Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@20:28:46 GMT

چای مناسب گروه خونی شما چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۸۴۱۵

چای مناسب گروه خونی شما چیست؟

انواع زیادی چای در جهان وجود دارد که فواید مختلفی دارند و با دارابودن رایحه‌های مختلف سلیقه‌های متفاوتی را به خود جذب می‌کنند.

بر طبق نظر متخصصان طب سنتی، رژیم غذایی و نوع گروه خونی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند و دانستن این مطلب که گروه خونی شما چیست می‌توانید به شما در انتخاب موادغذایی مناسب کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی ۸ گروه خونی در بین افراد جامعه وجود دارد که ۴ گروه اصلی A، B، O و AB هر کدام به ۲ دسته مثبت و منفی تقسیم می‌شوند.

چای مناسب برای افراد با گروه خونی O

افراد دارای این گروه خونی ممکن است مستعد ابتلا به مشکلات معده باشند که می‌تواند به صورت ریفلاکس اسید معده ظاهر شود. برای کمک به تسکین و مبارزه با این بیماری، باید چایی مانند چای زنجبیل بنوشید که این عارضه را کاهش دهد. همچنین می‌توانید با یک فنجان چای سبز اثر بی نظیر این نوشیدنی را بر مشکلات گوارشی تجربه کنید.

چای مناسب برای افراد با گروه خون A

افراد دارای این گروه خونی افراد بسیار تحلیل گر، عاطفی و معمولا بسیار آسیب پذیر و مستعد استرس هستند. این به این معناست که سطح بالاتری از کورتیزول (هورمون استرس) در آن‌ها وجود دارد. بنابراین، یکی از چای‌های خوب برای کمک به آرامش اعصاب در این افراد، چای آویشن است. همچنین چای گل یاس و گل همیشه بهار برای این افراد بسیار مناسب هستند.

چای مناسب برای افراد با گروه خونی B

افراد با این گروه خونی غالباً لجباز، تنبل و لاغر به نظر می‌رسند و متابولیسم کندی دارند. این افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی، چاقی هستند و اغلب از خستگی مزمن و خواب نامنظم رنج می‌برند.

بهترین و سالمترین چای برای این افراد چای سبز است. همچنین چای سیاه بدون هیچگونه افزودنی برای این افراد توصیه می‌شود.

مناسب‌ترین چای برای افراد گروه خونی AB

گروه خونی AB کمیاب است و تنها ۴ ٪ از افراد این گروه خونی را دارند. نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه و چای سیاه برای این افراد توصیه نمی‌شود و بهتر است این افراد چای سبز، نعناع و پونه بنوشند.

 

منبع: برنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گروه خونی مشکلات گوارشی خواب گروه خونی مشکلات گوارشی خواب سبک زندگی پارسی خبر برای این افراد گروه خونی برای افراد چای مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

الهه جعفرزاده: ترومبوسیتوپنی به اختلال در پلاکت خون گفته می‌شود و شرایطی است که در آن تعداد پلاکت‌های خون بیمار کاهش یافته و سلول‌های خونی قادر نخواهند بود فعالیت‌های اساسی بدن را انجام دهند.

پلاکت چیست؟

پلاکت به کوچکترین ذرات خونی گفته می‌شود که آنزیم‌های لازم برای انعقاد خون را در خود دارند. پلاکت‌ها بسیار کوچکند و با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند. این اجزای کوچک مسئول بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده هستند و نقش مهمی در انعقاد خون دارند. میانگین عمر هر پلاکت ۱۰ روز است و محل تولید آن در مغز استخوان است.

نحوه عملکرد پلاکت خون

کار اصلی پلاکت جلوگیری از خونریزی است. تجمع پلاکت‌ها در محل خونریزی، موجب لخته شدن خون و آغاز روند بهبودی می‌شود. پلاکت‌های فعال حاوی پروتئین چسبنده‌ای به نام فیبرین هستند که این پروتئین‌ها در تشکیل لخته خونی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

علت پایین بودن پلاکت خون

پایین بودن پلاکت خون نوعی اختلال خونی است و معمولاً عوارض جدی ندارد اما در شرایط آسیب‌دیدگی می‌تواند روند انعقاد و لختگی خون را تحت‌تأثیر قرار دهد. تعداد پلاکت خون معمولاً به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و عوارض جانبی مصرف برخی داروها کاهش می‌یابد که در ادامه به شرح این موارد می‌پردازیم:

۱) داروها و خوراکی‌هایی که پلاکت خون را کاهش می‌دهند

مصرف الکل، ترکیبات سمی و نیز برخی داروهای حاوی کنین که جهت رفع گرفتگی عضلات تجویز می‌شوند اثرات منفی بر پلاکت خون دارند. استفاده از برخی نوشیدنی‌ها مانند آب تونیک (نوشابه گازدار حاوی کنین که برای پیشگیری از مالاریا مصرف می‌شود) می‌تواند در کاهش پلاکت خون مؤثر باشد.

این داروها خاصیت ضد انعقادی دارند و موجب کاهش پلاکت می‌شوند:

داروهای ضد انعقاد یا مهارکننده‌های گلیکوپروتئین مانند آبسیکسیماب (این دارو ضد تجمع پلاکت است و برای پیشگیری از عوارض اسکیمی قلبی تجویز می شود)

اپتیفیباتید (این دارو ضد انعقاد خون است و در درمان لخته‌های خونی و حملات قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد)

و تیروفیبان (برای درمان سندرم کرونر حاد)

هپارین، استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن، آمیودارون (برای درمان پرکاری تیروئید)، سایمتیدین (برای درمان زخم معده و گاستریت)، پیپراسیلین (نوعی آنتی بیوتیک)، داروهای ضد تشنج مانند کاربامازپین، سولفونامیدها مانند تری‌متوپریم-سولفامتوکسازول، وانکومایسین (نوعی آنتی بیوتیک).

۲) بیماری‌هایی که موجب پایین بودن پلاکت خون می‌شوند

برخی از بیماری‌ها بر تولید پلاکت خون اثر گذاشته و باعث ترومبوسیتوپنی می‌شوند که عبارتند از: سرطان مغز استخوان، لوسمی، HIV و هپاتیت C، عفونت‌های ویروسی، آنمی، سندرم دیستریس تنفسی حاد (ARDS)، سپسیس (نوعی عارضه عفونی)، بیماری های خود ایمنی مانند ITP (نوعی عفونت ویروسی مثل آبله مرغان)، سابقه ارثی و ژنتیکی، زیاده‌روی در مصرف حد الکل، برخورد با ترکیبات سمی، دوران بارداری و ...

کاهش پلاکت خون گاهی می‌تواند سبب بروز برخی اثرات فیزیکی مانند کبودی شود. درمان پایین بودن پلاکت خون شامل تجویز برخی داروها و تلاش برای رفع مشکلات زمینه‌ای است. در برخی موارد نیز برای درمان، از داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند (مانند کوتیکواستروئیدها) استفاده می‌شود.

منبع: medicalnewstoday

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1578624

دیگر خبرها

  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته