Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: در صورت اختصاص زمین مناسب و احداث دانشگاه بزرگ فرهنگیان می توانیم سالانه دو هزار دانشجو معلم را جذب این مرکز تخصصی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین روز دوشنبه با حضور در دانشگاه فرهنگیان با رئیس و هیئت علمی و کارکنان این مرکز آموزش عالی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا مشهدی در این نشست تخصصی که در سالن تربیت معلم برگزار شد گفت: در این دانشگاه ظرفیت پذیرش حدود 2  هزار دانشجو را داریم که در 7 رشته تحصیل کنند که ۳۰۰ دانشجوی ما مهارت آموز هستند.

وی اضافه کرد: با در اختیار داشتن  ۱۴ نفر عضو هیئت علمی، ۱۰۰ استاد مدعو و ۶۵ پرسنل اداری و مدیریتی تلاش شده تا در جذب و تعلیم معلمان رویکردهای تخصصی و مهارتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

مشهدی تصریح کرد: امسال حدود ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش خواهند شد که فقط ۱۸ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند درحالی که بر اساس سند تحول باید همه نیروها از این دانشگاه وارد مجموعه آموزش و پرورش شوند.

وی اضافه کرد: در سراسر کشور در هیئت علمی تعداد 300 نفر کمبود داریم که برای جذب آنها باید اقدام لازم صورت گیرد.

کمبود فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان از مشکلات است

مشهدی گفت: مجموعه ساختمان تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با بیش از 60 سال قدمت دچار فرسودگی شده و برای جذب دانشجویان مورد نیاز با فضای محدودی مواجهیم که لازم است برای تامین آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۵ سال است که آزمون استخدامی برای تامین کادر اداری برگزار نشده و از نیروی مامور دستگاههای دیگر استفاده می کنیم و این کمبود باید با افزایش سهم استخدامی جبران شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین یادآورشد: تقویت زیرساخت های آموزشی نیازمند اعتبارات مناسب است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت نمایندگان برای تامین نیازهای دانشگاه استفاه کنیم.

وی بیان کرد: ۳۵ نفر از دانشجویان پردیس شهید رجایی و ۳۲ نفر از پردیس بنت الهدی در تحصیلات عالیه پذیرفته شده اند که بیانگر علم و دانش این دانشگاه است و اگر جایگاه این مرکز تقویت شود می توانیم دستاوردهای خوبی را در نظام آموزشی خود رقم بزنیم.

مشهدی اظهارداشت: با در اختیار داشتن 33 هزار متر مربع فضای آموزشی و محوطه، چهار خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 800 نفر، کتابخانه، سالن ورزشی ، زمین چمن مصنوعی، سالن بدن سازی و سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۶۵۰ نفر بستر خوبی برای تربیت معلمانی ماهر و عالم مهیا شده است اما همچنان نیازمند تامین تجهیزات و امکانات آموزشی مورد نیاز هستیم تا افراد بیشتری را جذب دانشگاه کنیم.

در ادامه یوسفی مدیر امور آموزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه هم گفت: در سال گذشته 500 دانشجو و امسال 160 نفر برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند که در پردیس های جداگانه ویژه خواهران و برادران در رشته های ادبیات، آموزش ابتدایی، امور تربیتی، مشاوره با دو گرایش، الهیات و کودکان استثنایی تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: اختصاص زمین در ناحیه شهری مهرگان برای احداث دانشگاه بزرگ فرهنگیان، تامین کادر هیئت علمی و زیرساخت های فیبر نوری و تجهیز کتابخانه و توجه به پژوهش و تحقیق از مهمترین درخواست های ما در دانشگاه فرهنگیان است.

یوسفی تشکیل یک کارگروه آموزشی برای توجه بیشتر به پژوهش را ضروری دانست و اظهارداشت: از سال ۹۱ تاکنون حدود ۷۰ نفر از دانشجو معلمان این دانشگاه در رشته های ارشد و ۵ نفر در مقطع دکتری سایر دانشگاهها پذیرفته شده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان استان قزوین هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود