Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:35:44 GMT

طرح تفصیلی بخش مرکزی مشهد تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۷۲۴۴

طرح تفصیلی بخش مرکزی مشهد تصویب شد

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این مصوبه گفت: مستند به بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و انتخاب شهرداران، طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی در قالب خلاصه گزارش، دفترچه ضوابط و مقررات و آلبوم نقشه های پیشنهادی در شورای شهر تصویب شد و برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده پنج استان ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدهادی مهدی‌نیا افزود: طبق این طرح با توجه به اهمیت فضاهای باز در بافت متراکم مرکز شهر باید جهت حفظ، احیا و بهره برداری از فضاهای سبز و باز قطعات درشت دانه موجود در این حوزه از قبیل بیمارستان امام رضا (ع)، آستان قدس رضوی، اداره پست، بانک ملی و امثال آن در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با تاکید بر قوانین سلبی از هرگونه ساخت و ساز در این فضاها جلوگیری و حفظ و صیانت از آنها مد نظر قرار گیرد. 
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های عمده هسته مرکزی شهرها فشردگی بافت است و این موضوع که در بافت مرکزی شهر مشهد نیز مشهود است، مقوله تامین خدمات اساسی مورد نیاز شهروندان را با چالشهای جدی مواجه می‌کند، از این رو ضمن تلاش مشاور جهت تامین خدمات اساسی شهروندان و زائران در حوزه مرکزی پیش بینی بخشی از این کاربری‌ها بر روی قطعات بافت متراکم صورت گرفته است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه حوزه مرکزی شهر مشهد به‌ عنوان بافت تاریخی و هسته اولیه شهر محسوب می‌گردد، حفظ و احیای عناصر ارزشمند موجود در بافتهای تاریخی محدوده پیرامون حرم مطهر رضوی، ضروری بوده و همچنین با توجه به ارزشمندی ساختار کالبدی بافت این حوزه، تعریض محورها بویژه در محدوده‌های مجاور حرم مطهر رضوی باید با تاکید بر حفظ ابنیه و حداقل مداخله در بافت انجام شود.
اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشف رود

تصویب لایحه اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشف رود از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد بود.
بتول گندمی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: بر اساس این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به‌منظور اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشف‌رود حد فاصل پل شاهنامه تا کمربند شمالی واقع در حریم شهر مشهد ، نسبت به انعقاد قرارداد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کند.

همچنین در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد طرح انجام مطالعات طرح جامع برقی کردن حمل و نقل شهر مشهد تصویب شد.
نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طبق این مصوبه و در راستای کاهش آلودگی هوا، شهرداری مشهد مکلف است، با توجه به ضرورت کاهش سطح آلایندگی ناشی از حوزه حمل و نقل و بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهر مشهد، پیرو مضامین راهبردی برنامه عملیاتی مصوب این شهر و همچنین قرارداد منعقد شده با شرکت دانش‌بنیان مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، حداکثر ظرف ۹ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به انجام مطالعات طرح جامع برقی‌سازی حمل و نقل شهر مشهد اقدام کند.
شهناز رمارم افزود: بررسی و تحلیل ویژگی‌های شهر مشهد برای برقی‌کردن سیستم حمل و نقل، امکان‌سنجی استفاده از سیستم‌های برقی در حوزه حمل و نقل شهر، بررسی وضعیت شارژ وسایل نقلیه برقی در شهر مشهد و وضعیت شبکه برق شهر مشهد و ارایه نقشه راه توسعه حمل و نقل برقی از الزامات این مصوبه است.
همچنین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد لایحه نامگذاری تعدادی از خیابان‌های فرعی شهر به نام شهدای گرانقدر بررسی و تصویب شد.
 

برچسب‌ها شهرداری مشهد آستان قدس رضوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد آستان قدس رضوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی شورای اسلامی شهر مشهد شهرداری مشهد آستان قدس رضوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی شورای اسلامی شهر مشهد اخبار کنکور شورای اسلامی شهر مشهد رییس کمیسیون شهرداری مشهد حمل و نقل تصویب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان