Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بایدن می‌تواند مثل اوباما خیلی راحت کشور‌های اروپایی را با سیاست‌های خود علیه ایران همراه سازد و همین اتفاق ممکن است شرایط اقتصادی سخت تر و شدیدتری را برای کشورمان زقم بزند.

معین رضیعی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود بین ترامپ و بایدن فرقی قائل نشدند با این وجود رسانه باید از مشی ایشان به عنوان یک الگو استفاده می‌کردند، اما متاسفانه شاهد بودیم که رسانه‌های انقلابی و اصلاح طلب با گزارش‌های لحظه به لحظه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به گونه‌ای وانمود کردند که این انتخابات می‌تواند در سرنوشت کشورمان تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاهش قیمت دلار پس از اعلام پیروزی بایدن متاثر از جو روانی و فضاسازی رسانه‌ها بود و نه اینکه واقعا با پیروزی بایدن اتفاقی افتاده باشد، افزود: مذاکره با آمریکا را محتمل است؛ چرا که شاید تنها راه حل و دستاویز دولت برای اینکه سرمایه اجتماعی از دست رفته خود را احیا کند طرح مجدد مذاکره باشد.

رضیعی با اشاره به اینکه دولت با دوگانه آمریکای خوب و آمریکای بد به زمینه سازی مذاکره خواهد پرداخت، اظهار کرد: معتقدم این دوگانه سازی می‌تواند خیلی خطرناک باشد، چون آمریکای بد با محوریت ترامپ یا امریکای خوب با محوریت اوباما و بایدن وجود ندارد و ما تنها با یک آمریکای واحد مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد با آمدن بایدن شرایط اقتصادی نسبت به گذشته سخت‌تر شود، افزود: اگر چه بایدن برخلاف ترامپ عرف بین الملل و قواعد دیپلماتیک را رعایت می‌کند؛ اما او توانایی اغنا سازی کشور‌های اروپایی و حتی کشور‌های شرق آسیا مثل چین علیه ایران را دارد و این در حالی است که ترامپ طی این چند سال نتوانست این اغناء سازی را انجام دهد.

رضیعی بیان کرد: بایدن می‌تواند مثل اوباما خیلی راحت کشور‌های اروپایی را با سیاست‌های خود علیه ایران همراه سازد و همین اتفاق ممکن است شرایط اقتصادی سخت تر و شدیدتری را برای ما به وجود بیاورد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اینکه آقای ظریف می‌گوید بایدن قطعاً با ترامپ تفاوت دارد و یا اینکه اصلاح طلبان در رسانه‌ها و فضای مجازی برای مذاکره زمینه سازی می‌کنند نوعی فریب مردم است چرا که اگر ما وارد مذاکره با آمریکا شویم مجبوریم امتیاز بیشتری را نسبت به سالیان گذشته بدهیم اگرچه ماندن در شرایط فعلی هم نوعی امتیاز دادن است.

وی با تاکید بر اینکه امتیاز دادن باید حد یقفی داشته باشد، ولی این حدیقف وجود ندارد، افزود: وقتی که ما در موضع ضعف قرار گرفته ایم نمی‌توانیم خوب هم مذاکره کنیم کما اینکه در ۴۰ سال گذشته شش بار با آمریکا مذاکره شده، اما بعد از یک بازه دو سه ساله که رشد اقتصادی مثبت داشته ایم این رشد متوقف و منفی شده است.

رضیعی بیان کرد: شاید با دادن امتیازات کلان در مذاکرات فضای باز اقتصادی موقت برای ما به وجود بیاید و بتوانیم نفت بفروشیم، ولی چون زیرساخت‌های اقتصادی کشور ضعیف است مشکلات اقتصادی بمانند فنری که آن را فشرده باشیم به یکباره رها می‌شود و تبعات منفی خود را به جا می‌گذارد.

وی اضافه کرد: بعد از مذاکرات هسته‌ای و نهایی شدن برجام یک فضای باز برای کشورمان ایجاد شد و ما توانستیم در یک بازه زمانی و طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ نفت بفروشیم با این وجود در این مدت دولت سال‌های طلایی را پیش رو داشت و می‌توانست با اتکا به توانمندی‌های داخلی پایه‌هایی را ایجاد کند که نه تحریم و نه خروج آمریکا از برجام تاثیر منفی بر اقتصاد نگذارد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دولت و مجلس دهم این فرصت را داشتند تا با تصویب پایه‌های مالیاتی، اصلاح ساختار بودجه و اصلاح نظام بانکی مانع آسیب‌پذیری کشور در برابر تحریم‌ها و یا خروج آمریکا از برجام شوند؛ مثلاً دولت با اصلاح نظام مالیاتی می‌توانست ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را جبران کند تا این همه به فروش نفت وابسته نباشیم.

رضیعی اظهار کرد: دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ از برجام خارج شد و امروز طبق قواعد بین الملل حق بازگشت به برجام را ندارد مگر اینکه ما بخواهیم منافع ملی و عزت ملی را زیر پا بگذاریم درضمن برگشت آمریکا به برجام مثل گذشته نمی‌تواند دستاورد مثبتی برای کشورمان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیروزی بایدن مذاکره با آمریکا کاهش قیمت دلار دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل شرایط اقتصادی برای کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قصد خودکشی داشت!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

به نقل از ایسنا بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900091

دیگر خبرها

  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است