Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارسلونا این روزها با مشکلات عدیده خط دفاعی رو به روست و هرچه خط حمله تیم رشته می کند خط دفاع پنبه می کند. مشکلات خط دفاع چیز جدیدی در این تیم نیست و این تیم هنوز نتوانسته پس از ۷سال جایگزین کارلس پویول را پیدا کند...

پس از خداحافظی کارلس پویول از مستطیل سبز در سال ۲۰۱۳، بلوگرانا با مشکلات زیادی در خط دفاعی روبه‌رو بوده است، پس از کارلس پویول بارسلونا اقدام به خرید مدافعان مرکزی همچون توماس ورمائلن، ژرمی متئو، ساموئل اومتیتی، یری مینا، کلمنت لنگلت و ژان کلر تودیبو برای جانشینی تارزان دنیای فوتبال کرد اما هیچ یک نتوانستند جای خالی کاپیتان متعصب سالهای نه چندان دور آبی و اناری ها را پر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین اسامی بالا اکنون فقط لنگلت و اومتیتی در تیم حضور دارند و مابقی مدافعین نام برده به فروش رسیدند. اکنون بارسلونا دارای چهار مدافع مرکزی است، پیکه و لنگلت و اومتیتی و آرائوخو بازیکنی که از آکادمی لاماسیا به تیم اضافه شده است در تیم کومان حضور دارند که ازین چهار نفر این روزها دو نفر مصدوم هستند و رونالد کومان ناگزیر به انتخاب پیکه و لنگلت در ترکیب تیمش می باشد. ناگفته نماند که کومان در بازی برابر دیناموکیف و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا از فرنکی دی یونگ، هافبک دفاعی خود در عمق خط دفاع و در کنار جرارد پیکه استفاده کرده است.

 در تابستان گذشته سران بارسلونا به دنبال جذب اریک گارسیا مدافع سابق آکادمی خود و کنونی باشگاه منچسترسیتی بودند که در نهایت موفق به انجام این انتقال نشدند، هرچند شنیده می شود که جذب این مدافع جوان در بازار زمستانه پیش رو قطعی است. قطع به یقین رونالد کومان با توجه به عملکرد ضعیف مدافعین خود و نمایش های متزلزل آنها به جذب مدافع در تیم خود نیاز مبرم دارد و در این مقاله قصد داریم نگاهی بیاندازیم به گزینه هایی که بلوگرانا میتواند به سراغ آنها برود.

۱.دایوت اوپامکانو

مدافع ۲۲ ساله و ۱۸۵ سانتی متری باشگاه لایپزیش آلمان که ملیتی فرانسوی دارد و محصول تیم جوانان والنسینس در کشور فرانسه است. اوپامکانو در سال ۲۰۱۷ با مبلغ ۱۰ میلیون یورو از سالزبورگ اتریش به لایپزیش پیوست و توانسته زیر نظر یولیان ناگلزمن جوان به یکی از بهترین مدافعان اروپا تبدیل شده و حتی به تیم ملی فرانسه هم دعوت می شود. اوپامکانو در سال ۲۰۱۵ به همراه تیم ملی زیر ۱۷ ساله های فرانسه قهرمان اروپا شدند و این مدافع در تیم منتخب مسابقات نیز قرار گرفت. از نکات فنی این مدافع می توان به برتری در مصاف های تک به تک، قدرت سرزنی در نبرد های هوایی، دید بالا و ارسال پاسهای بلند و موفق، قدرت رهبری خط دفاع و ایجاد نظم و ارتباط بین خط دفاع و خط هافبک اشاره کرد. قیمت این مدافع در ترنسفرمارکت ۵۰میلیون یورو می باشد و تیم های بایرن مونیخ،منچستر یونایتد و رئال مادرید به دنبال جذب دایوت اوپامکانو می باشند.

۲.استفان دی فرای

مدافع ۲۸ساله و ۱۸۹سانتی متری هلندی باشگاه اینتر که سابقه بازی در باشگاه های فاینورد هلند و لاتزیو ایتالیا را دارد و در فصل گذشته به عنوان بهترین مدافع سری آ انتخاب شد و در سیستم سه دفاعه کونته نقش اصلی را ایفا می کند، یکی دیگر از گزینه های انتقال به بارسلوناست که مشخصا یکی از سخت ترین انتقال های فوتبال می باشد. قیمت مدافع هلندی در ترنسفرمارکت ۶۰ میلیون یورو ثبت شده است و به مانند اوپامکانو در شرایط کنونی بحران کرونا خریدی گرانقیمت محسوب می شود. از نکات فنی دی فرای میتوان به توانایی بسیار خوبی در کنترل، حمل و به گردش در آوردن توپ در یک سوم دفاعی خود، تمایل به بازیسازی از عقب زمین و دقت پاس بالا (۹۱درصد)، بازی خوانی و قطع توپ بسیار عالی، موفقیت در استفاده از تکل و همچنین موفقیت در نبرد های هوایی، همه و همه از دی فرای یک مدافع ایده آل برای بارسلونا و سبک بازی منحصر به فرد این تیم ساخته است، علی الخصوص اینکه دی فرای در هلند رونالد کومان نقش اساسی را ایفا می کرد و مطمئنا اسطوره مو طلایی بلوگرانا بدش نمی آید یک بار دیگر با دی فرای کار کند.

۳.الساندرو باستونی

یکی دیگر از مدافعین باشگاه اینترمیلان که مناسب برای خط دفاع بارسلونا است، باستونی ۲۱ ساله و ۱۹۱سانتی متری است. مدافع ایتالیایی که فوتبال خود را از باشگاه آتالانتا آغاز کرد و در تمام رده های سنی این باشگاه به میدان رفت و در سال ۲۰۱۷ با قراردادی به ارزش ۳۱ میلیون یورو به اینترمیلان پیوست، البته اینتر در همان ابتدا مدافعش را به آتالانتا قرض داد و سپس در سال ۲۰۱۸ وی را با قراردادی قرضی به پارما فرستاد. باستونی در فصل جاری و زیر نظر آنتونیو کونته به یه مدافع ثابت در ترکیب نراتزوری تبدیل شده است و نمایش های جذابی از خود ارائه داده است. قیمت باستونی در ترنسفرمارکت ۴۵ میلیون یورو ارزیابی شده است و خریدی گرانقیمت محسوب می شود. از نکات فنی باستونی میتوان به برتری در نبرد های هوایی به خاطر قد بلند وی اشاره کرد، همچنین قدرت بازیسازی از عقب زمین، ارسال پاسهای تو عمق و بلند برای مهاجمین، بازیخوانی و قطع توپ فوق العاده از دیگر نکات بازی این مدافع ایتالیایی است.

۴.میلان اشکرینیار

سومین مدافع نراتزوری که در لیست ما جای دارد، میلان اشکرینیار بازیکن ۲۷ ساله و ۱۸۷ سانتی متری است که ملیتی اسلواکیایی دارد. مدافع نیمکت نشین این روزهای اینتر که تاتنهام و لیورپول به شدت اورا زیرنظر دارند در نظر هواداران نراتزوری محبوبیت خاصی دارد و مطمئنا خرید او کار بسیار دشواری است، اما با توجه به نیمکت نشینی این مدافع، جوزپه ماروتا و مالکان چینی اینتر بی میل نیستند از فروش وی سود ببرند. اشکرینیار که در فصول گذشته از ارکان اصلی خط دفاعی اینتر بود و با ارائه نمایش های درخشان و مطمئن خیال هواداران را راحت کرده بود و سابقه بازی برای سمپدوریا را نیز دارد، قبلا از طرف سران بارسلونا برای خط دفاعی بلوگرانا انتخاب شده بود اما سران اینتر صراحتا اعلام کردند که مدافعشان فروشی نیست. از نکات فنی اشکرینیار میتوان به قدرت حمل توپ بالا، بازیسازی و بازیخوانی درست و به موقع، رهبری کردن خط دفاع و خونسردی در مواقعی که تیم تحت فشار است اشاره کرد. قیمت میلان اشکرینیار در ترنسفرمارکت ۵۰ میلیون یورو ارزیابی شده است.

۵.ماتیاس دلیخت

پسر طلایی سال ۲۰۱۸ و محصول باشگاه آژاکس و مدافع کنونی باشگاه یوونتوس، ماتیاس دلیخت ۲۱ ساله و ۱۸۹ سانتی متری هلندی آخرین مدافع این لیست است. دلیخت در سال ۲۰۱۹ با مبلغ ۷۵ میلیون یورو به یوونتوس پیوست، در حالی که بارسلونا بشدت به دنبال به خدمت گیری این بازیکن بود. دلیخت برخلاف دوستش فرنکی دی یونگ، مسیر تورین را در پیش گرفت و به گفته خودش به مدرسه مدافعین پیوست. ماتیاس دلیخت به دلیل نکات فنی نظیر بازیسازی بی نظیر از عقب زمین، برنده شدن در اکثر نبرد های هوایی، حمل توپ و بازیخوانی فوق العاده و گلزنی در لیست مدافعانی قرار دارد که بلوگرانا می تواند برای رفع مشکل خط دفاعی اش به سراغ آنها برود. قیمت دلیخت در ترنسفرمارکت ۷۰ میلیون یورو ارزیابی شده است.

نتیجه گیری:چیزی که مشخص است بارسلونا نیاز مبرم به خرید مدافع دارد و بعید به نظر می رسد اریک گارسیا به تنهایی بتواند حلال مشکلات باشد. خرید هر یک از مدافعین بالا می تواند تاثیر بسزایی در رفع و رجوع مشکلات این روزهای بلوگرانا بگذارد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: نبرد های هوایی میلیون یورو نکات فنی خط دفاع خط دفاعی دی فرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!

به  گزارش "ورزش سه"، زبیر نیک‌نفس هافبک دفاعی استقلال پس از مصدومیت مهدی مهدی‌پور به ترکیب اصلی این تیم اضافه شد و در بازی‌های اخیر به خوبی در میانه میدان ایفای نقش می‌کند.

این بازیکن با سبک متفاوت نسبت به مهدی‌پور در خط هافبک استقلال بازی می‌کند و عملکرد خوبی داشته است، او در اکثر جنگ‌های میانه میدان حضور دارد و با انتقال سریع توپ به کناره‌ها یا یک سوم دفاعی حریف سرعت بالاتری به فوتبال استقلال داده است.

زبیر علاقه زیادی به نگه داشتن توپ در اختیار خود ندارد و پس از بریدن توپ یا گرفتن از هافبک‌های حریف با کمترین ضربه به توپ آن را به ماشاریپوف، جلالی یا حردانی انتقال می‌دهد تا آبی‌ها خیلی زود در فاز هجومی قرار بگیرند و این موضوع باعث نشاط بیشتر و خطرناک‌تر بودن استقلال در حملات شده است.

او در غیاب مهدی‌پور و بازگشت روزبه چشمی به خط دفاعی در کنار رضاوند دو هافبک دفاعی استقلال هستند، زبیر با حرکات عرضی و پوشش نقاط مختلف زمین فعالیت بیشتری دارد و رضاوند با تمرکز بیشتری در وسط زمین حضور دارد و نزدیک به محوطه جریمه استقلال فعالیت می‌کند.

شاید زوج رضاوند و نیک‌نفس خلاقیت بالایی نداشته باشد اما با توجه به خصوصیات دفاعی‌ای که دارند آزادی عمل بیشتری برای جلال‌الدین فراهم کرده‌اند و این هافبک ازبک به خوبی در ترکیب استقلال جا افتاده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • مهارت های تدافعی برتر لنی یورو، مدافع فرانسوی مدنظر رئال مادرید / فیلم
  • با تایید خروج ناچو؛ رئال مادرید لنی یورو را همین تابستان می‌خواهد نه در سال 2025
  • خنده‌دارترین پیشنهاد برای نجات اقتصادی بارسلونا!
  • پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!
  • رئال مادرید، بارسلونا را از کورس خرید پدیده جدید فوتبال آرژانتین خارج کرد
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!