Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صمت در نامه ای به بانک مرکزی خواستار عدم پرداخت وام برای ایجاد ظرفیت جدید در ۳۰ رشته فعالیت شامل ۱۳۷۴ محصولی شد که ظرفیت تولید آنها در کشور به اشباع رسیده است.

به گزارش مشرق، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صمت در نامه‌ای به کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی درخواست کرد نظام بانکی اعطای وام را از صنایعی که در حال حاضر در کشور ظرفیت‌های اشباع دارند و نیازی به ایجاد ظرفیت‌های جدید در آنها نیست، به سمت صنایعی که دارای اولویت سرمایه گذاری هستند، معطوف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قیمت برنج برای مصرف‌کننده مشخص شد

در این نامه اسامی ۳۰ رشته فعالیت بعنوان رشته فعالیت‌های اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا و ۱۳۷۴ محصول این رشته فعالیت‌ها درج و درخواست شده به جای پرداخت وام برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در این ۳۰ رشته، سایر رشته فعالیت‌هایی که کشور در زمینه آنها دارای کمبود است و مزیت سرمایه گذاری دارند، در اولویت پرداخت وام بانکی قرار بگیرند.

البته در این نامه تاکید شده: پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب که قبلاً در ارکان اعتباری بانک‌های عامل مصوب شده و پرونده تسهیلاتی آنها در دست اقدام است، همچنین طرح توسعه واحدهای فعالی که از متوسط تولید و صادرات مطلوبی برخوردار بوده اند، همچنان مورد درخواست است.

در این نامه که هفتم آبان ماه ارسال شده، آمده است:

با توجه به اهمیت صرف بهینه منابع جهت سرمایه گذاری‌های جدید، اولویت‌های سرمایه گذاری شامل طرح‌های جدید صنعتی و معدنی، طرح‌های نیمه تمام آماده مشارکت با واگذاری، فرصت سرمایه گذاری با رویکرد جایگزینی واردات و … شناسایی شده و از طریق زبانه فرصتهای سرمایه گذاری در صفحه اصلی سامانه بهین یاب، برای عموم ذینفعان قابل دسترسی بوده و مرتباً به روز رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تقسیم مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی/ روحانی مخالفت کرد +سند

ضمناً چنان که استحضار دارند، به موجب سیاست‌های توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت، در سال‌های اخیر ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی زیادی در کشور ایجاد شده که علی رغم تلاش این وزارتخانه در هدایت سرمایه گذاران، در برخی از رشته فعالیت‌ها، ظرفیت‌های ایجاد شده از نیاز کشور بیشتر است و بعضاً موجب شده تا برخی واحدهای تولیدی فعال در این رشته فعالیت‌ها، امکان فعالیت با حداکثر ظرفیت را نداشته باشند. گرچه توسعه صادرات می‌تواند رافع این مشکل باشد، اما نوع محصولات و نداشتن صرفه و پتانسیل صادراتی، کیفیت تولیدات و … از موانع عملیاتی شدن این مهم است. لذا فهرست فعالیت‌های اشباع که ایجاد ظرفیت جدید در آنها توصیه نمی‌شود، تحت عنوان «صنایع اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا» از طریق آدرس یاد شده منتشر شده است.

خواهشمند است دستور فرمائید جهت استفاده از ظرفیت سازی های انجام شده و هدایت سرمایه گذاران، مراتب به بانک‌های عامل و ذینفعان اطلاع رسانی گردد.

خاطرنشان می‌شود، پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب که قبلاً در ارکان اعتباری بانک‌های عامل مصوب شده و پرونده تسهیلاتی آنها در دست اقدام است، همچنین طرح توسعه واحدهای فعالی که از متوسط تولید و صادرات مطلوبی برخوردار بوده اند، همچنان مورد درخواست است.

در نامه زرندی، عناوین ۳۰ رشته فعالیت اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا، به شرح جدول زیر آمده است.

به گزارش مشرق، فهرست کامل ۱۳۷۴ محصول از این ۳۰ رشته فعالیت اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا را از اینجا می‌توانید دریافت و مشاهده کنید.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بانک مرکزی وام بانکی وزارت صمت صمت ۳۰ رشته فعالیت رشته فعالیت ها ایجاد ظرفیت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود

کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است، حتی اگر طی یکسال قیمت آن ۱۰ برابر شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرشید ایلاتی کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال 10 برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»

چندی قبل رئیس کل سابق بانک مرکزی در واکنش به مالیات بر عایدی سرمایه در شبکه ایکس نوشته بود:‌ رئیس مجلس گفته اند؛ مالیات بر سوداگری شامل 0/5 درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد.

حتی اگر درصد اعلامی درست باشد، این نوع اظهارنظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع از مالیات به سایر طبقات جامعه و نیز فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانیکه به حکم عقل در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌شود که غالباً براى رشد اقتصادى زیانبار هستند. بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید. اینقدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • اشباع‌نشدنی؛ کریستیانو رونالدو به رکورد فوق‎‌العاده 66 هت تریک رسید! + عکس
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد