Web Analytics Made Easy - Statcounter

الساندرو دل پیرو درون زمین با پاهای خود برای یوونتوس جادو می کرد و به دلیل مهارت های بالای او بود که جانی آنیلی، رییس افسانه ای باشگاه یوونتوس لقب پینتوریکو، نام یکی از بزرگ ترین نقاشان تاریخ ایتالیا را روی او گذاشت

اختصاصی طرفداری - الساندرو دل پیرو، زاده 9 نوامبر 1974 در پادوا؛ در کودکی دوست داشت راننده کامیون شود تا بتواند به تمام دنیا سفر کند، اما تقدیر او این بود با فوتبال بتواند به دور دنیا سفر کند؛ از کل اروپا تا استرالیا، هند و حالا آمریکا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آله، حالا یک نام جاودانه در فوتبال ایتالیا و دنیاست.

حتی شاید کسانی که فوتبال ایتالیا را هم دنبال نکنند، می دانند که الساندرو دل پیرو در نوجوانی از پادوا به یوونتوس پیوست، 19 سال برای بیانکونری به میدان رفت و ضمن کسب تمام افتخارات ممکن، توانست به بهترین گلزن و رکورددار تعداد بازی تاریخ یوونتوس تبدیل شود؛ درباره این ها زیاد خوانده ایم اما دل پیرو، همواره به فوتبال عشق می ورزید، طوری که مصدومیت های شدید او در عصر حضور مدافعان خشن و مستحکم هم نتوانست مانع آن شود تا فوتبال دوستان از دیدن جادوی دل پیرو با توپ، محروم شوند. هنرمندی دل پیرو در کار با توپ و البته جثه کوچک او باعث شد جانی آنیلی، رییس افسانه ای باشگاه یوونتوس لقب "پینتوریکو" به معنای نقاش کوچولو را به او بدهد. برناردینو دی بتو ملقب به پینتوریکو یکی از نقاشان ایتالیایی مشهور دوره رنسانس بود که او نیز قد و قامت کوتاهی داشت، اما آثار هنری فوق العاده ای خلق می کرد. در عصر حاضر هم الساندرو دل پیرو، پینتوریکوی دنیای فوتبال بود و با شاهکارهای خود، رنگ تازه ای به فوتبال یوونتوس و ایتالیا بخشید. به مناسبت 46 سالگی الساندرو دل پیرو، نگاهی داریم به 10 شاهکار 10 ابدی یوونتوس، پینتوریکوی دنیای فوتبال:

گل به فیورنتینا (فصل 95-1994)

ظهور پدیده ای به نام الساندرو دل پیرو، موجب شد کم کم روبرتو باجو، ستاره بزرگ فوتبال ایتالیا جایگاهش به عنوان قهرمان اصلی تیم را از دست بدهد و توجهات معطوف دل پیروی جوان شده بود. در واقع، بهترین سال های فوتبال الساندرو دل پیرو در همان سنین جوانی رقم خورد و چه بسا اگر مصدومیت های متعدد و طولانی مدت او در اواخر قرن 20 میلادی نبود، دل پیرو می توانست به بازیکن به مراتب بزرگ تری تبدیل شود. گل فوق العاده الساندرو دل پیرو به فیورنتینا که در حالتی نامتعادل و با بیرون پا به ثمر رسید، کاملا نشان می دهد که او چه تسلط بالایی در تمام کنندگی داشت. با این گل دل پیرو، یوونتوس بازی 2-0 باخته را 3-2 برد.

ویدیوی گل دل پیرو به فیورنتینا در سال 1994:

  گل به رئال مادرید (فصل 03-2002)

دل پیرو پس از سپری کردن مصدومیتی وحشتناک و یک دوره افت، دوباره روی فرم آمده بود و گل فوق العاده و البته سرنوشت ساز او به رئال مادرید باعث شد یوونتوس راهی فینال لیگ قهرمانان سال 2003 شود. یوونتوس در بازی رفت مقابل رئال مادرید 2-1 شکست خورده بود و در جریان پیروزی 3-1 یوونتوس در دل آلپی، دل پیرو گل دوم یووه را با فریب دادن فرناندو هیرو و میشل سالگادو، به زیبایی به ثمر رساند و در نهایت موجبات صعود تیمش به فینال را فراهم کرد. خوشحالی دل پیرو پس از این گل نیز به یاد ماندنی است.

دل پیرو پس از گلزنی مقابل رئال مادرید در سال 2003

ویدیوی گل دل پیرو به رئال مادرید در سال 2003: 

  پاس گل استثنایی به ترزگه مقابل میلان (فصل 05-2004) 

فصل 05-2004؛ میلان صدرنشین سری آ بود و یوونتوس با اختلاف کمی در تعقیب آن ها بود. بنابراین بازی یوونتوس و میلان در سن سیرو از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار شد. در این دیدار، الساندرو دل پیرو با یک پاس تماشایی قیچی برگردان، دیوید ترزگه را در موقعیت گلزنی قرار داد و مهاجم فرانسوی دروازه دیدا را باز کرد. یوونتوس در آن بازی 1-0 پیروز شد و در نهایت توانست از میلان سبقت بگیرد و قهرمان سری آ شود، البته این قهرمانی از بیانکونری پس گرفته شد اما پاس گل دل پیرو در آن بازی به یکی از به یادماندنی ترین پاس گل های تاریخ سری آ تبدیل شد.

دل پیرو و صحنه پاس گل به ترزگه

ویدیوی پاس گل استثنایی دل پیرو به ترزگه برابر میلان:

  گل به اینتر (فصل 06-2005)

ابتدای سال 2006؛ دل پیرو با کج سلیقگی فابیو کاپلو و البته ظهور ستاره ای به نام زلاتان ابراهیموویچ در یوونتوس نیمکت نشین شده بود اما هر گاه که وارد زمین می شد، بازهم تیمش را نجات می داد تا به کاپلو ثابت کند چه توانایی هایی دارد. در دیدار مهم برابر اینتر در سن سیرو، دل پیرو که تازه به میدان آمده بود، با یک ضربه آزاد فوق العاده از فاصله ای دور دروازه اینتر را فرو ریخت تا بازی 1-1 را 2-1 به سود یوونتوس به اتمام برساند؛ یک گل سه امتیازی فوق العاده که در راه کسب قهرمانی بسیار موثر بود.

دل پیرو و شادی گل خاص خود

ویدیوی گل دل پیرو به اینتر در سال 2006:

  گل به آلمان (جام جهانی 2006)

الساندرو دل پیرو در سطح ملی و در تیم ملی ایتالیا، به اندازه دورانش در یوونتوس، پرافتخار و درخشان نبود. شاید قدیمی تر ها، یادشان بیاید که دل پیرو در فینال یورو 2000، چند موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد اما در نهایت او بازهم مهره قابل اتکایی برای آتزوری بود و این را در جام جهانی 2006 حتی به عنوان یار ذخیره هم نشان داد. بازی آلمان و ایتالیا در نیمه نهایی جام جهانی 2006 یکی از به یادماندنی ترین مسابقات تاریخ جام های جهانی است. در دقیقه 120، در حالی که ایتالیا با گل فابیو گروسو 1-0 پیش بود، الساندرو دل پیرو توانست ضدحمله برق آسای ایتالیا را تکمیل کند و با یک ضربه داخل پا، دروازه ینس لمن را باز کرد تا تیر خلاص را به پیکره آلمان یورگن کلینزمن وارد کند.

شادی به یاد ماندنی دل پیرو پس از گلزنی مقابل آلمان

ویدیوی گل دل پیرو به آلمان در جام جهانی 2006:

  گل به زنیت (فصل 09-2008) یوونتوس، زخم خورده از سری بی برگشته بود اما در همان فصل اول بازگشتش اصالت خود را نشان داد و توانست نایب قهرمان سری آ شود؛ این یعنی بیانکونری را دوباره در لیگ قهرمانان اروپا می دیدیم. یوونتوس در آن سال ها با بازیکنانی متوسط، همچنان به دل پیرو، ستاره حقیقی خود تکیه کرده بود و البته پینتوریکو هم به خوبی بانوی پیرش را همراهی کرد. یوونتوس در اولین بازی میزبان زنیت بود و دل پیرو با یک ضربه آزاد عالی و کات دار از فاصله بسیار دور، دروازه زنیت را گشود که گل زیبای و شادی گل او به مدت یک فصل در تیزر لیگ قهرمانان قرار گرفت.    دل پیرو در حال آماده شدن برای پشتک زدن پس از گل به زنیت ویدیوی گل دل پیرو به زنیت:   بریس مقابل رئال مادرید (فصل 09-2008)

چند بازیکن از تیم رقیب را می شناسید که در سانتیاگو برنابئو تشویق شده باشند؟ مطمئننا تعداد آن ها به انگشتان دو دست هم نمی رسد اما الساندرو دل پیرو یکی از آن هاست. دل پیرو که در فصل 09-2008 یک تنه توانست یوونتوس را صدرنشین مرحله گروهی لیگ قهرمانان کند، در سانتیاگو برنابئو دو گل زیبا و به یادماندنی وارد دروازه رئال مادرید کرد که یک گل درست مثل بازی رفت در تورین از پشت محوطه وارد دروازه کاسیاس شد و گل بعدی از روی یک ضربه آزاد به ثمر رسید. دل پیرو در دقیقه 91 جایش را به پائولو دی چلیه داد و مورد تشویق هواداران رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو قرار گرفت. با بریس فوق العاده دل پیرو در نهایت یوونتوس 2-1 رئال مادرید را شکست داد.

شادی به یاد ماندنی الکس دل پیرو در سانتیاگو برنابئو

ویدیوی بریس دل پیرو مقابل رئال مادرید در سال 2008:

  گل به لاتزیو (فصل 12-2011)

یوونتوس پس از بازگشتش از سری بی، حالا پس از شش سال به صورت جدی برای فتح اسکودتو می جنگید. با توجه به بالا رفتن سن دل پیرو و گاها لجبازی های آنتونیو کونته، دل پیرو در آخرین فصل حضورش در یوونتوس اغلب اوقات نیمکت نشین بود اما شیر اگر پیر هم شود بازهم شیر است. یوونتوس در رقابت تنگاتنگی با میلان برای کسب اسکودتو بود و با توجه به فاصله یک امتیازی، رقابت به اوج حساسیت رسید. دیدار یوونتوس و لاتزیو در هفته 32 تا دقیقه 82 با نتیجه 1-1 در جریان بود که الساندرو دل پیرو با یک ضربه آزاد، گلی تعیین کننده برای بیانکونری زد، گلی که اگر زده نمی شد، شاید یوونتوس آن فصل به قهرمانی نمی رسید.

گل سرنوشت ساز دل پیرو به لاتزیو؛ اسطوره، آخرین هدیه اش را هم به بیانکونری داد

ویدیوی گل دل پیرو به لاتزیو:

  آخرین گل دل پیرو برای یوونتوس؛ گل به آتالانتا (فصل 12-2011)

ایستگاه پایانی؛ قلب تمام استادیوم آلیانز برای مردی می تپید که با بی مهری آندره آ آنیلی و آنتونیو کونته قرار بود تیم محبوبش را ترک کند و برای آخرین بار برای یوونتوس به میدان برود. یوونتوس، قهرمانی اش در فصل 12-2011 را مسجل کرده بود و آخرین بازی فصل، فرصت خوبی بود تا الکس، خداحافظی باشکوهی با یوونتوس داشته باشد. دل پیرو در آخرین بازی اش برای یوونتوس، هنرنمایی کرد و با استفاده از همان مهارت معروف و همیشگی، با شوت فنی از پشت محوطه جریمه، دروازه آتالانتا را گشود و در دقیقه 60 بازی تعویض شد تا آخرین دیدار او با پیراهن یوونتوس با گل همراه باشد. کاپیتان دل پیرو در آخرین حضورش در یوونتوس، اسکودتو را بالای سر برد و وداع باشکوهی داشت.

دل پیرو و آخرین روز او در یوونتوس که بسیار لذت بخش به پایان رسید

 

ویدیوی آخرین گل دل پیرو برای یوونتوس:

  سکانس پایانی؛ پر غرور ترین صحنه دل پیرو در دنیای فوتبال

19 می 2007؛ یوونتوس مقابل آرتزو 2-1 پیروز شد و به سری آ رسید. این حضور شاید بزرگ ترین شاهکار دل پیرو در دنیای فوتبال باشد. ماجرای کالچوپولی و سقوط یووه به سری بی را همه می دانیم؛ از زلاتان ابراهیموویچ تا جانلوکا زامبروتایی که کاپیتان دوم یوونتوس بود، همه این تیم را ترک کردند. الکس دل پیرو از لیورپول و چند تیم حاضر دیگر در لیگ قهرمانان اروپا پیشنهاد داشت اما حاضر نشد یوونتوس را ترک کند. وقتی از دل پیرو پرسیدند چرا از یووه نمی روی؟ پاسخ داد: "یک جنتلمن، هرگز بانویش را رها نمی کند." جنتلمن فوتبال ایتالیا، بانوی پیرش را رها نکرد و در آن سال جهنمی سری بی، تیمش را رهبری کرد و بانوی پیر را به سری آ رساند؛ دل پیرو گل های مهمی در دنیای فوتبال زده، صحنه های زیبایی را خلق کرده و جام های رنگارنگی را کسب کرده است اما وفاداری او به یوونتوس، ارزشمندترین و پرغرور ترین شاهکار پینتوریکو بوده، هست و خواهد بود؛ وفاداری که معنای بیشتری نسبت به گل ها و جام ها دارد. شاید بدون امثال دل پیرو، نام یوونتوس به تاریخ می پیوست؛ یوونتوس قدرت امروز خود را قطعا مدیون دل پیروهاست که با وجود داشتن فرصت، این تیم را ترک نکردند و تیم را دوباره از نوساختند؛ دل پیرو علاوه بر هنرمند، یک عاشق واقعی هم بود که عشقش را به زیبایی به اثبات رساند.

الساندرو دل پیرو؛ جنتلمنی که بانویش را رها نکرد

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سانتیاگو برنابئو الساندرو دل پیرو مقابل رئال مادرید فوتبال ایتالیا رئال مادرید لیگ قهرمانان برای یوونتوس دنیای فوتبال دل پیرو یک ضربه آزاد جام جهانی 2006 فوق العاده یک ضربه دل پیرو دل پیرو پاس گل سری بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏

به گزارش "ورزش سه"، دوشان ولاهوویچ، مهاجم صرب یوونتوس، در ‏حال حاضر با 16 گل زده دومین گلزن برتر سری آ است و تنها لائوتارو ‏مارتینز آماری بهتر از او دارد. ‏

ولاهوویچ در اعترافی صریح اعلام کرد این را می‌داند که فوتبالیستی ‏مثل ادن هازارد، نیمار و لیونل مسی نیست که هر بار صاحب توپ ‏می‌شود تماشاچی‌ها را به وجد بیاورد و شگفت‌زده کند. او در عین ‏حال گفت که از جوانی و از زمانی که تازه فوتبال را شروع کرده بود ‏شیفته کریستیانو رونالدو بود و او را الگوی خودش می‌دانست. ‏روزهایی که رونالدوی جوان در منچستریونایتد می‌درخشید. ‏

ولاهوویچ که با نشریه فرانسوی اکیپ گفتگو می‌کرد گفت: "خودم ‏هم می‌دانم که نیمار، هازارد یا مسی نیستم. آنها را هر وقت می‌بینید ‏با خودتان می‌گویید وای، چه بازیکنی! ولی نقطه قوت من آمارهاست و البته دقیق‌تر بگویم آمار گلزنی. این روزها می‌گویند فوتبال ‏فیزیکی‌تر شده، ولی یادشان می‌رود که این اتفاق به همین دلیل است که ‏تکنیک یک فوتبالیست باید در اوج باشد تا بتواند از پس بازیکنان با ‏قدرت بدنی بالا برآید". ‏

مهاجم گلزن یوونتوس در پاسخ به این سوال که الگوی فوتبالی‌اش ‏چه کسی بوده گفت: "بدون شک کریستیانو رونالدو. از زمانی که در ‏منچستر بود دنبالش می‌کردم. رونالدو آن روزها وینگر چپ بود و من ‏عاشق حرکاتش و غریزه گلزنی‌اش بودم. به نظرم کریس یکی از ‏بهترینهای تاریخ است. من از زلاتان هم خیلی خوشم می‌آمد و ‏فرناندو تورس را هم دوست داشتم. آن موقع که لیورپول بود و ‏موهای بلند داشت. به جز اینها کریم بنزما هم بازیکنی است که ‏تحسینش می‌کنم". ‏

دیگر خبرها

  • نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • الساندرو دل ‌پیرو: تشویق در برنابئو، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای من است
  • در تاریخ ماندگار شد / آرسنال چلسی را با 5 گل به توپ بست +فیلم
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • شاهکار کاپیتان؛ مارتین اودگارد یاد مسوت اوزیل را در آرسنال زنده کرد
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • مدیر اینتر حضور طارمی را تایید کرد/ مهدی پایان فصل در ایتالیا
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین