Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، غلامحسین مظفری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره به‌مناسبت روز کیش با اشاره به این موضوع که در سطح ملی و بین‌المللی جزیره کیش کم معرفی شده است، اظهار داشت: در سطح ملی و بین‌المللی جزیره کیش کم معرفی شده است و این موضوع یک رسالت و تکلیف برای همه ما می‌باشد و وقتی ما این ادعا داریم که جزیره کیش ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد و ملی هم هست باید برای پیشبرد این هدف، همه با هم کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به نقش کلیدی و مؤثر اطلاع‌رسانی و تبلیغات در توسعه و پیشبرد اهداف این منطقه گردشگری و اقتصادی اشاره کرد و افزود: من هم با اطلاع‌رسانی صحیح و در سطح ملی و بین‌المللی موافق هستم و اطمینان دارم که رسانه‌ها و مطبوعات با توجه به نقش کلیدی و مؤثری که در توسعه و پیشبرد جامعه دارند و می‌توانند با به‌کارگیری توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی، جایگاه ملی و بین‌المللی جزیره بی‌همتای کیش را ارتقاء دهند و ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی، فرهنگی و گردشگری این منطقه را به جهان معرفی کنند چراکه جزیره کیش سرشار از ظرفیت‌ها و برخوردار از قابلیت‌های بی‌بدیل برای بین‌المللی شدن است که معرفی این جاذبه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و ایجاد موج اطلاع‌رسانی و تبلیغات به‌صورت بین‌المللی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره عضویت سازمان منطقه آزاد کیش در سازمان مناطق آزاد جهان، گفت: سازمان مناطق آزاد جهان (WFZO) متشکل از مناطق سراسر جهان و نماینده منافع این اجتماع معتبر در ژنو، ثبت جهانی شده است و دفتر مرکزی آن در دبی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان مناطق آزاد جهان، تنها سازمان بین‌المللی و چندجانبه مناطق آزاد در جهان است و نقش مهمی را در رونق اقتصادی بسیاری از کشورهای عضو این سازمان ایفا می‌کند.

مظفری در ادامه بر لزوم اهمیت نقش حمایتی "سازمان مناطق آزاد جهان" تاکید کرد و گفت: این سازمان در قالب انجمن جهانی و مدیریت یکپارچه از منافع مناطق آزاد عضو این سازمان حمایت می‌کند و با اشتراک گذاشتن دستاوردهای آنها با هدف پیشرفت و توسعه و ارتقای سطح کیفی خدمات و استاندارد‌سازی در حوزه‌های مختلف، گام‌های مؤثری برداشته است.

وی، عضویت سازمان منطقه آزاد کیش به‌عنوان یک عضو رأی‌دهنده در سازمان مناطق آزاد جهان که می‌تواند به "خدمات، تحقیقات هدفمند، خدمات پشتیبانی عملیاتی و اداری، آموزش سطح بالا، خدمات شبکه و رویداد و امتیاز شرکت در مجمع عمومی با حق رأی که به‌صورت کنفرانس و نمایشگاه " برگزار می‌شود دسترسی کامل داشته باشد، عنوان داشت: با ایجاد دسترسی اعضای این سازمان به پورتال‌های آنلاین، آخرین مطالعات در خصوص مناطق آزاد در سراسر جهان و همچنین خبرنامه‌های هر ماه و یک بولتن دائمی برای آشنایی با فرصت‌ها و چالش‌های کلیدی این صنعت فراهم می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان ساخت: رویدادهای سازمان مناطق آزاد جهانی، توسعه و پیشرفت سطح شغلی و شبکه‌های استراتژیک سطح بالایی را در اختیار اعضا، مشاوران، ارائه‌دهندگان خدمات، سیاست‌گذاران، سازمان‌های چندجانبه و تصمیم‌گیرندگان در سراسر جهان قرار می‌دهد.

مظفری افزود: اعضای سازمان مناطق آزاد جهان از خدمات پشتیبانی و ابزارهای آموزشی مناطق آزاد و شرکت‌هایی که در آنها عضو شده‌اند، هر سال از طریق کارگاه‌های مختلف و وبینارهای آنلاین از این مزایا بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه مباحث به تشریح برنامه‌های متنوع 20 آبان مصادف با روز کیش اشاره داشت و گفت: با همه‌ محدودیت‌هایی که به علت کرونا ایجاد شده است، برنامه‌های خوبی برای روز کیش پیش‌بینی شده است، اما اولویت ما پرهیز از تجمعات مردمی است و امیدواریم مردم، بخش‌های مختلف، فعالان اقتصادی و با همراهی خوب سازمان منطقه‌ آزاد باید دست به دست هم دهند تا روز کیش به یک روز خاص تبدیل شود و گردشگران مختص به خود را داشته باشد.

وی با اشاره به شتاب فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در دو سال اخیر در کیش تصریح کرد: با وجود شیوع کرونا، فعالیت‌های اقتصادی هم‌چنان ادامه دارد و جزیره کیش، با هزینه‌های اندکی، توانست از بحران کرونا عبور کند. ما تلاش می‌کنیم تا این جزیره در همه‌ زمینه‌ها در ردیف اولین‌ها و برترین‌ها باشد و اگر همه دست به دست هم دهیم این اتفاق خواهد افتاد. امضای تفاهم‌نامه‌ اتومبیل‌های خودران و بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش از مهمترین این برنامه‌هاست.

مظفری همچنین با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلف در روز کیش گفت: پاسخگویی به نیاز ساکنان و گردشگران جزیره، توسعه علم و فرهنگ در راستای دستیابی به اهداف و سیاست‌های کلان سازمان منطقه آزاد برای رشد علمی و آموزشی این منطقه، رویکرد اصلی اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان افزود: پروژه‌های افتتاح هتل آرامیس، پارک‌های نوبنیاد ۱ و ۲، فرهنگسرای سعدی و موزه شهر حریره، بازگشایی ساحل آزادسازی شده برج دوقلو، بهره‌برداری از اسکله‌های تفریحی مارینا، ساحل پارک دلفین، کلنگ‌زنی پلاژ آقایان، بهره‌برداری از پژوهشکده محیط زیست و همچنین بهره‌برداری از حفاظت کاتودیک بندرگاه تجاری کیش، از جمله برنامه‌هایی است که به‌مناسبت روز کیش در نظر گرفته شده است. 

به گزارش فارس، در این نشست، نمایندگان و اصحاب رسانه در سخنانی جداگانه دیدگاه‌ها و نظرات، خود را در خصوص امور اطلاع‌رسانی، مسائل و مشکلات جزیره و نیازمندی‌های آن بیان کردند.

انتهای پیام/88060

منبع: فارس

کلیدواژه: جزیره کیش کیش مناطق آزاد گردشگری غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سازمان مناطق آزاد جهان ملی و بین المللی بهره برداری اطلاع رسانی جزیره کیش روز کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این جزیره به عنوان پنجره تمدن خلیج فارس در حوزه فرهنگی، تاریخی و صنعتی نام برد و گفت: فرهنگ دریاپایه روایاتی در این منطقه دارد که باید آن را بازیابی و معرفی کنیم.

عادل پیغامی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر ۲۴ فعالیت است و جزیره جهانی قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه بخش‌های این صنعت را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین زمینه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود، افزود: امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهم‌ترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در زمینه تولید انواع شناورها اعم از لنج‌های چوبی و فایبرگلاس، مسافربری، تفریحی، آلاچیق‌ و هتل‌های دریایی، آمبولانس دریایی و موارد دیگر هم در سطح بسیار عالی قرار داریم.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ واحد لنج‌سازی در قشم با تولید ۵۰ فروند در سال فعالیت دارند که محصولات خود را به کشورهای آفریقایی، هند و حوزه خلیج فارس صادر می‌کنند و این صنعت دریاپایه از سودآوری بالایی برخوردار است.

این مسئول با اعلام اینکه ۶۰ درصد نفت دنیا از مسیر آبراه حیاتی خلیج فارس تامین می‌شود، بیان کرد: بانکرینگ، صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده است.

وی ادامه داد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیا می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

پیغامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دریاپایه مهم‌ترین رکن و رویه اقتصادی این منطقه در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

 نشست ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس تهران در سالن مرکز بین‌المللی رشد این سازمان امروز هشتم اردیبهشت برگزار شد.

این نشست با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی با حضور شماری از استاتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در سالن مرکز بین‌المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

در ادامه این نشست حاضران پرسش‌هایی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شهید مدرس تهران پس از پایان این نشست به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پارک زیست فناوری، شرکت تمیم در شهرک کاوه، شرکت نفت سازه و مدکندآلو بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور