Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شماری از هواداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در تظاهراتی در این کشور آزادی سریع و بدون قید شرط وی را خواستار شدند.

منابع خبری گزارش کردند که شماری از هواداران شیخ زکزاکی روز دوشنبه با برپایی تظاهراتی در منطقه «ووس» در «آبوجا» پایتخت نیجریه خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط الزکزاکی و همسر ایشان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن تابلوها و تصاویری از شیخ زکزاکی حمایت خود را از رهبر مسلمانان نیجریه نشان دادند.

طی روزهای گذشته نیزهواداران زکزاکی بابرپایی تظاهرات ضمن تقاضا برای آزادی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، سخنان ضد اسلامی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کردند.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان، دفن آن‌ها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت متهم کرد.

چندی قبل «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جمعیت اسلامی نیجریه از وخیم بودن حال والدین به دلیل اهمال پزشکی خبر داد و گفت که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آن‌ها وخیم‌تر شده است.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1080483 برچسب‌ها شیخ ابراهیم زکزاکی شیعیان نیجریه جنبش اسلامی نیجریه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شیخ ابراهیم زکزاکی شیعیان نیجریه جنبش اسلامی نیجریه اسلامی نیجریه شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه

شهرک‌نشینان شنبه شب بار دیگر در تل‌آویو دست به تظاهرات زده و بر لزوم توافق هرچه زوتر درباره تبادل اسرا تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان شنبه شب نیز مجددا در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواستار دستیابی به توافقی برای مبادله اسرا و توقف جنگ در غزه شدند.

در همین زمینه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد اسرائیلی‌ها امشب در خیابان کاپلان تل آویو علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات برگزار کرده و خواستار انتخابات زودهنگام و رسیدن به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند نتانیاهو عمدا مانع رسیدن به توافق مبادله اسرا می‌شود و اسرای اسرائیلی در اسارت در غزه کشته می‌شوند.

القسام شاخه نظامی حماس ساعاتی قبل در پیامی ویدئویی از کشته شدن ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

به دنبال این پیام ویدئویی قسام، خانواده‌های اسرای صهیونیست عنوان کردند «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی