نزدیک به دولت ترامپ مطمئن نیستند که ترامپ به سادگی برای سپری کردن مابقی دوران خدمتش در فلوریدا بماند یا همچنان تمایل به حضور در واشنگتن داشته باشد. اما تاکید دولت ترامپ برای اجرای اولویت های سیاسی نهایی خود بستگی به این دارد که مقام های ارشد دولتش تا چه اندازه همکاری می کنند.

ترامپ وعده داده نتایج انتخابات را در دادگاه به چالش بکشد این در حالیست که جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد ترامپ به او توصیه کرده از راه حل های قانونی در دسترس برای تضمین صحت انتخابات استفاده کند.

سَم نانبرگ مشاور کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶میلادی گفته است تلاش ترامپ نتیجه را تغییر دهد یا نه، ما نیاز داریم ببینیم آیا مغایرتی وجود داشته یا نه، زیرا این مساله برای انتخابات های آینده مهم است.

رئیس جمهور عمدتا با دستورات اجرایی کشور را اداره می کند و افراد نزدیک به دولت می گویند که او ممکن است تلاش کند تا اقدامات دیگری را برای محدود کردن تقاضاهای مهاجرت یا پناهندگی انجام دهد،  هرچند که ممکن است این اقدامات از نظر قانونی متزلزل باشد.

ترامپ همچنین علنا نشان داده که علاقه مند به اخراج آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی دولت است و یکی از مقامات دولت آمریکا گفته است اگر رابرت ردفیلد رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را اخراج کند، تعجب نخواهیم کرد.

ترامپ همچنین نارضایتی خود را از کریستوفر ورای رئیس پلیس فدرال آمریکا و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا- که گفته می شود نامه استعفای خود را آماده کرده، ابراز کرده بود.

روز جمعه دومین مقام ارشد آژانس توسعه بین المللی (USAID) در اقدامی که گفته می شود در کاخ سفید هماهنگ شده بود، برکنار شد.

جیسون اسمیت از مقامات ارشد سیاه پوست کاخ سفید نیز روز جمعه به عنوان بخشی از برنامه طولانی مدت، پست خود را ترک کرد.

درباره آینده ترامپ این احتمال وجود دارد که او دوباره در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود یا این که به عنوان عضوی از جمهوریخواهان، نامزدهای دیگری به دنبال تایید او باشند.

داگلاس هِی مدیر ارتباطات سابق کمیته ملی جمهوریخواهان گفت فشار ترامپیسم وجود دارد اما آنچه که هنوز نمی دانیم این است که مفهوم چنین فشاری در رابطه با اقدامات بعدی خانواده ترامپ چه خواهد بود. آیا آنها همچنان نیروی حاکم بر سیاست های آمریکا خواهند بود یا مانند دیگر خانواده های سیاستمداران آمریکا عمل خواهند کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ اخبار کنکور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟