Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از ابتدای مرداد امسال تاکنون 210 دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در 108 خانه هلال شهری و روستایی استان زنجان برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه شده است.

وی افزود: برگزاری این دوره‌ها موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت‌های مالی گسترده در بحران شده و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال، اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح کشور مورد تاکید رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور است، گفت: بهره‌مندی شهروندان از آموزش همگانی و کمک‌های اولیه در سطح روستاها موجب مدیریت درست و صحیحی از حوادث توسط این افراد در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی می‌شود و هدف از راه‌اندازی این خانه‌ها گسترش جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف استان زنجان است تا بتوانیم در حوادث و سوانح از این  پایگاه‌ها به عنوان مرکز عملیاتی استفاده کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال مناطق شهری و روستایی استان زنجان می‌توانیم به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران‌ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه‌های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر کمک قابل توجهی کنیم.

وی ادامه داد: هر چه این آموزش‌ها بیشتر شود و جامعه هدف بیشتری را زیرپوشش قرار دهیم ما نیز آسوده خاطر خواهیم بود که مردم می‌توانند در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به خدمات عام‌المنفعه و خیرخواهانه جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: خانه‌های هلال می‌تواند پایگاهی برای خدمات عام‌المنفعه و بشردوستی باشد تا بتوانیم کمک‌های مردمی را که برای مناطق آسیب دیده از سوانح و نیازمند کمک همنوعان باشند، جمع‌آوری کنیم.

میرزایی افزود: عضوگیری در خانه‌های هلال و ارائه آموزش‌ها‌ی مورد نیاز برای هموطنان در این خانه‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش زنجان جمعیت هلال احمر بحران مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین