Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه، ۲۲ آبان ماه به مصاف تیم ملی بوسنی  خواهد رفت.  

این دیدار با توجه به حضور بازیکنانی مانند "میرالم پیانیچ"، "کولاسیناچ"، "احمد هودزیچ" و ... در ترکیب تیم ملی فوتبال بوسنی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند محکی جدی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جز ستاره بارسلونا و "ادین ژکو" از رم که به دلیل ابتلا به کرونا به این دیدار نمی‌رسند، بازیکنانی مانند "سئاد کولاشیناچ "(آرسنال)، "راده کرونیچ" (آث میلان)، "ادین ویشکا"(باشاک‌شهیر)، "آمر گوجاک" (تورینو)، "ارمین بیکاچیچ" (هوفنهایم) و ... در این تیم بازی می‌کنند که برخی‌ دیگر به دلایل مختلف به تیم ملی فوتبال بوسنی دعوت نشده اند.

هدایت این تیم بر عهده "دوشان بایویچ"، مربی ۷۱ ساله بوسنیایی است که سابقه هدایت تیم‌هایی مانند "المپیاکوس"، "ستاره سرخ بلگراد"، "پائوک" و ... را در کارنامه دارد و سال‌های پایانی مربیگری اش  را سپری می کند.

تیم ملی فوتبال بوسنی، در لیگ ملت‌های اروپا با تیم‌های ایتالیا، هلند و لهستان هم گروه شده است. این تیم در ۴ بازی اخیر خود، متحمل ۲ شکست و ۲ تساوی شده است که از کار‌های بزرگ این تیم می‌توان به متوقف کردن تیم های ملی فوتبال ایتالیا و هلند اشاره کرد.  

این تیم ماه گذشته، ۳ بازی دوستانه انجام داده است که بازی نخست با تیم ملی فوتبال ایرلند شمالی با تساوی یک بر یک تمام شد و سپس با  تیم ملی فوتبال هلند نیز به تساوی یک بر یک دست یافت و در نهایت برابر لهستان به شکست ۳ بر صفر رضایت داد.

آن‌ها در رده بندی فیفا نیز در جایگاه ۵۱ جهان قرار دارند و با توجه به جایگاه ۲۹ ایران در رتبه پایین‌تری هستند.

 تیم ملی فوتبال بوسنی، اولین بازی خود را برابر تیم ملی فوتبال ایران، در سال ۱۹۹۳ در تهران برگزار کرد که آن بازی هم با شکست ۳ بر یک ایران همراه شد.

 ۲ تیم، سال ۲۰۱۴ در آرژانتین با یکدیگر بازی کرده بودند که تیم ملی فوتبال بوسنی توانست اولین پیروزی تاریخ فوتبالش را در جام جهانی، مقابل ایران با نتیجه ۳ بر یک جشن بگیرد. "ادین ژکو" و "میرالم پیانیچ" از جمله بازیکنان حاضر در آن مسابقه بودند. از ایران هم بازیکنانی مانند احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش در آن مسابقه حضور داشتند.

بیشترین گل و بازی ملی تاریخ فوتبال این کشور هم به نام "ادین ژکو"، مهاجم کنونی تیم فوتبال رم ایتالیا نوشته شده است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا مقابل ایران بازی نخواهد کرد.

تیم ملی فوتبال بوسنی، در حال حاضر برای حضور قدرتمند در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌شود تا بعد از غیبت در جام جهانی ۲۰۱۸ در قطر حاضر باشد.

فهرست بازیکنان این تیم برای دیدار با ایران به شرح زیر است.

سهیچ، بوریچ، پریچ، کولاسیناچ، تودورویچ، سانیچینان، ناستیچ، سیپتیچ، کوواچویچ، احمد هودزیچ، هادزی کادانیچ، کادوسیچ، کورلوکا، پیانیچ، ویسچا، سیمروت، کارنیچ، گوجاک، میلوسوویچ، لونکار، هریس، تاتار، دانیلوویچ، هاسیچ، رحمانوویچ، زلیکوویچ، زلیکیچ، هودزیچ و پروالیک.

تیم ملی فوتبال ایران قرار است پنجشنبه ۲۲ آبان ماه، در ورزشگاه "اسیم فرهاتوویچ سارایوو" به مصاف تیم ملی فوتبال بوسنی برود.

بیشتر بخوانید

فنونی زاده: مسئولان فوتبال باید انتقاد پذیر باشند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال بوسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور

غیبت دو بازیکن ایرانی در بازی‌های تیم کایسری‌اسپور همچنان ادامه خواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از IHA ترکیه؛ تیم فوتبال کایسری‌اسپور در 6 بازی اخیرش در سوپرلیگ ترکیه از کسب پیروزی بازمانده و به 2 تساوی و 4  شکست دست یافت. این تیم امیدوار است در بازی یکشنبه آینده برابر بندیک‌اسپور بتواند به هر 3 امتیاز دست یابد و جایگاه خود را در جدول رده‌بندی با رسیدن به امتیاز 40 ارتقاء دهد.

بر اساس این گزارش؛ کایسری‌اسپور در بازی با بندیک‌اسپور بازیکنان ایرانی خود یعنی مجید حسینی و علی کریمی را همچنان به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نخواهد داشت.

در جدول رده‌بندی 20 تیمی سوپرلیگ فوتبال ترکیه تیم کایسری‌اسپور با 37 امتیاز چهاردهم است.

اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور