Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا درحالی برگزاری شد که «دونالد ترامپ» انتظار داشت از سوی رژیم صهیونیستی و به ویژه «بنیامین نتانیاهو» مورد حمایت گسترده قرار گیرد. با این حال، این انتخابات درحالی به پایان رسید که نتانیاهو حاضر نشد در زمینه مناقشه حقوقی ترامپ با جو بایدن، کوچکترین حمایتی از او به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت آن است که در طول تاریخ سیاسی ایالات متحده آمریکا شاید هیچ رئیس جمهوری به اندازه «دونالد ترامپ» به صهیونیستها امتیاز نداده بود. ترامپ در طول ۴ سالی که ریاست جمهوری را در آمریکا بر عهده داشت، امتیازات فراوانی را به صهیونیستها ارائه کرد که در تاریخ رؤسای جمهور پیشین ایالات متحده بی سابقه بود. از همین روی، وی انتظار داشت که حداقل در ازای این حمایتها، نتانیاهو را در صفِ حامیان خود در جریان انتخابات و پس از آن، ببیند؛ اتفاقی که هرگز رخ نداد.

حداقل انتظاری که دونالد ترامپ در ازای خدماتش به نتانیاهو از او داشت این بود که نخست وزیر ژیم صهیونیستی در جریان انتخابات آمریکا در صدد جبران این امتیازات برآید همانطور که گفته شد، در طول ۴ سال گذشته امتیازات زیادی از سوی ترامپ به رژیم صهیونیستی و نتانیاهو ارائه شد. ازجمله این امتیازات ویژه می توان به رونمایی از معامله قرن اشاره کرد؛ معامله‌ای که سالها روی آن کار شد تا بتواند اهداف و رؤیاهای نتانیاهو را تحقق بخشد.

ازجمله دیگر امتیازات ویژه ترامپ به نتانیاهو انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس اشغالی و شناسایی آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

این اقدامی بود که هیچیک از رؤسای جمهور سابق ایالات متحده آمریکا به دلیل تبعاتی که داشت، حاضر به انجام آن نشده بودند. اما با این حال، دونالد ترامپ چنین امتیازی را به بنیامین نتانیاهو اعطاء کرد. در همین حال، ترغیب کشورهای عربی برای سوار شدن بر قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ازجمله دیگر خدماتی بود که توسط ترامپ به نتانیاهو و رژیم صهیونیستی ارائه شد.

اما این همه خدمات و امتیازاتی نیست که ترامپ در طول این مدت به صهیونیستها و نخست وزیر آنها اعطاء کرد. در جریان برگزاری انتخابات کنیست رژیم صهیونیستی بود که دونالد ترامپ به صورت آشکار از نتانیاهو حمایت به عمل آورد و در نتیجه همین حمایت ها بود که نتانیاهو توانست علیرغم اعتراضات گسترده همچنان در قدرت باقی بماند. حمایت های ترامپ در این عرصه حتی تا جایی پیش رفت که تصاویر وی در کنار نتانیاهو در خیابان های اراضی اشغالی منتشر شد. بنابراین، ترامپ کسی است که موجب شد نتانیاهو طی سالهای اخیر در قدرت باقی بماند.

امتیازاتی که ترامپ به نتانیاهو اعطاء کرد در تاریخ رؤسای جمهور آمریکا بی سابقه بود اما نتانیاهو ترجیح داد در انتخابات آمریکا به دونالد ترامپ پشت پا بزند بر اساس آنچه که گفته شد، این نتیجه حاصل می شود که دونالد ترامپ در تاریخ سیاسی ایالات متحده آمریکا یک سنت شکنی انجام داد و در کنار حمایت های تمام قد و همه جانبه از رژیم صهیونیستی که پیشتر نیز توسط رؤسای جمهور سابق آمریکا انجام می شُد، خدمات و امتیازات ویژه ای را به یک مُهره سیاسی در ساختار رژیم صهیونیستی یعنی نتانیاهو ارائه کرد. این بدان معناست که ترامپ در طول ۴ سال گذشته بسیار فراتر از «حمایت از ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی» حرکت کرد و گام برداشت.

علیرغم تمامی آنچه که گفته شد، وی نه تنها مورد حمایت بنیامین نتانیاهو قرار نگرفت بلکه یهودیان ساکن ایالات متحده آمریکا نیز به او پشت کردند. طبق گزارش های منتشر شده حدود ۷۷ درصد از یهودیان آمریکا به «جو بایدن» رأی دادند و این آمار برای دونالد ترامپ به شدت تکان دهنده بود. ترامپ انتظار داشت که در ازای امتیازات گسترده ای که به صهیونیستها داده بود حداقل در جریان انتخابات مورد حمایت یهودیان قرار گیرد.

انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که مبنی بر پیروزی جو بایدن بود سکوت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در پی داشت. این درحالی است که ترامپ در این برهه انتظار حمایت از سوی نتانیاهو را داشت. حتی یکی از مشاوران ترامپ نیز در جریان تماس با مشاوران نتانیاهو اعلام کردند که وی [ترامپ] نسبت به حمایت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از خود نا امید شده است.

در همین ارتباط، بسیاری از رسانه های منطقه ای و فرامنطقه ای اعلام کردند که دونالد ترامپ عدم حمایت نتانیاهو از خود در جریان انتخابات و پس از آن را «خیانت» قلمداد کرده و معتقد است که نتانیاهو در لحظات سرنوشت سازی که باید از او حمایت می کرد، در واقع هیچ کاری انجام نداده است.

یک روزنامه عرب زبان نوشت که نتانیاهو از ترامپ به عنوان دستمال کاغذی استفاده کرد و سپس او را دور انداخت روزنامه عرب زبان «رأی الیوم» در همین راستا با انتشار مطلبی، نوشت: «نتانیاهو از ترامپ به عنوان دستمال کاغذی استفاده کرد و سپس آن‌ را در سطل زباله انداخت و وی را تحقیر کرد و در زمان تنگنا از حمایت وی دست برداشت». این روزنامه در مطلب خود همچنین عنوان کرد که نتانیاهو در آینده نیز چنین کاری را با جو بایدن انجام خواهد داد و خیانت خود را مجدداً علیه او نیز تکرار خواهد کرد.

در نهایت هم نتانیاهو با شکستن سکوت خود ضربه نهایی را به ترامپ وارد کرد و درحالی که نتایج انتخابات آمریکا هنوز قطعی نشده است، به بایدن تبریک گفت. وی در توئیتی نوشت: «جو، ما حدود ۴۰ سال است که رابطه شخصی دیرینه و گرمی داریم و من تو را دوست معرکه‌ای برای اسرائیل می‌دانم. مشتاق همکاری با هر دوی شما (بایدن و کاملا هریس) در راستای تحکیم هر چه بیشتر رابطه ویژه‌ای هستم که بین آمریکا و اسرائیل وجود دارد». این ضربه نهایی توسط نتانیاهو درحالی به ترامپ وارد شد که او هنوز هم شکست خود را نپذیرفته و به پیروزی امید دارد.

کد خبر 5066998

منبع: مهر

کلیدواژه: نتانیاهو دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ جو بایدن ایالات متحده امریکا عراق انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی لبنان ایالت پنسیلوانیا فرانسه سوریه ایالات متحده آمریکا جریان انتخابات بنیامین نتانیاهو دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی رؤسای جمهور نخست وزیر جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است