Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد فدائیان مستند «اتودهای قرنطینگی» که روزها و شب‌های او را در روزهای شیوع ویروس کرونا به تصویر می‌کشد، به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، این مستندساز پیشکسوت در تازه‌ترین اثر مستند خود در مدت زمان 60 دقیقه، به بیان احوالات خویش در روزهای قرنطینه می‌پردازد. این فیلم با عنوان «اتودهای قرنطینگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشاد فدائیان این مستند را خود کارگردانی، تدوین و تهیه کرده و از همراهی پسرش فراز فدائیان برای فیلمبرداری و صدابرداری آن بهره برده است.

در خلاصه موضوع «اتودهای قرنطینگی» آمده است: طی ماه‌های شیوع بیماری کرونا، فیلمساز روزها و شب‌هایش را در شرایط قرنطینه سپری می‌کند. او مجموعه‌ی فضای چنین شرایطی را در چهارده اپیزود به تصویر می‌کشد...

این فیلم مستند برای اولین نمایش، به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه شده است.

پرتره «محمد ملص» کارگردان پُرآوازه‌ی سینمای عرب در جشنواره سینماحقیقت

در خبری دیگر آمده است؛ فیلم مستند «گشودن درهای سینما» به کارگردانی «نزار انداری» که به زندگی و آثار «محمد ملص» فیلمساز پُرآوازه‌ی سینمای عرب می‌پردازد، در بخش پرتره چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

 «محمد ملص» 75 ساله یکی از موفق‌ترین کارگردانان سینمای سوریه است که جوایز بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی بدست آورده است. وی در موسسه فیلمسازی مسکو به تحصیل سینما پرداخته و همچنین در برخی جشنواره‌های معتبر جهانی بعنوان داور حضور داشته است.

از فیلم‌های محمد ملص می‌توان به رویای یک شهر کوچک (1970)، قونیه 74 (1974)، حافظه (1977)، رویاهای شهر (1983)، رویا (1987)، سیاه‌قلم (1990)، شب (1992)، مدرس (1996)، شور (2005)، نردبان دمشق (2013) اشاره کرد.

«گشودن درهای سینما» مستندی درباره‌ی «محمد ملص» فیلمساز سوری است که توسط «نزار انداری» کارگردانی شده و در جشنواره سینماحقیقت به نمایش گذاشته خواهد شد.

نذار انداری نویسنده و فیلمساز مقیم ابوظبی است. او که دارای مدرک تحصیلی دکترای ادبیات تطبیقی از دانشگاه UCLA است، پیشتر کتاب سینمای محمد ملص از مجموعه کتاب‌های سینمای عرب را منتشر کرده بود. وی عضو انجمن مطالعات خاورمیانه، انجمن مطالعات رسانه و سینما و انجمن زبان مدرن نیز هست.

*‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «با قید محرمانگی» درباره زنان یک روستاست که به نهادهای دولتی نامه‌ای محرمانه نوشته‌اند. شروین وحدت و پیام عزیزی تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک این کار را به عهده داشته‌اند. بعد از «فیلم خانه سیاه است»، ساخته فروغ فرخزاد، که دوره یازدهم این جشنواره نمایش داده شد و جایزه اصلی را نیز دریافت کرد، با قید محرمانگی تنها فیلم ایرانی است که به اوبرهاوزن راه یافته است.

گفتنی است که فستیوال اوبرهاوزن یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست که هر ساله از یکم تا ششم می ( 12 تا 17 اردیبهشت) برگزار می‌شود و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

عوامل « با قید محرمانگی» عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: شروین وحدت، پیام عزیزی، تدوین: محسن ظهرابی، فیلمبردار: کیوان ایمانی، موسیقی: احسان آنالویی، صداگذار: سامان شهامت و بهزاد مهدی‌زاده، اصلاح رنگ و نور: رضا تیموری، صدابردار: شروین وحدت،  مدیر روابط‌عمومی: سعید اسلام‌زاده، طراح پوستر: متین خیبلی، دستیارکارگردان: رضا عزیزی، مدیر تولید: مهرسام حق‌جو، عکاس: کیوان ایمانی، پخش بین‌الملل: نشاط باقری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت