Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمردیان با بیان اینکه امروز دنیا در حال مبارزه با بیماری کرونا به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی است، گفت: برگزاری مسابقه بین‌المللی نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی برای کودکان و نوجوانان سرتاسر دنیا با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت فردی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ «محمدرضا زمردیان» شامگاه دوشنبه (۱۹ آبان) در مراسم اختتامیه جشنواره نقاشی "دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی" با بیان اینکه امروز دنیا در حال مبارزه با مسئله‌ای به نام بیماری کرونا به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی است؛ افزود:‌ هم‌زمان با شیوع کرونا موضوع بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرد و پزشکان در کنار قرنطینه خانگی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل قطع چرخه انتقال این بیماری عنوان کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: از این‌رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران که یکی از سازمان‌های دوستدار کودک است و کودکان را با کتاب، ادبیات، فرهنگ و هنر آشنا می‌کند تصمیم به برگزاری  مسابقه بین‌المللی نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی برای شما کودکان و نوجوانان سرتاسر دنیا با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت فردی گرفت.

 

زمردیان با بیان اینکه موضوع این مسابقه «بهداشت دست‌های من» با موضوعات لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها، خوراکی‌ها، خانواده، دوستان، خانه، شهر و دنیایی که در آن زندگی می‌کنم و «دست‌هایی که مراقب سلامتی من هستند مانند پدر، مادر، پزشکان، پرستاران و همه کسانی برای سلامتی کودکان فعالیت می‌کنند تعیین شد؛ افزود: ارسال بیش از 9000 اثر به دبیرخانه و مشارکت کودکان و نوجوانان از حدود 30 کشور دنیا در این‌ رویداد بزرگ، باعث خوشحالی و دلگرمی ما برای ادامه این راه شد.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خطاب به بچه‌ها بیان کرد: ما از دریچه نقاشی‌های زیبای شما به دنیای خیال و رؤیاهایتان سفر کردیم و از دیدن نگاه نو خلاق شما لذت بردیم. ما خوب می‌دانیم  نقاشی،  یک دوست مهربان و همیشگی برای شما کودکان است. نقاشی به شما کمک می‌کند تا فکر و احساستان را با ما در میان بگذارید. نقاشی به شما شجاعت می‌دهد تا از چیزهای ناشناخته  ترس واهمه‌ای نداشته باشید و برای مشکلات راه‌حل‌های خوب پیدا کنید.

 

وی گفت: از شرکت شما در مسابقه بین‌المللی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی و همچنین از حمایت سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های همراه، تشکر می‌کنم و امیدوارم به زودی شاهد پیروزی جهان بر ویروس کرونا و همه بیماری‌ها و بدی‌هایی که روح و جسم انسان و دل طبیعت را می‌آزارد باشیم.

 

 

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور کودکان و نوجوانان مسابقه بین المللی بهداشت فردی دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی