Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که داو جونز و نزدک و اس اند پی و بسیاری دیگر از نمادهای بازار سهام و سرمایه در دنیا به لطف پیروزی جو بایدن و انتشار خبر آمدن واکسن کرونا سبز سبز شده و رشد کرده‌اند، از شرکت آمریکایی زوم خبر می‌رسد سهام این شرکت افتی ۱۵ درصدی داشته است.

ماجرا از این قرار است که با آمدن ویروس کرونا و راکد شدن بازار دید و بازدید، بازار نرم‌افزارهای دیدار مجاری حسابی رونق گرفت و مردم ناچار شدند به جای دیدن همدیگر از نزدیک، از راه دور با امکانات پیشرفته اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند با هم حرف بزنند، دیدار تازه یا در نشست‌های کاری و علمی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، سهام شرکت‌های عرضه‌کننده نرم‌افزارهای دیدار مجازی رشد کرد و شرکت آمریکایی زوم هم از این سفره پرنعمت بی‌نصیب نماند.

امروز که اعلام شد نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا تولید شرکت آمریکایی فایزر بیش از ۹۰ درصد موثر بوده، مردم بار دیگر امیدوار شدند با کم شدن شر ویروس مرگبار بتوانند با شیوه گذشته همدیگر را ببینند، در آغوش بگیرند و در جلسه‌ها حضور یابند. به این ترتیب، سهام زوم در یک لحظه بیش از ۱۵ درصد (حدود ۸۰ واحد) افت کرد و این‌گونه به موفقیت دانشمندان و شرکت‌های تولید واکسن در تولید واکسن کرونا واکنش نشان داد.

تقریبا بسیاری از بازارهای مالی و سرمایه‌ای جهان روز جمعه را بدون تغییر نسبت به روز پیش از آن پشت سر گذاشته بودند اما در نخستین ساعت‌های روز دوشنبه پس از دو روز تعطیلی، در واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و سپس انتشار خبر به بازار آمدن واکسن کرونا در آینده نزدیک رشد کردند و برای سهامداران خود رنگ سبز به ارمغان آوردند. واکنش بازار آمریکا به این دو خبر تا ساعاتی دیگر مشخص می‌شود.

کد خبر 563875 برچسب‌ها كروناويروس اقتصاد بازار واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس اقتصاد بازار واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید19 که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت های کم منجر شود.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محققان: نگران لخته خون ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا نباشید واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد بزرگ‌ترین سازنده واکسن، تولید واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

دیگر خبرها

  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • رونالدو نازاریو: هر دو باشگاهم را می فروشم!
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!