Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با فرارو گفتگویی داشته که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

- آمریکا همانطور که آقای بایدن در تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد به برجام باز می‌گردد. اما این برجام با برجام ۹۴ تفاوت‌های مهمی خواهد داشت. در برجام جدید فعالیت‌های تسلیحاتی و موشکی ایران جزیی از توافق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مذاکره جدیدی به جریان خواهد افتاد که من نامش را برجام ۱۴۰۰ می‌گذارم.»

- دولت روحانی در برجام ۱۴۰۰ نقشی نخواهد داشت، چرا که تا دو ماه دیگر دولت ترامپ بر سر کار است، تا آمدن بایدن و استقرار او و شروع مذاکرات، ایران وارد فاز انتخابات می‌شود.

- پیروزی بایدن در آن حد و اندازه نیست که موجب پیروزی اصلاح‌طلبان یا میانه‌رو‌ها شود، روند سیاسی در کشور به گونه‌ای است که همچنان یک تندرو در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز می‌شود. پیروزی بایدن معادلات داخلی ایران را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد حتی ممکن است تندرو‌ها فضا را تنگ کنند و نشان دهند که ما بیدی نیستیم که با این باد‌ها بلرزیم و هیچ چیزی عوض نشده است.

- از این بابت خوشبینم که بایدن بغض و کینه کمتری نسبت به ایران دارد و این باعث می‌شود مقداری فشار تحریم‌ها کمتر شود و سخت گیری‌های ترامپ علیه ایران کاهش یابد و نقل و انتقالات مالی بهتر شود. از این جهات وضعیت در ایران با آمدن بایدن بهتر می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 ویدیویی از جو بایدن منتشر شده که به نظر می‌رسد در زمین گلف ضبط شده باشد. بایدن در این ویدیو می‌گوید باید با ایران توافق کنیم و باید پیش از ترامپ اقدام کنیم. این ویدیو که انعکاس وسیعی داشته و به عنوان نشانه یک توافق قریب الوقوع با ایران در نظر گرفته شده را با زیرنویس فارسی در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است