Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه لواسانات گفت: شمیرانات منطقه‌ای مذهبی و قدیمی با سنت‌های اصیل است که محل سکونت بسیاری از شهدا، فرهیختگان و شخصیت‌های برجسته کشور نیز بوده که همین امر بر پتانسیل‌های آن برای اقدامات جدی در زمینه فرهنگی می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی در دیدار با مسئول فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران (شمیران) بیان داشت: فرهنگ بسیار مظلوم است و متاسفانه کمتر به آن توجه و پرداخته می‌شود، اما باید برای جبران این مظلومیت تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بیشمار شمیرانات در زمینه‌های مختلف باید با تحقیق دقیق احصا و به خوبی شناسایی شوند تا بتوانیم دانشنامه‌ای جامع در چند جلد از این شهرستان کهن و متمدن جمع‌بندی و هر ساله ویرایش جدید آن را انجام دهیم، که البته تحقق این مهم نیازمند همراهی و تلاش مسئولانی دغدغه‌مند و پیگیر است.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: خانه موزه سیمین و جلال، مرحوم عزت‌الله انتظامی، نیما یوشیج، فرهنگسراهای مهم ملل و امام خمینی (ره) و مراکز فرهنگی بسیار مهمی که در منطقه وجود دارد باید به خوبی حفظ شود و در راستای آموزش جوانان باانگیزه مورد بهره‌‌برداری قرار گیرد؛ بسیاری از شخصیت‌هایی که در این شهرستان سکونت گزیدند افرادی هستند که نسل‌های بعد به نبوغ و برجستگی آنان پی خواهند برد و بیش از اکنون ارزش‌ فرهیختگان معاصر ما را درک می‌کنند.

لواسانی خاطرنشان کرد: برخی معتقد هستند شهرداری مرکز فرهنگی نیست اما باید توجه داشت، تمامی خدمات‌رسانی‌های این نهاد با اقدامات فرهنگی و اجتماعی آن نمود پیدا می‌کند و اگر در این زمینه خوب ظاهر نشود، دیگر خدماتش هم به چشم شهروندان نمی‌آید.

وی افزود: این تصور که شهرداری منبع مالی برای تامین اعتبار اقدامات دیگر سازمان‌ها و نهادها باشد، بسیار اشتباه و بنده با آن مخالف هستم. شهرداری بایستی خط‌دهی فرهنگی داشته باشد و در این زمینه به صورت جدی فعال و طراح و اجرا کننده باشد، البته در کنار اقدامات خود از نقطه نظرات دیگر دستگاه‌های متولی نیز بهرمند شده و همکاری کند اما نقش اساسی و مسئولیت اصلی آن فراموش نشود.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: انتظار داریم شاهد اقدامات مثبت و ماندگار این نهاد در مقبره‌الشهدای لواسانات و رودبار قصران (واقع در تپه بیرق‌الحسین (ع) زردبند) نیز باشیم.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: منطقه مذهبی امام جمعه لواسانات اقدامات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حیاط دولت گفت: دولت وظیفه قانونی و شرعی دارد که محیط بانی کند تا بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه رخ ندهد و گسترش پیدا نکند.

به گفته شهردار تهران، قرارگاه و کارگروهی شکل گرفته و تلاشی در حال انجام است و باید مضاعف شود.

زاکانی تصریح کرد: طرح‌هایی که پلیس انجام می‌دهد، کاملا مورد حمایت ماست و ما هم در جهت همکاری کاملا آماده هستیم.

کد خبر 848323 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها زنان - حجاب شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری