Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:23:47 GMT

قیمت خودرو همچنان کاهشی است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۶۶۰۱

به گزارش اکوفارس؛ سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت امروز معاملات بازار خودرو گفت: با مقایسه نرخ خودرو در ۲ هفته گذشته می‌توان نتیجه گرفت که  خودروهای داخلی و خارجی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند، البته  این کاهش  قیمت طی روزهای گذشته شدت بیشتری داشته است چرا که نرخ ارز در همین روزها به میزان چشمگیری ریزش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر در بازار آزاد خودرو، خرید و فروش انجام نمی‌شود و در مجموع معاملات تقریبا به صفر رسیده است، در صورتی معامله در بازار شروع  می‌شود که نرخ ارز  به مدت حداقل یک هفته به ثبات نسبی برسد.

موتمنی تصریح کرد: کاهش قیمت برای خودروهای داخلی و خارجی به طور متوسط حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده و نمی‌توان گفت که کدام خودرو‌ بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده است چرا که این کاهش قیمت برای همه خودروها اتفاق افتاده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اظهار کرد: زمانی که ارز به اوج افزایش قیمت رسیده بود، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید که هم اکنون با کاهش شدید نرخ ارز به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان رسیده است و همچنین  پراید ۱۳۱  هم از  نرخ ۱۲۸ میلیون تومان به ۱۰۳ میلیون تومان رسیده است.

او گفت: اگر نرخ ارز با همین روند کاهش یابد، خودرو ارزان‌تر هم خواهد شد، چرا که نرخ ارز رابطه مستقیمی با قیمت خودرو دارد و  اگر بخواهیم بازار آرامی در خودرو داشته باشیم باید ارز به ثبات برسد، چرا که با کاهش نرخ ارز بازار‌های مالی دیگر هم کاهش قیمت را تجربه خواهند کرد.

موتمنی در پایان بیان کرد: زمانی که نرخ ارز افزایش یافت، قیمت خودرو دچار حباب قیمتی شد و جو روانی حاصل از آن باعث افزایش روز افزون قیمت خودرو شد اما معامله‌ای  انجام نمی‌شد چراکه  قیمت گذاری‌ها به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شد و خریداری با وجود این ارقام نجومی  وجود نداشت چرا که همچنان این احتمال می‌رفت که این حباب قیمتی کاهش یابد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون تومان قیمت خودرو نرخ ارز کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد