Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در حالیکه گفته می‌شد میان دولت و استاندار تهران بر سر تعطیلی و اعمال محدودیت‌های کرونایی اختلاف وجود دارد، ساعاتی پیش خبر جدیدی منتشر شد که به نقل از استاندار تهران نشان می‌داد که از ساعت ۲۱ قرار است در تهران ترددها ممنوع شود. محسنی بندپی گفته این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و بحث شد که زمان اجرای آن را در اختیار رئیس قرارگاه عملیات ستاد کرونا تهران قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این پیشنهاد به نقل از استاندار مطرح شده اما ظاهرا فقط در زبان عنوان شده و قرار نیست اجرایی شود، آنچنانکه روابط عمومی پلیس تهران این خبر را شایعه خوانده و گفته هنوز چیزی معلوم نیست و تازه پیشنهاد منع آمد و شد قرار است امروز در ستاد مطرح شود.

سرهنگ علی صباحی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت به رویداد۲۴ می‌گوید: فعلا چنین تصمیمی گرفته نشده و معاون وزیر بهداشت نیز دقایقی پیش اعلام کرد این خبر فعلا شایعه است.

او گفت بر اساس شنیده‌ها امروز قرار است این پیشنهاد درجلسه ستاد ملی کرونا مطرح شود. صباحی درباره نحوه ضمانت اجرای این طرح در صورت تصویب گفت: تا زمانی که طرحی نهایی نشده باشد ضوابط آن هم اعلام نمی‌شود.

ساعاتی پیش انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران از اعمال منع تردد از ساعت ۲۱ شب در تهران از تاریخ ۲۴ آبان خبر داده و گفته این تصمیم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

بیشتر بخوانید: مخالفت استانداری تهران با دستور روحانی برای تعطیلی پایتخت!

به گزارش رویداد۲۴ در روزهای گذشته شاهد عدم هماهنگی میان استانداری، ستاد مقابله با کرونای تهران و ستاد ملی مقابله کرونا بوده ایم. طی روزهای گذشته انتقاد برخی مقامات از این ناهماهنگی به بیرون و به رسانه ها نیز درز پیدا کرد.

روز شنبه مینو محرز عضو ستاد ملی کرونا از دستور رییس جمهور برای تعطیلی تهران خبر داده و گفته بود: وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا که رئیس آن رئیس جمهور و عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است دستور می‌دهند که تعطیل کنند، اما استانداری با تعطیلی موافقت نمی‌کنند خیلی جای سوال دارد و واقعا نمی‌دانم علت آن چیست. بنده واقعاً از این تصمیم استانداری تعجب می‌کنم.

موضوع تصمیم‌گیری برای تعطیلی تهران این روزها فقط به بازی با افکار عمومی شباهت پیدا کرده است؛ در تصمیم مبهمی که دیروز هم به اختصار از سوی حسن روحانی، رییس جمهور و رییس ستاد ملی کرونا و هم ساعتی بعد از سوی علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا بیان شد، هیچ اثری از تعطیلی گسترده که همه فرماندهان عملیات کرونا در پایتخت خواسته بودند، وجود نداشت.

به فاصله ۲۴ ساعت از وعده حریرچی برای تعطیلی تهران، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا اصلا مطرح شدن چنین تصمیمی در ستاد ملی کرونا را رد کرد و البته به صراحت هم عدم موافقت رئیس جمهور با تعطیلی تهران را تکذیب کرد: «اصلا امروز چنین چیزی در ستاد ملی مطرح نشد.»

صبح یک‌شنبه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در اظهاراتی تند، ابهامی بر ابهامات قبلی تعطیل نشدن تهران افزود و گفت: متاسفانه ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران نداده است.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، نظر مثبت خود را نسبت به این پیشنهاد ابراز کرده است اما ظاهرا مسئولین تصمیم‌گیرنده جسارت و اراده لازم را برای این اقدام ضروری که موجب شکستن زنجیره ابتلا و ایجاد یک فرصت حداقلی برای بازسازی توان سیستم سلامت و کارکنان خدوم بخش‌های خدماتی در این حوزه می‌شود را ندارند.

به گزارش رسانه شهرداری تهران، از صبح تا بعد از ظهر امروز روایت‌های تکان‌دهنده‌ای از وضعیت کرونا در تهران و ایران گفته شد؛ ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اعلام رسیدن تعداد مرگ و میر کرونا در تهران به عدد ۲۰۰ مورد در روز گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که نزدیک ۳ هزار نفر آنها به دستگاه متصل هستند و به همین دلیل امکان بالا رفتن آمار مرگ و میر وجود دارد. بنابراین می‌طلبد که سختگیری بیشتری در باب اجرای پروتکل‌ها اجرا شود.‌ متاسفانه با وجود درخواست‌های مکرر، به تعطیلی دوهفته‌ای تن داده نشد؛ اما یک دستورالعمل ناقص و ضعیفی توسط ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد که آن هم اجرا نمی‌شود.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا در ایران محدودیت های کرونایی مقابله با کرونا ستاد ملی کرونا تعطیلی تهران برای تعطیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد

رئیس سازمان سینمایی اولویت‌های تولید آثار سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن در سال ۱۴۰۳ را در در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد.

 محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، با اشاره به شعار محوری سال گفت: سینما در سال گذشته موفق شد با عبور از چالش‌ها و حواشی گوناگون، بار دیگر جایگاه خود را ارتقا دهد و در حوزه‌های مختلفی، چون توسعه زیرساخت، رونق اقتصادی، اعتمادسازی عمومی، برگزاری رویداد‌های سینمایی، جریان کشف استعداد‌های انسانی و رشد سرمایه اجتماعی، موفقیت‌های قابل اعتنایی را به دست آورد.

جهش و نهضت تولید با مشارکت خانواده سینما

وی افزود: در کنار این توفیقات و دستاورد‌هایی که در حوزه‌های مختلف سینما شکل گرفته در سال جاری با عنایت به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است با اهتمام ویژه‌تری با مشارکت خانواده سینما به سوی تحقق این مساله مهم گام برداریم.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: علاوه بر ظرفیت‌ها و منابع موجود در سازمان سینمایی، خوشبختانه امسال با مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر اسماعیلی، اعتبار ویژه‌ای به منظور تقویت تولید آثار با اولویت‌های موضوعی مشخص در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده جایگاه و قابلیت‌های خاص سینمای ایران در طرح مضامین گوناگون و تبیین گفتمانی در عرصه فرهنگ عمومی است.

خزاعی با توجه به نهایی شدن سیاستگذاری اولویت‌های تولیدی در شورای عالی تولید گفت: علاوه بر موضوعات اجتماعی، دینی، خانوادگی، اخلاقی، امسال در زمینه، تقویت بنیاد خانواده، توجه به موضوع جمعیت، حل مسائل اجتماعی، خدمات و پیشرفت‌های نظام و کشور، توجه به مفاخر ملی و عناصر هویتی، عزت ملی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ترویج امید، موضوع ایثار، شهادت، تبیین نقش جبهه مقاومت و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب از جمله اولویت‌های ابلاغی تولیدات امسال است.

محور رونق سینما، مخاطب است

خزاعی با تاکید بر شاخص‌های موثر در رونق سالن‌های سینما خاطرنشان ساخت: محور رونق سینما مخاطب است؛ از نظر سازمان سینمایی تنوعی که روی پرده سینما‌ها از لحاظ گونه‌های مختلف سینمایی وجود دارد، قابل اعتنا است. این تنوع هم در تولیدات بنیاد فارابی در ویترین فجر چهل و دوم و هم در برخی موسسات تولیدی دیده می‌شود و یکی از سیاست‌های سازمان سینمایی در سال جدید حفظ تنوع ژانر‌های فیلم‌های روی پرده اکران خواهد بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که سال گذشته شاهد رکورد‌های تاریخی فیلم‌های کمدی و کودک و نوجوان در حوزه اقتصاد سینما بوده‌ایم افزود: با سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه تولید و اکران فیلم‌ها، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رونق و اقبال عمومی را به آثار اجتماعی، دفاع مقدس و سایر ژانر‌های سینمایی شاهد باشیم.

سینما، ویترین گفتمان جدی اندیشه‌هاست

رییس سازمان سینمایی با اشاره به آثار گفتمانی تولیدات سینمای ایران در جامعه گفت: بسیاری از مسایل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و سینما می‌تواند بستر و ویترین گفتمان جدی اندیشه‌ها و مفاهیم گوناگون جامعه باشد. همچنین سینما می‌تواند بسیار بیش از اینها به طرح دغدغه‌ها و مسایل مهم جامعه بپردازد.

در این نشست، معاونان، مدیران و روسای موسسات سینمایی نقطه نظرات خود را درباره مسائل جاری مدیریت سینما مطرح ساختند.

گفتنی است: جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که در آن اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، مجید زین العابدین، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، لادن طاهری، سیدصادق موسوی، غلامرضا نجاتی و رمضانعلی حیدری خلیلی حضور داشتند.

منبع: روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد