Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی عملکرد دموکرات هاحکایت از آن دارد که ورود "جوبایدن" آن‌ها به کاخ سفید نیز تاثیری بر عملکرد آمریکایی‌ها در قبال ایران و همین طور روحیه تسلیم ناپذیری ایران در قبال آمریکای‌ها نخواهد داشت؛این روز‌ها مواضع کاخ سفید در قبال ایران در حال گذار از دست چدنی جمهوری خواهان به سمت پوشیدن دستکش مخملی و البته اغواگر دموکرات هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، زهرا مهران راد؛علی رغم همه جارو جنجال‌های رئیس جمهور پرحاشیه آمریکا در خصوص عدم واگذاری مسالمت آمیز قدرت و بنا به آنچه ستادانتخاباتی اواعلام کرد، مبنی بر اینکه وی قصد ندارد شکست در انتخابات را بپذیرد، اما مستاجر کاخ سفید نتوانست برای بار دوم قرارداد اجاره خود را تمدید کند و در بین چهل وپنج رئیس جمهور آمریکا لقب یازدهمین مستاجر چهارساله کاخ سفید را نصیب خود و حزب جمهوری خواه کرد.       *ترامپ اولین رئیس‌جمهور آمریکا در بیش از دو دهه اخیر که نتوانست برای دور دوم انتخاب شود
با این نتیجه مرد موبلوند و همواره متشنج چند سال اخیرواشنگتن، اولین رئیس‌جمهور آمریکا در بیش از دو دهه اخیر خواهد بود که نتوانست برای دور دوم انتخاب شود؛ و به این ترتیب به قول حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس عمرسیاسی مردی که فقط نفرت می‌پراکند با حسرت‌های زیادی از جمله حسرت یک تماس تلفنی از سوی ایران پایان یافت. عمرسیاسی مردی که فقط نفرت می‌پراکند با حسرت‌های زیادی از جمله حسرت یک تماس تلفنی از سوی ایران پایان یافت.         *آیا دموکرات‌ها در طول تاریخ روی خوشتری به جمهوری اسلامی نشان داده اند؟
ترامپ به عنوان نماینده جمهوری خواهان در حالی روز‌های پایانی سیاست را سپری می‌کند که شاید موج فشار‌های بی سابقه او بر بسیاری از کشور‌ها ازجمله ایران این تصور را ایجاد و گسترش داد که انتخاب فردی از حزب مقابل او گشایش و رفاه در تناسبات باایران به دنبال خواهد داشت، همین سناریو جرقه واکاوی عملکرد مسندداران جدید کاخ سفید یعنی دموکرات‌ها را زد تا بدانیم براساس عملکرد تاریخی آیا اساسا دموکرات‌ها روی خوشتری به نظام جمهوری اسلامی نشان داده اند؟    
بر این اساس اولین دولت دموکرات درآمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت جیمی کارتربود، این دولت دموکرات در ۱۲ نوامبر ۱۹۷۹ (۲۱ آبان ۵۸) با اعلامیه شماره ۴۷۰۲ با عنوان «واردات نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران» برای اولین بار واردات نفت از ایران را تحریم کرد.

تنها دوروز بعد یعنی در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ (۲۳ آبان ۵۸) دستور اجرایی ۱۲۱۷۰ با عنوان «بلوکه کردن دارایی‌های دولت ایران» نیز به تصویب رسید. محتوای تحریمی این دستور بعد از قرارداد الجزایر لغو و مجدداً در سال‌های به بهانه‌های دیگر مجدداً اعمال می‌شود.

۷ آوریل ۱۹۸۰ (۱۸ فروردین ۵۹) دوباره دستور اجرایی ۱۲۲۰۵ با عنوان «ممنوعیت معاملات (تراکنش‌های) مشخص با ایران» در دولت منصب به دموکرات‌ها و با ریاست جیمی کارتر علیه کشورمان تصویب می‌شود. براساس این دستور مسیر انتقال کالا و مواد غذایی در کشور هدف قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور دموکرات بعدی در آمریکا دولت بیل کلینتون است که از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ سکان‌دار کاخ سفیدمی شود، او نیزدر مجموع ۶ دور تحریم علیه ایران تصویب کرد و کلید تحریم‌ها در حوزه انرزی در زمان کیلنتون دموکرات زده می‌شود. «داماتو»، مهم‌ترین تحریم آمریکا در دولت او بود که در ۵ آگوست ۱۹۹۶ (۱۵ مرداد ۷۵) تصویب شد. براساس این هرگونه سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ میلیون دلار در سال برای توسعه بخش نفت وگاز در ایران توسط هر شرکتی در دنیا ممنوع است؛ که بعد از برجام معلق شد، ولی دوباره در اواخر دولت اوبامای اتفاقا دموکرات این تحریم‌ها با نام لایحه تحریم ایران یا آیسا (ISA) بازگشت.    
نکته اینجاست که ایران در دولت اوباما مجموعاً ۱۵ بار از سوی دولت یا کنگره این کشور تحریم شد که حتی در مقایسه با دولت ترامپ  هم بی‌سابقه بوده است و نهایتاً قانون تحریم‌ها علیه ایران در دولت اوباما به این شرح است:

۱. دستور اجرایی ۱۳۵۵۳
مسدود کردن اموال برخی افراد در مورد حقوق بشر دولت ایران (۲۸ سپتامبر ۲۰۱۰- ۶ مهر ۱۳۸۹) بنابر این دستور تعداد زیادی از بانک‌ها، افراد و نهاد‌های ایرانی در لیست تحریم قرار گرفتند.

۲. دستور اجرایی ۱۳۵۷۴
طبق اختیارات رئیس‌جمهور اجرای تحریم‌های مندرج در قانون تحریم‌های ایران ۱۹۹۶ (ISA) دوباره علیه ایران اعمال شد. (۲۳ می ۲۰۱۱-اول خرداد سال ۱۳۹۰)

۳ دستور اجرایی ۱۳۵۹۰
اختیارات اعمال تحریم مربوط به ارائه محصولات، خدمات، فناوری یا حمایت از بخش‌های انرژی و صنایع پتروشیمی ایران که طبق برجام لغو شده بود دوباره بازگشت..   .۴ لایحه اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲ (NDAA):
براساس این لایحه همه دارایی‌های مؤسسات مالی ایرانی و تراکنش در دارایی‌ها و سود حاصل از آن بلوکه می‌شد. (۳۱ دسامبر ۲۰۱۱-۱۰ دی ۱۳۹۰) به این معنی که ممنوعیت انجام تراکنش برای خرید نفت توسط بانک‌های مرکزی کشور‌ها و مؤسسات مالی وابسته به آن‌ها جز در صورت کاهش خرید نفت از ایران انجام م شد.

۵. دستور اجرایی ۱۳۵۹۹
اجرای بلوکه کردن اموال دارایی‌های ایران، بانک مرکزی ایران و همچنین مؤسسات مالی ایرانی طبق قانون NDAA (فوریه ۲۰۱۲-۱۲ بهمن ۱۳۹۰) البته این دستور در برجام متوقف شد، اما ممنوعیت‌های آن در خود آمریکا پابرجا ماند.     ۶. دستور اجرایی ۱۳۶۰۶
مسدود کردن اموال و جلوگیری از ورود افراد خاص به ایالات متحده در رابطه با نقض حقوق بشر توسط دولت‌های ایران و سوریه (۲۲ آوریل ۲۰۱۲-۳ اردیبهشت ۱۳۹۱)

۷. دستور اجرایی ۱۳۶۰۸
ممنوعیت تراکنش موسسات مالی با دورزنندگان تحریم‌های ایران و سوریه. ((۱ می ۲۰۱۲-۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱)

۸. دستور اجرایی ۱۳۶۲۲
محدودیت در تراکنش‌های موسسات مالی دنیا با شرکت ملی نفت و شرکت ملی نفتکش و اجرای قانون NDAA و محدودیت در تراکنش‌های مربوط به بخش پتروشیمی که البته طبق برجام لغو شده است. (۳۰ جولای ۲۰۱۲-۱۰ تیر ۱۳۹۱)


۹. توسعه محدودیت‌های قانون NDAA و محدود کردن تسویه پول نفت. (۱۰ آگوست ۲۰۱۲-۲۰ مرداد ۱۳۹۱)

۱۰. دستور اجرایی ۱۳۶۲۸
اختیارات اجرای قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه (ITRSA- (۹ اکتبر ۲۰۱۲-۱۸ مهر ۱۳۹۱)

۱۱. قانون آزادی و مبارزه با سلاح کشتارجمعی ایران (IFCA)
ممنوعیت انجام تراکنش‌های بانکی توسط موسسات مالی بین‌المللی با افراد قرار گرفته در لیست تحریم به واسطه ایران و توسعه تحریم‌های مربوط به بخش حمل‌ونقل، صنعت نفت، سپاه پاسداران و صداوسیمای ایران. (۲ ژانویه ۲۰۱۳-۱۳ دی ۱۳۹۱)

۱۲. دستور اجرایی ۱۳۶۴۵
اختیارات اجرای قانون ایفکا و تحریم‌های اضافی از جمله تراکنش‌های بانکی برای صنعت خودرو در ایران که براساس برجام لغو شده بود، اما دوباره علیه ایران از سر گرفته شد. (۳ ژوئن ۲۰۱۳-۱۳ خرداد ۱۳۹۲)

۱۳. قانون ویزا
نیاز به اخذ ویزای مجدد آمریکا برای کسانی که در پنج سال منتهی به سال ۲۰۱۵ به ایران سفر کرده‌اند. (۱۸ دسامبر ۲۰۱۵-۲۷ آذر ۱۳۹۴).۱۴ قانون مقابله با مخالفان آمریکا از طریق تحریم کاتسا (CAATSA)
اعمال تحریم‌های مشابه گروه‌های تروریستی بر سپاه پاسداران و افزایش لیست تحریمی ایران. (۲ آگوست ۲۰۱۷-۱۱ مرداد ۱۳۹۶)
*تحریم به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ادوات جنگ  دموکراتها با ایران
آمار فوق به روشنی حکایت از میزان استفاده دموکرات‌ها از ابزار تحریم به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ادوات جنگ با ایران دارد، حتی اگر این تحریم‌ها در سایه لبخند و دعوت به مذاکره باشد؛ نکته مهمتر در عملکرد اوبامای دموکرات نیز برآمده از این است که اساسا نقض توافق بین المللی برجام نه در زمان ترامپ و خروج او از برجام بلکه در زمان دولت پایه گذار آن در آمریکا یعنی اوبای دموکرات صورت گرفت آن هم با تمدید مجدد تحریم‌های حوزه انرژی موسوم به "آیسا". اساسا نقض توافق بین المللی برجام نه در زمان ترامپ و خروج او از برجام بلکه در زمان دولت پایه گذار آن در آمریکا یعنی اوبا صورت گرفت آن هم با تمدید مجدد تحریم‌های حوزه انرژی موسوم به "آیسا".

اما سیاست دموکرات‌ها این بود که به جای خروج رسمی و علنی از برجام آن را ظاهرا حفظ و تبدیل به ابزار قدرت علیه ایران کنند.

در خصوص مقایسه عملکرد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در قبال ایران "فواد ایزدی" کارشناس مسائل آمریکا البته معتقد است: دموکرات‌ها همواره به دنبال فشارکاربردی بر ایران بودند آن‌ها هیچ گاه نگفتند؛ خروج ترامپ از برجام غیراخلاقی بوده است به اعتقاد انها ترامپ با خروج از برجام نه تنها امتیاز جدیدی از ایران نگرفت بلکه امتیازاتی که دمکرات‌ها در قالب همین توافقنامه گرفته بودند را نیز از دست داد.      
ایزدی معتقد است: نگاه خوشبینی که در داخل نسبت به روی کار آمدن تیم دموکرات وجود دارد در گذشته همواره یکی از عوامل اصلی و مهم ضربه به منافع ملی بوده ودر صورت استمرار و تکرار این نگاه در آینده نیز ضربات مهلکی به منافع ملی وارد خواهد شد.
متن کامل گفتگو :
ایزدی :دموکرات‌ها معتقدند برجام به‌عنوان گروگان برای فشار به ایران باید حفظ می‌شد 
*پیش از آنکه مسیحی باشم خود را یک یهودی می‌دانم و به صهیونیست بودن خود افتخار می‌کنم
اما بایدن دموکرات؛ او در حالی به عنوان چهل وششمین رئیس جمهور ایالات متحده راهی کاخ سفید می‌شود که به نسبت هم حزبی خود در سال ۲۰۱۶ یعنی هیلاری کلینتون حمایت بیشتری در بین یهودیان داشته است و براساس نظر سنجی‌ها انجام شده در آمریکا میزان یهودیانی که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رأی داده‌اند ۷۷ درصد است در حالیکه این رقم درسال ۲۰۱۶ و برای کلینتون۴۵ درصد بوده است، مساله‌ای که چندانی پیش هم "بایدن گ در حمایت از صهیونست ها بر ان صحه گذاشته بود و گفته بود: کاتولیک خوب قبل از آنکه مسیحی باشد، باید یک یهودی خوب باشد و من نیز پیش از آنکه مسیحی باشم خود را یک یهودی می‌دانم و به صهیونیست بودن خود افتخار می‌کنم.       به هرحال بررسی عملکرد دموکرات هاحکایت از آن دارد که ورود "جوبایدن" آن‌ها به کاخ سفید نیز تاثیری بر عملکرد آمریکایی‌ها در قبال ایران و همین طور روحیه تسلیم ناپذیری ایران در قبال آمریکای‌ها نخواهد داشت این بخش از گزارش را از کلام مقام معظم رهبری وام می‌گیرم که درسال ۸۹ و در قبال اظهارات رئیس جمهور دموکرات وقت ایالات متحده که اظهار کرده بود ما دست دوستی به سمت شما دراز میکنیم فرمودند: با نگاه تیزبین مسئله را دنبال خواهیم کرد. ما نگاه میکنیم ببینیم آیا واقعاً دست دوستی است؟ نیت، نیت دوستانه است یا نیت خصمانه در قالب الفاظ فریبگر؟ این برای ما خیلی مهم است. اگر در زیر دستکش مخملی، دست چدنی و پنجه‌ی چدنی باشد، ما دستمان را دراز نمیکنیم.به نظر می‌رسد این روز‌ها مواضع کاخ سفید در قبال ایران در حال گذار از دست چدنی جمهوری خواهان به سمت پوشیدن دستکش مخملی و البته اغواگر دموکرات هاست.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ بای دموکرات جمهوری خواه کاخ سفید تحریم جمهوری خواهان قبال ایران دستور اجرایی دموکرات ها علیه ایران رئیس جمهور دارایی ها تحریم ها کاخ سفید دولت او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) هشتم اردیبهشت ماه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌ها علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌ها علیه ایران واکنش نشان داد و این اقدامات را به شدت محکوم کرد.

وی همچنین از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در واکنش به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا و قطعنامه پارلمان اروپا گفت: دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض برجام و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال کرده و طلبکار باشند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

انگلیس، آمریکا و کانادا در واکنش به پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعمال کردند.
کنعانی با بیان اینکه ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

 چرا پارلمان اروپا از پرداختن به عامل اصلی بروز تنش در منطقه طفره می‌رود؟
این دیپلمات ارشد ایرانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریسم ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!
سخنگوی وزارت امور خارجه پرسید: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!
نمایندگان پارلمان اروپا پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن حمله اخیر ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم اسرائیل، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند. آنها در این قطعنامه نسبت به حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق فقط ابراز تأسف کردند.
کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین گفت: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.
وی افزود: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.
اگر رشادت سپاه نبود، تروریسم داعشی تا پشت در پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود
کنعانی یادآور شد: اگر رشادت و جانفشان‌ی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریسم سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضد تروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تأکید کرد: تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد