Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا کشتکاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی لارستان دارای دو دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) لار و دانشکده بهداشت اوز است.

وی با بیان اینکه رشته‌های موجود در دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) شامل پرستاری و اتاق عمل در مقطع کارشناسی پیوسته است، افزود: در این دانشکده همچنین رشته هوشبری در مقطع کارشناسی ناپیوسته تدریس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در دانشکده حضرت زینب(س) لار در مجموع ۲۵۶ دانشجو مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در دانشکده بهداشت شهرستان اوز نیز ۴ رشته بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، علوم تغذیه و بهداشت محیط در مقطع کارشناسی پیوسته با ۲۶۷ دانشجو در حال فعالیت است.

 تعداد کل دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده علوم پزشکی لارستان را ۵۲۳ نفر با احتساب ورودی ٩٩ اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به نقشه ۵ ساله توسعه رشته‌ها در مناطق آمایشی کشور(کلان منطقه ۵ کشور)، قدمت دانشکده و موفقیت بیش از ۱۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم پزشکی لارستان آزمون‌های ارشد، دکترا و آزمون‌های استخدامی کشور تاکنون، به‌عنوان‌مثال در سال ۹۹ ، ۷ نفر قبولی در دوره کارشناسی ارشد در سایر دانشگاه‌ها بود است.

وی با تأکید بر اینکه با در نظر گرفتن نیاز منطقه و کشور در بحث عدالت آموزشی، برنامه توسعه رشته‌ها در دانشکده علوم پزشکی لارستان به‌ طور جدی در حال پیگیری است، یادآور شد: از جمله نقاط قوت و با ارزش، حمایت‌های خیرین منطقه در بحث حمایت مالی جهت خرید تجهیزات و ایجاد فضای فیزیکی است که همواره یکی از بزرگ‌ترین معیارهای رشد و بالندگی منطقه بوده و هست.

کشتکاران با بیان اینکه برای راه‌اندازی رشته‌های جدید نیاز به تأمین تعداد اعضاء هیأت علمی مرتبط با مرتبه علمی استادیار و دانشیار است افزود: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد اعضای هیأت علمی از ۱۲ نفر در سال ۹۶ به ۳۵ نفر در سال ۹۹ رسیده که در حال حاضر با محقق شدن وضعیت ارتقاء مرتبه استادیاری و دانشیاری اساتید دانشکده علوم پزشکی لارستان، شرایط نسبی بهتری برای راه‌اندازی رشته مقاطع تحصیلات تکمیلی هم فراهم‌شده است.

 معاون آموزشی تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده اضافه کرد: برای راه‌اندازی این رشته‌ها،  مستندات کامل از زیرساخت‌ها و نیروهای انسانی لازم به بورد کلان منطقه ارسال‌شده و  در مرحله انتظار برای بازدید بورد تخصصی کلان منطقه و کشور قرار دارد.

وی در خصوص ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه، گفت: با ایجاد دانشکده سوم و راه‌اندازی رشته‌های فوق‌الذکر، زمینه لازم برای تبدیل‌شدن دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه فراهم می‌شود.

کشتکاران مهم‌ترین زیرساخت لازم و مورد نیاز جهت توسعه رشته‌ها همچنین ایجاد دانشکده سوم و در پی آن تبدیل‌شدن دانشکده به دانشگاه را برخورداری از فضای فیزیکی کافی دانست و بیان کرد: در حال حاضر کمبود فضای فیزیکی در دانشکده پرستاری  وجود دارد و نیاز مبرم به اختصاص فضای فیزیکی به‌ ویژه برای راه‌اندازی رشته‌های جدید و تسریع در تکمیل ساختمان پردیس از جمله ضروریات و دغدغه موجود است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشکده دانشگاه دانشجو فارس لار رشته مقطع دانشکده علوم پزشکی لارستان برای راه اندازی راه اندازی رشته فضای فیزیکی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند

ایرج ضاربان اظهارکرد: مبارزه با پشه ناقل بیماری مالاریا بسیار مهم است چوم مالاریا بصورت بومی سال‌ها در منطقه بلوچستان وجود داشته است.

وی افزود: پشه مالاریا در آب تخم ریزی می‌کند و تبدیل به لارو و در نهایت پشه بالغ می‌شود از این رو ماموران مراقب مالاریا و لاروکش در منطقه حضور دارند و سمپاشی‌ها برای مقابله با تکثیر پشه‌های آنوفل بالغ انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: از آنجایی که چابهار و دشتیاری با کشور پاکستان هم مرز هستند، بیمارانی که از پاکستان می‌آیند اگر در معرض گزش این پشه‌ها قرار بگیرند آلوده می‌شوند و می‌توانند بیماری مالاریا را از طریق گزش به انسان سالم منتقل کنند در واقع پشه باعث انتقال بیماری مالاریا می‌شود.

وی اظهار کرد: تیم‌های متعددی در دانشکده علوم پزشکی چابهار داریم و همکاران ما برای کاهش شیوع بیماری مالاریا پای کار هستند.

ضاربان افزود: باید اقداماتی در جهت جلوگیری از افزایش پشه‌ها انجام شود و دانشکده علوم پزشکی چابهار در این راستا اقدامات جدی در دستور کار دارد.

وی افزود: افراد می‌توانند با استفاده از توری، پشه بند، وسایل سرمایشی و استفاده از مواد دورکننده پشه بر روی پوست از گزش پشه جلوگیری کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پشه مالاریا در مناطق گرم و مرطوب و هوای معتدل وجود دارد و تکثیر پشه‌ها در زمان بارندگی و در آب راکد باقی مانده سرعت تکثیر بالاتری دارند که این موضوع سبب نگرانی برای مناطق سیل زده و ساکنین چادرهای اسکان موقت شده است.

وی بیان کرد: زمانی که پشه زیاد باشد سرعت شیوع بیماری‌ها بویژه بیماری مالاریا افزایش می‌یابد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

ضاربان خاطر نشان کرد: بیماری مالاریا هیچ واکسنی ندارد و افراد نباید در معرض گزش پشه قرار بگیرند و زمانی که بیمارانی وارد کشور می‌شوند می‌توانند به راحتی و از طریق گزش پشه بیماری مالاریا را منتقل کنند.

وی افزود: زمانی که گزش صورت می‌گیرد انگل تک یاخته از طریق خون وارد پشه می‌شود و اگر انسانی سالمی در معرض گزش پشه آلوده قرار بگیرد بیمار می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار عنوان کرد: سیل زدگانی که در چادرهای اسکان موقت هستند مورد آموزش تیم‌های آموزشِ بهداشت دانشکده علوم پزشکی قرار می‌گیرند. همچنین درخواست کردیم تعدادی پشه بند و توری برایمان ارسال شود تا در مناطق آلوده و مناطق روستایی توزیع و از خطرات احتمالی بیماری مالاریا جلوگیری‌ کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد