Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، از ابتدای آبان امسال گلایه مردم از افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت و در نهایت، سازمان هواپیمایی کشور هفته گذشته با تایید افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی دامنه نرخ بلیت‌ها را برای مسافر محدود کرده بودند و به شرکت‌ها الزام شد که مسافر باید بتواند از همه دامنه‌های نرخی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌طور که سازمان هواپیمایی خبر داد در هفته های گذشته شرکت‌های هواپیمایی در طیف نرخی که سال ۹۸ تعیین کرده‌اند، در دامنه نرخ‌ها قیمت‌ها را افزایش دادند. اگرچه هیچ ایرلاینی از سقف نرخ تعیین شده عبور نکرد، اما تلاش کرد تا با فروش کلاس‌های بالاتر دامنه نرخ‌ها را برای مسافر محدود کند.

در همین راستا تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، در حاشیه نشست کمیسیون عمران که روز گذشته با محوریت بررسی علل گرانی بلیت هواپیما برگزار شد،گفت: مقرر شد سازمان هواپیمایی کشوری در این هفته آنالیز قیمت‌ها را از شرکت‌های هواپیمایی بگیرد و نظر کارشناسی خود را اعمال کند.

وی افزود: هفته آینده در نشست شورای عالی هوایی قیمت را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌کنیم تا همه موظف باشند قیمت مصوب را رعایت کنند.

دهقان زنگنه ضمن ابراز امیدواری نسبت به کاهش قیمت بلیت هواپیما توضیح داد: سازمان هواپیمایی به هیچ وجه قائل به کف و سقف قیمتی نیست، ما می‌گوییم که بازار و نظام عرضه و تقاضا باید قیمت را تعیین کند. از این رو تعیین کف قیمتی از سوی ایرلاین‌ها غیرقانونی بوده و سازمان هواپیمایی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به انتقاد سخنگوی کمیسیون بهداشت از عدم رعایت ۶۰ درصد مسافران در هواپیما، گفت: فروش ۶۰ درصد صندلی‌ها در هواپیمای ATR منجر به این می‌شود که به دلیل فضای این هواپیما گاهی چند مسافر کنار یکدیگر بنشینند، به معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی ابلاغ کردم که شرکت‌های دارای هواپیمای ATR نسبت به فروش ۵۰ درصد صندلی‌ها اقدام کنند.

دهقان زنگنه در خصوص تصاویر منتشر شده از فضای داخلی برخی پروازها و حضور بیش از ۶۰ درصد مسافرین در یک پرواز گفت: یکی از این فیلم‌ها مربوط به هواپیمای ATR بوده است که و دیگری نیز مربوط به یک پرواز کیش بوده که تخلف کرده و امروز حتما با آن شرکت برخورد می‌کنم و یکی از مجوزهای پروازش را لغو خواهم کرد.
 

کد خبر 563869 برچسب‌ها سفر - هوایی هواپیما - بلیت هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر هوایی هواپیما بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی بلیت هواپیما شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره

 به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، تلویزیون اسرائیل به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.
 

 دفتر نتانیاهو تصریح کرد: تصمیم به بستن «شبکه تحریکِ الجزیره» در دولت به ریاست نتانیاهو تایید شد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند وزرای حزب «اردوگاه رسمی» در جلسه رای دادن به تصمیم بستن الجزیره شرکت نکردند.

نتانیاهو پیش از این مدعی شده بود: «الجزیره به امنیت اسرائیل آسیب رساند، فعالانه در کشتار ۷ اکتبر (۱۵ مهر) شرکت کرد، علیه سربازان اسرائیل فتنه‌گری کرد و زمان حذف این بلندگوی حماس از اسرائیل فرا رسیده است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «شبکه الجزیره دیگر از اسرائیل پخش نخواهد شد و من قصد دارم بلافاصله طبق قانون جدید برای توقف کامل فعالیت این کانال اقدام کنم.»

شبکه الجزیره، متعلق به قطر، در هر دو بخش زبان عربی و انگلیسی خود از بیش از یک دهه پیش دارای دفاتر رسمی در اسرائیل است.

قطر با اسرائیل رابطه رسمی ندارد، اما در جریان جنگ جاری میانجی عمده در مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل و حماس است.

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی