Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه رضاقلیزاده بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: همزمان با بیست و هشتمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار،کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان دومین کتابخانه بزرگ استان اردبیل و یکی از مجهزترین کتابخانه‌های عمومی کشور، در شهرستان بیله‌سوار به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کتابخانه بزرگ به یاد سردار دل‌ها و به پاس جانفشانی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌نام آن شهید بزرگوار نامگذاری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ۲ هزار و ۵۰ متر مربع زیربنا و در ۲ طبقه احداث شده است که دارای بخش‌های کودک، نوجوان، مخزن، مرجع، سالن‌های مطالعه برادران و خواهران، کلاس‌های آموزشی، بوم‌شناسی، نمازخانه و آمفی تئاتر است.

رضاقلیزاده بیان کرد: با توجه به نامگذاری این کتابخانه به‌نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بخش ویژه سردار سلیمانی نیز در این کتابخانه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این پژوره با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ساخته و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال نیز توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجهیز شده است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با افتتاح این کتابخانه سرانه فضای کتابخانه‌ای در شهرستان بیله‌سوار ۲ برابر افزایش می‌یابد.

رضاقلیزاده اظهار کرد: افتتاح کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم و افزایش شاخص‌های اعضا و امانت در شهرستان بیله‌سوار خواهد داشت.

وی افزود: کتابخانه عمومی روستای انجیرلوی شهرستان بیله‌سوار نیز با زیربنای ۱۱۰ متر مربع احداث شده و آماده افتتاح است.

آغاز عملیات اجرایی اولین کتابخانه مستقل گرمی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت اولین کتابخانه مستقل شهر گرمی نیز با مشارکت بنیاد علوی، حمایت استانداری و فرمانداری شهرستان گرمی و پیگیری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی شروع شده است.

رضاقلیزاده با اشاره به پروژه‌های در حال احداث کتابخانه‌ای در استان اردبیل، گفت: در تلاش هستیم تمامی شهرستان‌های تازه تأسیس و روستاهای بزرگ استان صاحب کتابخانه شوند و در این راستا کتابخانه‌های عمومی شهر قصابه مشگین‌شهر و روستای دولت‌آباد نمین نیز در حال احداث است.

وی ادامه داد: پیگیری تخصیص اعتبار لازم برای پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی شهرستان پارس‌آباد نیز در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرار گرفته است که به محض تأمین اعتبار، این پروژه بزرگ نیز تکمیل می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: تکمیل پروژه سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل نیز جزو پروژه‌های نیمه‌تمام است که پیگیر اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه هستیم.

رضاقلیزاده با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه شاخص‌های فرهنگی، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی در جامعه تبدیل شده‌اند که با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با محوریت کتابخوانی، نقش مهمی در توسعه شاخص‌های فرهنگی در جامعه دارند.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۲۲/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم سلیمانی استان اردبیل کتابخانه های عمومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل بیله سوار گرمی سردار دل ها مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان بیله سوار کتابخانه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح عمران شهری، گفت: این کمربندی از آپارتمان‌های ۴۸۰ واحدی فجر تا شهرک‌فجر به طول ۷۰۰ متر، از آن محل به میدان دانشگاه پیام‌نور به طول هزار متر و از شهرک‌فجر نیز به شهرک کارمندان به طول هزار و ۵۰۰ متر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های در دست اقدام در راستای آسیب‌شناسی شهری و ارزیابی توسعه فیزیکی در دستور کار قرار دارد، افزود: احداث کمربندی در مناطق مختلف شهری با هدف ایجاد مسیر تردد راحت به شهرک‌ها و مناطق انبوه‌سازی در حال انجام است.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری در توسعه عمران شهری گفت: این طرح ضمن کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهری موجب رفاه و راحتی بیشتر شهروندان در تردد‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید در مرحله اولیه این طرح‌ها نسبت به تکمیل زیرساخت‌های خود برای جلوگیری از حفاری دوباره و هزینه مجدد اقدامات لازم را انجام دهند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی بوده که ترافیک‌شهری در آن همواره اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان