Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: مباحثی که مبنی بر موافقت رئیس جمهوری با تعطیلی دو هفته ای تهران و مخالفت استاندار با اجرای آن مطرح شده بود، به هیچ وجه صحت ندارد.

  به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی در یکی از بخش‌های خبری سیما درباره محدودیت‌هایی که به دلیل افزایش شیوع کرونا قرار است اعمال شود، گفت: در وهله اول تأکید می‌کنم که ستاد ملی کرونا یک سخنگو دارد و سخنگوی ستاد هم من هستم و مطالبی که در ارتباط با مصوبات ستاد ملی باید ارائه شود، فرآیند به گونه‌ای است که از زبان بنده باید اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه عزیزان پیشنهادات را به عنوان مصوبات تلقی می‌کنند، کار درستی نیست. وی افزود: در شنبه‌ای که گذشت در ستاد ملی مقابله با کرونا، دو پیشنهاد مطرح شد؛ پیشنهاد اول در زمینه ایجاد محدودیت در مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت از ۲۰ آبان ماه بود که مصوب شد و از ساعت ۱۸ به بعد، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. پیشنهاد دوم هم بحث منع رفت و آمدهای درون شهری توسط خودروهای شخصی بود که مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که بررسی بیشتری در این زمینه انجام دهیم و به همین دلیل امروز بعد از ظهر ساعت ۱۵:۰۰ جلسه قرار گاه برگزار می‌شود و قرار است در این جلسه این پیشنهاد مجدداً مطرح و بررسی شود. زیرا هر اقدام و محدودیتی که قرار باشد اعمال شود، باید از جنبه‌های مختلفی مانند تأثیرش بر کنترل بیماری، قابلیت اجرایی آن و... بررسی شده و بعد از جمع‌بندی نظرات، تصمیم‌گیری شود. بنابراین اینکه گفته شده از شنبه قرار است این محدودیت اعمال شود، به هیچ وجه فعلاً مصوبه ستاد ملی کرونا را ندارد و امروز بعد از ظهر مطرح شده و بعد از تصویب نهایی به اطلاع مردم می‌رسد. رئیسی درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران نیز گفت: ظاهراً یکی از همکاران به گونه‌ای مطح کرده بود که پیشنهادی مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران ارائه شده و حتی فراتر از این گفته شده بود که ظاهراً رئیس جمهوری با تعطیلی دو هفته‌ای تهران موافقت کرده، اما  استاندار اجرا نمی‌کند. من قاطعانه می‌گویم که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و این پیشنهاد هم مانند سایر پیشنهادهایی است که مطرح شده است.

 

آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی برای صنوف از فردا معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از آغاز مرحله جدید محدودیت‌های کرونایی برای صنوف از فردا خبر داد. سرهنگ نادر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا محدودیت و ممنوعیت‌های جدید فعالیت اصناف از ۲۰ آبان در تهران اجرا خواهد شد، گفت: بر اساس این مصوبه ضمن ادامه تعطیلی مشاغل و صنوفی که قبلاً و طی چند هفته اخیر تعطیل اعلام شده بودند، گروهی دیگر از واحدهای صنفی نیز شامل محدودیت زمانی برای فعالیت خواهند بود. وی با تأکید بر اینکه تمامی مصوبات ستاد ملی و ستادهای استانی مقابله با کرونا لازم الاجرا هستند، گفت: از فردا به جز واحدهای صنفی مجاز، تمامی صاحبان مشاغل گروه دوم نیز باید از ساعت ۱۸ کلیه واحدهای خود را تعطیل کنند. ضمن اینکه مشاغل و صنوف گروه‌های شغلی سه و چهار که قبلاً اعلام شده بود، همچنان تعطیل  هستند. معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت تهران بزرگ واحدهای صنفی گروه ۳ و ۴ را شامل آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و... اعلام کرد و گفت: صنوف و مشاغل گروه شغلی دو نیز شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرموادغذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فروشگاه‌های فرش و موکت، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل و... جزو صنوف گروه شغلی دوم هستند که از فردا اجازه فعالیت تا پس از ساعت ۱۸ را ندارند. مرادی با بیان اینکه مأموران پلیس با همکاری گشت‌های مشترک وزارت بهداشت و... بر رعایت این موارد از سوی صنوف نظارت خواهند داشت، گفت: تعطیلی این مراکز منجر به کاهش تردد در سطح شهر تهران خواهد شد، تا به یاری خدا و همراهی مردم بتوان زنجیره انتقال این ویروس را کاهش داده و متوقف کرد. معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس با واحدهای صنفی مشمول این مصوبه که بعد از ساعت ۱۸ به فعالیت خود ادامه دهند برخورد قانونی خواهد کرد، گفت: البته خوشبختانه عمده صنوف همکاری خوبی در این زمینه دارند که لازم است از آنان قدردانی کنیم.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تعطیلی دو هفته ای تهران مقابله با کرونا واحدهای صنفی مراکز فروش ساعت ۱۸ فروشی ها ستاد ملی مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با اشاره به توافق دو کشور در بخش دریایی و هوایی، اظهار کرد: طرف کوبایی در حوزه حمل‌ونقل ریلی با یک شرکت ایرانی قراردادی را در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌ امضا کرده است.

وی با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا، ادامه داد: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابجایی بار درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت.

وی از پیوند خواهرخواندگی دو بندر مهم ایران و کوبا برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی کوبا از تسهیلات بندری کشورمان خبر داد و با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، افزود: بر این اساس مقرر شد، نیازمندی‌ها در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه