Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین  واکسن فایزر/بیوان‌تک از نوع واکسن‌های mRNA یا RNA پیامبر است، که در آنها رمز ژنتیکی ویروس کرونا به شکل RNA پیامبر نه خود ویروس به افراد تزریق می‌شود. وارد شدن این ژن‌ها به سلول‌های بدن باعث ساخت پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس کرونا می‌شود و واکنش دستگاه ایمنی باعث ساخت آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده می‌شود که این پروتئین‌ها را که ویروس از طریق اتصال آنها با گیرنده‌های سلولی وارد آن می‌شود، خنثی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنالیز مقدماتی داده‌ها به بررسی این موضوع می‌پردازد چند نفر در گروهی که واکسن دریافت کرده‌اند و چند نفر در گروهی دارونما دریافت کرده‌اند، دچار عفونت کووید-۱۹ شده‌اند. تا به حال ۹۴ نفر در میان ۴۴۰۰۰ نفر مورد بررسی دچار عفونت با کروناویروس شده‌اند و آنالیز اولیه داده‌ها تاثیربخشی بیش از ۹۰ درصد را نشان می‌دهد که سه برابر بیشتر از هدف اولیه شرکت فایزر است،

برای اینکه میزان تاثیربخشی واکسن به طور قطعی تعیین شود، فایزر گفته است که این کارآزمایی بالینی را تا زمانی  که شمار موارد عفونت در میان مجموع افراد واکسینه شده و واکسینه‌نشده به ۱۶۴ مورد برسد، ادامه می‌دهد. فایزر می‌گوید با توجه به افزایش دوباره موارد عفونت در آمریکا تا اوائل ماه دسامبر ممکن است به این رقم برسد.

البته هنوز این داده‌ها داوری همتا (بازبینی بوسیله کارشناسان مستقل) نشده یا در ژورنال پزشکی منتشر نشده‌اند. فایزر می‌گوید هنگامی نتایج نهایی کارآزمایی روشن شود، این کار را خواهد کرد.

فایزر و بیون‌ان‌تک برای جلو افتادن از قبل تولید واکسن را با فرض تاثیربخش بودن آن شروع کرده‌اند. انتظار می‌رود این شرکت‌ها تا پایان سال جاری میلادی ۵۰ میلیون دوز واکسن تولید کنند که با توجه نیاز به دوبار تزریق واکسن می‌تواند ۲۵ میلیون نفر حفاظت کند. پپش‌بینی می‌شود میزان تولید واکسن در سال ۲۰۲۱ به ۱.۳ میلیارد دوز برسد.

بسیاری از کشورها از قبل واکسن فایزر/بیوان‌تک را سفارش داده‌اند. بریتانیا ۳۰ میلیون دوز واکسن- کافی برای ۱۵ میلیون نفر با توجه به دو دوز لازم- سفارش داده است. اتحادیه اروپا ۲۰۰ میلیون دوز واکسن سفارش داده است که میان کشورهای این اتحادیه توزیع می‌شود. این دو شرکت قراردادی ۱.۹۵ میلیارد دلاری با دولت آمریکا دارند تا از شروع امسال ۱۰۰ میلیون دوز واکسن به آن تحویل دهند.

موضوع دیگری که برای کشورهای کم‌درآمد مشکل ایجاد می‌کند، این است که این واکسن نیاز به زنجیر فوق‌سرد دارد، یعنی باید در دمای منهای ۸۰ درجه سلسیوس نگهداری شود. البته اوغور شاهین، مدیرعامل شرکت آلمای بیوان‌تک گفته است که این شرکت در حال بررسی در این باره است که آیا می‌توان این واکسن را تا ۵ روز در دمای ۴ درجه سلسیوس یخچال معمولی نگهداری کرد یا نه.

دولت آلمان برای مرحله اول واکسیناسیون در حال برنامه‌ریزی برای ساخت مراکز واکسیناسیونی است که مجهز به فریزرها با دمای بسیار پایین هستند.

انتظار می‌رود نتایج مقدماتی کارآزمایی مرحله سوم نهایی واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترا-زنکا هم که بر اساس یک تکنولوژی متفاوت ساخته شده است، نیز در اوائل ماه دسامبر(ـدی ماه) اعلام شود.

شرکت آمریکایی فایزر به در آستانه گرفتن مجوز اضطراری واکسن کرونایش است کد خبر 563860 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن میلیون دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از بعد از ظهر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گرد و خاک، وقوع رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است، افزود: احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تأسیسات زیربنایی وجود دارد.

زارعی با بیان اینکه برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده اظهار کرد: بر این اساس خودداری از سفر‌های غیرضرور، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و آمادگی نهاد‌های خدمت رسان مرتبط با مدیریت بحران توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید

 افزایش ۱۱ درصدی بارندگی در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با حداقل دمای ۱۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و نهبندان با حداکثر دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان گزارش شده اند. 

او تصریح کرد: تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین ۱۶ و ۲۸ درجه سلسیوس بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری