Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان با اشاره به اینکه در ماه های اخیر قاچاق دام از استان افزایش یافته است بیان کرد: مسوولان و دستگاه های مربوطه باید جلوی قاچاق دام از استان را بگیرند تا افزایش قیمت گوشت قرمز و کمبود آن در بازار اهواز و استان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درادامه با اشاره به افزایش قیمت لاستیک در استان افزود: در گذشته ۷۰ درصد لاستیک مورد نیاز بازار با واردات تامین می شد اما با افزایش نرخ ارز بسیاری از واردکنندگان تمایلی به واردات این کالا را ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه چند عامل متخلف لاستیک در سامانه جامع توزیع لاستیک استان شناسایی شدند ادامه داد: عاملان تخلف توزیع لاستیک باید هر چه سریعتر از این سامانه خارج شوند تا لاستیک به دست مردم و مصرف کنندگان واقعی برسد.

حسن زاده ادامه داد: خوزستان از استان‌های ترانزیتی است و مصرف لاستیک برای کامیون های حمل کالا در این استان بسیار کاربردی است به همین دلیل از مسوولان کشوری انتظار می رود که برای استان سهمیه لاستیک بیشتری را در نظر بگیرند.

از سال گذشته توزیع لاستیک در بازار به صورت الکترونیکی و سامانه ای توسط برخی عاملان انجام می شود.

سازمان صمت استان چند عامل متخلف در این سامانه را شناسایی کرده است که تعداد بالایی سهمیه لاستیک را دپو کرده اند و در استان توزیع نمی کنند.

۴۷۰ هزار تن موجودی کالا در بندر امام (ره) خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان درادامه این نشست بیان کرد: ۴۷۰ هزار تن کالا در حال حاضر در انبارهای بندر امام (ره) استان وجود دارد.

امید جهان نژادیان بیان کرد:این کالاها شامل ۷۵ هزار تن برنج ، ۱۲۹ هزار تن روغن ،۱۲۴ هزار تن گندم و ۱۳۴ هزار شکر خام و ۱۴۰ هزار تن گندم است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته خوزستان پرچمدار تولید گندم در کشور بوده افزود: در سال ۹۹ یک میلیون و ۲۰۷ هزار تن گندم و۶۷ هزار تن دانه های روغنی در استان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش خرید گندم و ۴۸ درصد افزایش خرید دانه های روغنی را شاهد بودیم.

جهان نژادیان ادامه داد: ۱۰سیلوی ذخیره سازی و ۱۷ سیلوی ذخیره سازی استاندارد از بخش خصوصی و ۱۵ کارخانه تولید آرد با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در استان وجود دارد، البته  ظرفیت کارخانجات آرد سازی استان تولید ۱۱۲ هزار تن آرد است و در حال حاضر با42درصد  ظرفیت خود فعالیت می کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۷ فروند کشتی با ظرفیت یک میلیون و ۵۶۷ هزار تن وارد بندر امام (ره) استان شدند که از این مجموع یک میلیون ۱۸۶ هزار تن گندم، ۱۸۰ هزار تن شکر،۱۳۱ هزار تن روغن و ۷۵ هزار تن برنج بوده است.

جهان نژادیان ادامه داد: موجودی گندم محلی و داخلی استان ۴۰۰ هزار تن است که تا هفت ماه دیگر پاسخگوی نیاز استان است و به لحاظ موجودی کالای اساسی در استان مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: سهمیه تخصیصی تنظیم بازار به استان  در هشت ماه امسال ۱۳ هزار تن شکر بوده که هشت هزار و 500 تن از این رقم جذب شد و سهمیه ۲هزار تنی برنچ نیز کامل جذب شد و سهمیه روغن نیز چهار هزار و ۷۲۰ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار داشت: با تلاش ها و پیگیری هایی سازمان صمت استان وزارتخانه سهمیه تامین یک هزار و ۶۰۰ تن روغن صنف و صنعت را به کارخانجات داخلی استان تخصیص داد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت گندم و آرد در استان بیان کرد: بحث پایش آرد و گندم در برنامه کاری این ادامه کل قرار دارد ، ماهانه یکهزار و یکصد میلیارد ریال یارانه مصرفی گندم و آرد به استان اختصاص پرداخت می شود و به همین دلیل باید کنترل در بخث توزیع و مصرف آرد بیشتر و بهتر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۹۲ نانوایی در استان فعالیت دارند ادامه داد: تا کنون هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در استان بازرسی شدند و ۳۷۰ واحد نانوایی بدون مجوز در استان در حال فعالیت هستند که این واحدها خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نان می کنند و باید با آنها برخورد شود.

برچسب‌ها بازار محصولات خوزستان ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار محصولات خوزستان ستاد تنظیم بازار بازار محصولات خوزستان ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور هزار تن گندم یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

شیب نزولی قیمت دلارکه پس از پایان تنش‌های سیاسی و نظامی آغاز شد، شتاب گرفته و منجربه نزول قیمت دلار تا محدوده ۶۲هزار تومان شده است. کارشناسان می‌گویند اگر شوک سیاسی جدیدی رخ ندهد احتمال بازگشت قیمت دلار به محدوده ۵۰هزار تومان وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، یک روز بعد از پاسخ ایران به اسرائیل قیمت دلار شیب صعودی به‌خود گرفت و تا محدوده ۶۸هزار و ۵۰۰تومان پیشروی کرد، در این روز حتی در برخی بازارها هر دلار به قیمت ۷۰هزار تومان هم دادوستد شد.

شدت هیجان‌های کاذب در بازار به حدی بود که قیمت تتر که یک ارز دیجیتال مبتنی بر یک دلار آمریکا محسوب می‌شود و در میان کاربران ارزهای دیجیتال به‌عنوان مابازای دلار آمریکا خریداری می‌شود تا محدوده ۷۲هزار تومان هم پیشروی کرد.

چند روز بعد از فروکش کردن این هیجانات اما قیمت دلار شروع به نزول کرد و این نزول به‌ویژه بعد از آنکه مشخص شد فضای سیاسی ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی برای پاسخ نظامی به ایران صرفا یک هیاهوی رسانه‌ای بوده است بیشتر هم شد؛ به‌طوری که قیمت هر دلار آمریکا ابتدا به محدوده ۶۶هزار تومان و سپس به محدوده ۶۵ و ۶۴هزار تومان عقب‌نشینی کرد. شتاب این روند نزولی ظرف روزهای گذشته بیشتر شده و آنطور که آمارها نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا اکنون به محدوده ۶۲هزار تومان رسیده که نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا از زمان اوج قیمت‌ها پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل نزدیک به ۱۰درصد افت کرده است.

نزول طلا

همگام با نزول قیمت دلار، قیمت سکه و طلا هم با نزول مواجه شده و طبق آمارها قیمت هر سکه طرح جدید، در ۲ هفته گذشته با ۹درصد کاهش اکنون به محدوده ۴۲میلیون تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح قدیم و نیم سکه نیز به‌ترتیب ۹.۲ و ۱۰درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه نزول سنگین ربع سکه است که عمدتا حباب بیشتری نسبت به سایر انواع سکه دارد. آنطور که نمودار قیمت نشان می‌دهد قیمت ربع سکه که یک روز پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل به ۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده بود ظرف چند روز گذشته با ۱۳.۷درصد کاهش مواجه شده و اکنون به محدوده ۱۵میلیون و ۱۰۰هزارتومان رسیده است. همان زمان بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که قیمت ربع سکه حباب بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

پیش‌بینی آینده

از نظر تکنیکی چنانچه محرک خاصی در فضای سیاسی منجر به رشد دوباره قیمت دلار نشود این پتانسیل وجود دارد که قیمت هر دلار آمریکا تا محدوده ۵۷هزار تومان عقب‌نشینی کند و چنانچه قیمت به زیر این منطقه نزول کند، سرعت نزول قیمت دلار بیشتر خواهد شد و قیمت دلار می‌تواند دوباره به محدوده ۵۰ تا ۵۵هزار تومان بازگردد اما این موضوع مستلزم آن است که عوامل سیاسی و اقتصادی بار دیگر حجم تقاضا را برای دلار افزایش ندهند.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق دراین باره می‌گوید: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰هزار تومان برگردد.

او با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به‌علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، توضیح می‌دهد: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمام نیازهای قانونی کشور با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰ و نرخ حدود ۴۰هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، می‌افزاید: تحولات بازار ارز به‌علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به‌صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

همایون دارابی یک کارشناس بازارهای مالی هم با بیان اینکه پیش‌بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، می‌گوید: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت. او ادامه می‌دهد: طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد افت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوک خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.

کد خبر 847310 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو ارز دیجیتال قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود