Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری «شینهوا» در گزارشی از کشف یک درمان گیاهی «امیدوار کننده» برای بیماران مبتلا به درجه متوسط ویروس کرونا توسط محققان چینی و آلمانی خبر داد.

شینهوا روز دوشنبه نوشت: داده های بالینی نشان می دهد که کپسول های داروی سنتی «Shufeng Jiedu» چین در کنار درمان های استاندارد ضد ویروسی، به طرز چشمگیری زمان احیا و بهبود بالینی فرد مبتلا به کرونا و همچنین شدت کوفتگی و سرفه های او را کاهش می دهد؛ این نتایج در مقایسه با به کارگیری محض درمان های استاندارد ضد ویروسی به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان چینی و آلمانی در تحقیقات جدید منتشر شده خود استفاده از این کپسول ها را به عنوان یک داروی گیاهی اختراع شده و متشکل از ۸ گیاه دارویی پیشنهاد و تاکید کرده اند که این کپسول ها احتمالا یک درمان گیاهی امیدوار کننده برای افرادی باشد که به درجه متوسط ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این مقاله علمی در تاریخ ۲۲ اکتبر در نشریه پزشکی «فیتومدیسین» (Phytomedicine) به صورت آنلاین منتشر شده است. در حال حاضر هیچ درمان و واکسن تائید شده ای برای مهار کرونا وجود ندارد اما استفاده از داروهای گیاهی سنتی چین با توجه جامعه بین الملل روبرو شده است، زیرا بر اساس اظهارات نویسندگان این مقاله علمی، این داروها به طور مرتب در جریان همه گیری کرونا مورد استفاده قرار گرفته اند؛ از این داروهای گیاهی سنتی در چین در درمان سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی و آنفلوانزای «اچ وان ان وان» در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز استفاده شده است.

بر اساس این مقاله عملی منتشر شده در فیتومدیسین، کپسول های « Shufeng Jiedu» متشکل از ۸ گیاه دارویی، به عنوان روشی درمانی برای بیماری های عفونی تنفسی مختلف شناخته شده اند. زیرا این گیاهان دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی هستند و سیستم ایمنی بدن را در برابر آسیب های حاد ریوی تنظیم می‌کنند. همچنین تاثیرات این کپسول های گیاهی روی موش های آلوده به ویروس کرونا تائید شده است.

بر اساس مطالعات انجام شده، نویسندگان این مقاله علمی با بررسی داده های بدست آمده از مطالعات عملی و تجربی بالینی روی بیماران مبتلا به کرونا، درصدد ارزیابی تاثیر بالینی این کپسول های گیاهی و تعیین زمان مناسب برای شروع درمان های اولیه هستند.

نویسندگان این مقاله علمی بر این باورند که درمان های گیاهی در برابر کرونا اگر در طول هشت روز اول ظهور علائم ابتلا به کووید-۱۹ مورد استفاده قرار بگیرند، به مراتب کارآمدی چشمگیرتری دارند./ ایرنا 
 

تولید ۴ داروی گیاهی کرونا در ایران داروی ایرانی کرونا ساخته نشده است عسل و سیاه‌دانه نسخه احتمالی درمان کرونا ساخت داروی کرونا از عصاره‌ای که فقط در ایران است

 

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید  



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مقاله علمی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس

رئیس اداره بازرسی فرمانداری پردیس از کشف انبار داروی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در پردیس خبر داد و گفت: ارزش اقلام دارویی کشف‌شده بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، محمد خندان اردلانی ظهر امروز در حاشیه بررسی و تعیین قیمت اقلام کشف‌شده از انبار داروی غیر مجاز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدیدی که به محوریت اداره بازرسی فرمانداری و با حضور نمایندگانی از شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی، انبار نگهداری داروی غیرمجاز در فاز 4 پردیس شناسایی و کشف شد.

وی افزود: با دستور قضایی انبار غیرمجاز دارو کشف‌شده تا تعیین تکلیف اقلام و بررسی‌های بیشتر پلمب شد.

727 هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد

رئیس اداره بازرسی فرمانداری پردیس در ادامه گفت: در بررسی‌های انجام گرفته از سوی کارشناسان غذا و دارو، قیمت اقلام دارویی مکشوفه بالغ‌بر 4 میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد شده که بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان آن تاریخ مصرف گذشته و نزدیک به 1 میلیارد و 600 میلیون تومان آن قابل مصرف اعلام شده است.

خندان اردلانی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده این انبار کشف‌شده از سوی دستگاه‌های مرتبط تشکیل و برای طی روند قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی