Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@09:25:44 GMT

عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در ادارات بهمئی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۹۰۴۵

عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در ادارات بهمئی

آبشنگ با اعلام آمار فوتی کرونا در بهمئی، گفت: اگر ادارات ما رعایت کنند و مراسمات ترحیم و شادی جمع شوند،به آینده شهرستان در راستای کنترل کرونا امیدواریم .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی تصریح کرد:تاکنون در شهرستان بهمئی 9 مورد فوتی کرونا داشتیم که از این آمار 3 مورد در سطح شهرستان شناسایی شده بود و 6 مورد خارج از شهرستان شناسایی شدند اما همه این افراد در شهرستان دفن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی آبشنگ گفت:بیشترین ابتلا از نظر شغلی 31 درصد کارمندان را داشتیم که نتیجه عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در محیط های اداری شهرستان است و بعد از آن خانه دارها بودند می طلبد که مسئولان نسبت به پروتکلهای بهداشتی پیشقدم باشند.باعث آگاهی دیگران شویم اما متاسفانه خیلی از ادارات پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند ما چندین بار بازدید کردیم تذکرات و توصیه های لازم به مسئولان اداری داده شدمتاسفانه آنطور که باید ما مسئولان برای مردم الگو باشیم متاسفانه الگو نیستیم البته همه ادارات اینگونه نیستند بلکه بیشتر ادارات رعایت نمی کنند.

 

وی افزود:از نظر گروه سنی بیشترین مبتلایان ما سنین بین 31 تا 45 سال هستند که نشان می دهد ما روند غربالگری را گسترده تر کردیم و خارج از حوزه درخواستی هم نمونه گیری انجام دادیم ما موردی نداشتیم که در سنین مختلف درخواست نمونه گیری داده باشد و انجام نداده باشیم.چتر نمونه گیری ما به مرکز شهرستان محدود نبود بلکه روستاها هم نمونه گیری شد.19 درصد از مبتلایان شناسایی شده در سطح روستاهای شهرستان است 81 درصد در سطح شهر است .

 

رئیس شبکه بهداشت بهمئی خاطرنشان کرد:در مورد جنسیت ابتلا به کرونا در بهمئی گفت:57 درصد مبتلایان خانم و 43درصد مردان هستند.

 

آبشنگ ادامه داد:آمار نمونه های مثبت شهرستان بهمئی در فروردین 0.7درصد،اردیبهشت 1.5درصد،خرداد 13 درصد ،تیرماه 36 درصد،مرداد 35درصد،شهریور 48درصد مهرماه 55درصد نمونه های دریافتی مثبت بودند.

 

وی گفت:از ابتدای آبان ماه تاکنون 38.5درصد نمونه های دریافتی مثبت هستند که این آمار نشان از افزایش ماهانه ابتلایان به کرونا در شهرستان است و بروز بیماری روز به روز در شهرستان جدی تر می شود و گسترده تر می شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی تصریح کرد: مهمترین مشکلاتی که ما داریم که اگر رعایت شون،د می شود گفت بیماری کنترل می شود،مراسمات عزا و شادی هستند که البته این مورد در داخل اکثر شهرستان های استان به دلیل بافت عشیره ای کنترل نمی شود، انتظار داریم از طریق استان تصمیمی جدی و قابل اجرا گرفته شود،تصمیم ها خوب گرفته می شود اما اجرایی نمی شوند.

 

آبشنگ گفت:مورد دیگر اینکه بیشتر ادارات پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند که باید برخورد جدی شود تا دغدغه ما از این بابت کاهش یابد و ما انرژی وتوان خود را برای ترغیب و تشویق مردم برای عمل به پروتکلهای بهداشتی برای کنترل بیماری صرف کنیم.

 

وی افزود:با توجه به اینکه بیماران کرونایی بهمئی را نمی توانیم در استان بستری کنیم با هماهنگی هایی که با بیمارستان شهید زاده بهبهان و رئیس دانشکده علوم پزشکی خوزستان داشتیم هنوز هیچ بیمار شهرستان ما که نیازمند بستری باشد، پشت درهای بیمارستان بهبهان نمانده است و همگی بستری شدند.

 

آبشنگ خاطرنشان کرد:خوشبختانه آمار بستری بیماران کرونایی در شهرستان بهمئی بالا نیست و در حال حاضر 4 بیمار داریم که در بهبهان بستری هستند، حال یکی از آنها خوب است و قرار است به زودی ترخیص شود.

 

رئیس شبکه بهداشت بهمئی در پایان گفت:اگر ادارات ما رعایت کنند و مراسمات ترحیم و شادی جمع شوند،به آینده شهرستان در راستای کنترل کرونا امیدواریم .

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکلهای بهداشتی رئیس شبکه بهداشت نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد

ایسنا/فارس معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت لامرد از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت:‌ با هدف تامین امنیت غذایی، بازرسی های متعدد و مستمر در دستور کار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد که در همین راستا، با بازرسی‌های انجام شده در چند روز گذشته بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان لامرد از تمام اصناف و شهروندان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و جامعه، یاریگر کارشناسان بهداشت، در اجرای دستورالعمل های بهداشتی باشند.

رضائی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد