Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@03:32:29 GMT

قیمت خودرو با افت دلار کاهش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۷۷۴۰

قیمت خودرو با افت دلار کاهش می‌یابد؟

دبیر انجمن خودروسازان گفت: با کاهش قیمت ارز هزینه های تولید هم کاهش یافته و خودروساز ابتدا از زیان خارج شده و شاید به سود حداقلی دست پیدا کنند، اما این امر به معنی تغییر در قیمت کارخانه خودروها نیست.

به گزارش مشرق، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان  با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروسازان همچنان با زیان تولید می کنند، افزود:  به عنوان نمونه در ۶ ماهه امسال ایران خودرو حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان داده است که این موضوع نشان از پایین بودن قیمت های فروش دستوری نسبت به قیمت های تمام شده خودروها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آیا می‌توان به رشد شاخص بورس امیدوار بود؟

وی گفت: قیمت های دستوری باعث شد تا محصولات ما متناسب با قیمت تمام شده قیمت گذاری نشوند.

بیشتر بخوانید: دلار خریدار ندارد؛ ترس بازار از ریزش بیشتر قیمت‌

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به اینکه آیا با کاهش قیمت ارز تغییری در قیمت تمام شده خودروها ایجاد و محصولات به سمت ارزانی خواهند رفت یا خیر؟  تصریح کرد: با کاهش قیمت ارز به التبع هزینه های تولید هم کاهش یافته و خودروساز ابتدا از زیان خارج شده و شاید به سود حداقلی دست پیدا کنند، اما این امر به معنی تغییر در قیمت کارخانه خودروها نیست.

نعمت بخش با اشاره به اینکه به نظر می رسد با کاهش قیمت ارز عرضه خودرو در بازار افزایش یافته و همین امر شکاف قیمتی کارخانه تا بازار را کاهش دهد،  افزود: بسیاری از مردم برای سود بیشتر به خرید خودرو اقدام کرده بودند که با شرایط فعلی و کاهش قیمت ها در بازار مجبور به فروش خودروهای خود هستند و همین عرضه بیشتر باعث کاهش قیمت خودرو در بازار می شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ قیمت خودرو ایران خودرو خودرو ایران مشرق کاهش قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار

امتداد - دلالان سبزه‌میدان با پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت دلار معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به‌قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش تصویری تسنیم از بازار دلار سبزه‌میدان حاکی از کاهش قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار است. دلالان سبزه‌میدان با پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت دلار، معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به‌قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد.

 

      دانلود

کد ویدیو   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد