Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در این روزهای سخت که همه گیری کرونا مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است، ناهماهنگی بین بیمه ها و آزمایشگاه ها در استان به جایی رسید که موجب شد جلسه ای در استانداری زنجان برای رفع مسائل به وجود آمده تشکیل شود.

عباس امانلو، رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه در استان زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۱ شرکت بیمه در این استان فعالیت دارند، گفت: شیوع کرونا باعث شده که هم مجموعه های درمانی و هم شرکت های بیمه ای با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۳۱ خرداد امسال که قرارداد قبلی آزمایشگاه ها با شرکت های بیمه به اتمام رسیده و تمدید نشده، همین امر باعث شده بیمه شدگان برای دریافت هزینه ها به دفاتر بیمه ها مراجعه کنند و این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده است، با  اینکه شرکت های بیمه سالیان سال است که پروسه ارائه خدمات درمان بیمه تکمیلی از طریق مراکز آزمایشگاهی در استان انجام می دادند ولی با عدم تمدید قرارداد از سوی آزمایشگاه ها با بیمه ها، پرداخت هزینه ها مطابق روال قبل نیست.

امانلو خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه در استان زنجان برای اینکه خدمات مناسبی به بیمه گذاران و بیمه شدگان بدهند، تعرفه های کشوری را پذیرفته اند و همان هزینه هایی که در تهران پرداخت می شود را بیمه ها در استان نیز تقبل می کنند.

وی افزود: از ۲۱ شرکت بیمه ای در استان، پرداخت ۱۷ شرکت در زمان مقرر به آزمایشگاه ها  انجام شده است و این درست نیست که به دلیل تاخیر سه چهار شرکت بیمه ای، آزمایشگاه های استان قراردادهایشان را با همه بیمه ها لغو کنند و این باعث نارضایتی بیمه شدگان و بیمه گذاران شده است.

دکتر حمیدرضا امیر مقدمی، متخصص علوم آزمایشگاهی و نماینده آزمایشگاه های تشخی طبی استان در این جلسه با بیان اینکه طی ۶ ماهه سال جاری هزینه های آزمایشگاهی نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک و نیم برابر شده است، گفت: طی این مدت تعرفه ها نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است و این افزایش طی چند سال اخیر بی سابقه است.

وی با بیان اینکه تامین بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی از خارج از کشور انجام می شود و متکی به ارز است، اظهار داشت: پاندمی کرونا و تبعات ناشی از آن باعث شد مشکلاتی در تامین تجهیزات پزشکی و حفاظتی به وجود بیاید و به دلیل تهیه اقلام از بازار آزاد، هزینه خرید اقلام مصرفی افزایش نجومی پیدا کرد.

امیرمقدمی ادامه داد: در چنین شرایطی پرداخت بیمه های پایه و تکمیلی به آزمایشگاه ها در استان به تاخیر افتاد، صرف از نظر از کاهش ارزش پول طی ماه های گذشته، بعضی از تاخیرها از سوی برخی بیمه ها حتی به یک سال هم رسید، با این وجود آزمایشگاه اصلا شکایتی در این مورد نکردند.

وی گفت: هماهنگی هایی کردیم تا بیمه های تکمیلی هزینه ها آزمایشگاه ها را حداکثر تا ۲ ماه برگردانند، اکثر بیمه های تکمیلی در استان این زمان مقرر شده را رعایت کردند ولی بیمه هایی که تعداد بیمه شدگان بیشتری در استان دارند، چنین نکردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این جلسه با بیان اینکه همه گیری کرونا تبعات مختلفی را در تارو پود اجتماعی، روحی و معیشتی در جامعه در پی داشته است، گفت: ما اکنون یک همت عمومی را برای مساعدت و همکاری برای عبور از این بحران در کشور تجربه می کنیم.

خدابخش مرادی نافچی افزود: مشارکت نقدی و غیر نقدی ۱۲۲میلیارد تومانی مردم استان زنجان در زمینه کمک های مومنانه نمونه ای از حرکت بر اساس اقتضائات و شرایط کنونی است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بار مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی و آزمایشگاه ها بیشتر شده است، گفت: فلسفه وجودی بیمه ها ایجاد فضای آرامش برای بیمه شدگان است و انتظار این است دستگاه ها بیمه گر تسهیلگری های لازم را برای بیمه شدگان در نظر بگیرند.

مرادی نافچی با بیان اینکه در خصوص کرونا بخش زیادی از هزینه ها بر عهده دولت است، ادامه داد: متاسفانه برخی بیمه های تکمیلی در پرداخت های به موقع هزینه ها به مراکز و آزمایشگاهها تعلل می کنند و انتظار این است در این زمینه سرعت به خرج دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در خصوص آزمایشگاه های تشخیص طبی نیز انتظار این است دقت و کیفیت لازم در تشخیص ها انجام شود چرا که خطای آزمایشگاهی ممکن است مشکل ساز شود.

وی با بیان اینکه از مشکلات تهیه کیت های آزمایش و قیمت ها اطلاع داریم، افزود: در خصوص تعرفه ها نیز بین بیمه ها، آزمایشگاه ها و نظام پزشکی اختلاف نظری در استان وجود ندارد و باید بر اساس مصوبه دولت در سال جاری عمل شود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری زنجان زنجان بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری زنجان زنجان بیمه درمان ویروس کرونا استانداری زنجان زنجان بیمه درمان اخبار کنکور شرکت های بیمه آزمایشگاه ها بیمه شدگان هزینه ها بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد

اختلال و قطعی در سامانه بیمه سلامت موجب شده تا روند خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل شود و همین موضوع موجب گلایه مندی بیماران شده است. یکی از شهروندان تهرانی که برای انجام سونوگرافی به درمانگاهی در محله تهرانپارس مراجعه کرده است با قطعی سامانه مواجه شد، به گفته ایشان حدود یک هفته این مشکل همچنان ادامه دارد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام وقت بخیر، الان یک هفته هست که به درمانگاه در تهرانپارس برای انجام سونوگرافی مراجعه می‌کنیم، اما پذیرش اعلام می‌کند که سایت بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) قطع است. خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: داود موسی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری