Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:58:28 GMT

میوه‌ای پاییزی که خواهان خارجی دارد + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۱۴۶۵

میوه‌ای پاییزی که خواهان خارجی دارد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پاییز که می‌شود انگار سطل رنگ می‌پاشند به باغ‌های مازندران ، میوه  ای دوست داشتنی‌ که نه فقط رنگش که عطرش هم جانی به مشام ما می‌دهد و صدای چیدنش نت‌های آرامش بخش را مهمان گوش هایمان می‌کند نت‌هایی که حتی با آواز پرنده‌هایی که بر سر شاخه‌های درخت نارنگی نشسته اند هم هارمونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  پیرمرد مازندرانی در حالیکه پسرش آخرین جعبه نارنگی را در ماشین خریدار قرار می‌دهد، می‌گوید خدا را شکر امروز هم توانستیم ۲۰ تن نارنگی برداشت کنیم.
یک ماه است عطر و رنگ نارنگی در ۲۵ هزار هکتار از باغ‌های مازندران باغداران را به چیدن و فرستادن محصولشان به سورتینگ‌های مرکبات سوق داده است.      شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران می‌گوید، امسال بیشترین برداشت نارنگی در شهرستان ساری است و پس از آن شهر‌های میاندورود، نکا، قائمشهر و بابل همچنین تولید نارنگی‌های استان به عدد ۷۵۰ هزار تن رسیده است و این رقم علاوه بر بازار داخلی می‌تواند نیاز بازار خارجی را هم تامین کند.
نمیدانم گذرتان به سورتینگ مرکبات افتاده است یا نه از روی یک تجربه شخصی باید بگویم در آنجا بدون اینکه هیچ نارنگی را پوست بکنید و در دهان بگذارید می‌توانید طعم و عطر این میوه را در تمام وجودتان حس کنید.  رضوانی که یک ماه است به ۵ کشور جهان نارنگی صادر می‌کند، می‌گوید اینجا طبق سفارش کشور‌های هدف نارنگی‌ها را بسته بندی می‌کنیم بعضی کشور‌ها نارنگی ریز سفارش می‌دهند بعضی هم درشت. بیشتر بخوانید  تعیین زمان برای صادرات مرکبات مازندران + فیلم وجود یک مرد با لهجه عراقی توجهم را جلب می‌کند، می‌گویند او تاجر است به طرفش می‌روم کنار کانتینری که قرار است به سمت مرز شلمچه برود ایستاده و جعبه‌ها را بررسی می‌کند، ابورضا مظفر می‌گوید: نارنگی پیش رس مازندران کیفیت و ماندگاری خوبی دارد و شیرین است.     نگاه راضی او نتیجه تلاش باغداران مازندرانی است که پارسال رنج مگس مدیترانه را تحمل کردند و با اینکه مقداری از محصولاتشان خراب شده بود، اما ناامید نشدند و امسال همت شان را بیشتر کرده اند. نارنگی پیش رس مازندران از رقیب هایش جلو افتاده درست است که نارنگی پیش رس مازندران بخاطر کیفیت و ماندگاری در بازار جهانی جایگاه پیدا کرده است، اما دلیلی که این محصول را خواستنی‌تر می‌کند برداشت زودتر نسبت به نارنگی‌های کشور‌های رقیب است.    حسینی که از صادرکننده‌های قدیمی مرکبات است، می‌گوید: ما نارنگی پیش رس مازندران را یک ماه زودتر از کشور‌های رقیبمان یعنی اسپانیا، سوریه، آفریقا و ترکیه به بازار جهانی صادر می‌کنیم و این موضوع باعث استقبال بیشتر بازار‌های هدف شده است.
استقبال بازار جهانی باعث شده است که سورتینگ داران مازندرانی هر روز از کشور‌های مختلف سفارش بگیرند و روزانه ۱۰کانتینر نارنگی به کشور‌های روسیه، عراق، عمان و ازبکستان صادر می‌شود میزان صادرات این میوه امسال ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته و این افزایش صادرات میزان ارزآوری را هم به رشد ۵۰ درصدی رسانده است.   آقای ایزدی مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران می‌گوید: پیش بینی می‌شود از این میوه هزار و پانصد میلیارد ریال تا پایان فصل برداشت برای کشور ارزآوری شود.    
حالا که برداشت نارنگی پیش رس مازندران به نیمه راه خود رسیده و علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی ۶ هزار تن از این میوه کام مشتریان خارجی را هم شیرین کرده است تا پایان آذر ماه پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن از این محصول به ۵ کشور جهان صادر شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
گزارش از فاطمه سلیمانی   انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغ های مازندران صادرات مرکبات نارنگی پیش رس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: پرونده ۲ دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک و قاچاق به ارزش ۹ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال در شعبه دوم تعزیرات حکومتی شهرستان بهشهر رسیدگی شد.

او افزود: شعبه باتوجه به مدارک موجود در پرونده و دریافت نظر کارشناسی تخلف را محرز و متهمین را علاوه بر ضبط کالابه پرداخت ۹ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

ملکی گفت: ماموران پلیس آگاهی گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد