Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: حل ریشه‌ای آبگرفتگی پس از اجرای طرح کامل جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام خواهد شد که یک کار سنگین و بلند مدتی است که شهرداری و دستگاه‌های مختلف باید برای آن برنامه‌ریزی کند و برنامه ریزی‌هایی دارند، اما با انجام پروژه‌هایی در ۵۲ نقطه بحرانی شهر اهواز شرایط باثبات‌تر و بهتری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروز دستگاه‌های اجرایی برای آمادگی‌های لازم برای بارش‌های احتمالی به نشست مدیریت بحران دعوت شدند. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که بارش‌های امسال یک مقدار دیرتر شروع ‌شود و آذر و دی ماه احتمالاً بارش‌ها کمتر از نرمال داشته باشیم، اما در بهمن ماه بهتر از نرمال خواهد بود.

شریعتی بیان داشت: با این وجود ما تمهیدات لازم را باید بیندیشیم و از قبل پروژه‌های کوتاه مدت در اهواز و سایر شهر‌ها همچون بندر امام، ماهشهر، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر برای مقابله با این مسئله اجرا کردیم و با اقداماتی که صورت گرفته است آمادگی مقابله با این مسئله بیشتر شده است این جلسه برای اینکه دستگاه‌ها موظف و مکلف به انجام این اقدامات شوند برگزار شد.

استاندار خوزستان گفت: آنچه بر عهده دستگاه‌ها گذاشته می‌شود انجام خواهند داد و آمادگی بیشتری ایجاد خواهد شد تا بارش رحمت الهی خوبی در استان داشته باشیم و هم دغدغه و نگرانی کمتری برای مردم استان به ویژه در اهواز و کارون داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کار‌ها و پروژه‌های در دست اقدام تا پایان آبان ماه توجه به گزارش‌های دستگاه‌ها به اتمام می‌رسد؛ با وجود همه مشکلات مالی که دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و آبفا داشتند، اما این را در اولویت کاری خود قرار دارند و انجام دادند و امیدواریم مسئله خاصی نداشته باشیم البته تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها برای استقرار سریع ماشین آلات در مواقع بحران انجام شده است که با مشکلی مواجه نشویم.

او اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری مرتب در حال پیگیری و رصد هستند و کار‌هایی بر عهده آن‌ها گذاشته شد که پیگیری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبهای سطحی فاضلاب اهواز داشته باشیم دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان، عصر امروز بارش شدید باران شهر اهواز را فرا گرفت.

این بارش شدید که همراه با رعد و برق و باد بود موجب جاری شدن آب در سطح معابر و اختلال در تردد شهروندان شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر فردا در استان ادامه دارد.

سبزه زاری افزود: این سامانه نیط سبب رگبار و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای طی امروز (در اغلب مناطق استان) وطی فردا با شدت کمتر (در مناطق شرقی و ارتفاعات) خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در اهواز
  • جمع آوری تمام آب‌های سطحی در دزفول طی سه ساعت
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است