Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کاظم‌زاده عضو شورای مرکزی «خانه طلاب جوان» در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به مستند «آزادمرد» که با محوریت زندگی و شخصیت مرحوم محمد ساجدی در این مرکز به تولید رسیده است، گفت: دوستان ما در مجموعه خانه طلاب ماموریت «گفتمان‌سازی مکتب امام (ره)» را برای خود انتخاب کرده‌اند. ما معتقدیم اندیشه و سیره امام خمینی (ره) برای جامعه و مردم می‌تواند یک الگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتقدیم گره اصلی کار ما عدم توجه به منش و گفتمان مکتبی است که ایشان برای ما به ارمغان آوردند.

کاظم زاده اظهار کرد: کارهای مختلفی در این حوزه و در راستای این هدف انجام می‌دهیم و تولید و عرضه مستند «آزادمرد» هم یکی از همین اتفاقات است.

وی درباره ساخت مستندی با محوریت زندگی زنده‌یاد محمد ساجدی نیز گفت: موسسه یک گروه جهادی دارد که محمد ساجدی عضو آن بود. گروه جهادی «محبین ائمه» سال ۸۴ شکل گرفت و هر سال در ایام نوروز به مناطق محروم می‌رویم و طی سال هم کارهای مختلف درمانی، خدماتی و زیارتی انجام می‌دهیم. به روستاهای جنوب کرمان رفته‌ایم و الان هم در منطقه بشاگرد در هرمزگان برنامه‌هایی داریم.

کاظم زاده اضافه کرد: محمد ساجدی عضو این گروه جهادی و در فعالیت‌های عمرانی به‌نوعی نفر اول بود. او شخصیتی توانمند و ماهر بود و به لحاظ معنوی هم فرد بااخلاقی بود که در این مستند به این ابعاد مختلف پرداخته شده است.

وی افزود: او خود را مدافع انقلاب و امام (ره) می‌دانست و ویژگی‌های شخصیتی‌اش تاثیر گرفته از این مکتب بود. درد مردم داشت و ما لازم دیدیم زندگی او را به عنوان نمونه‌ای از افراد جهادی، در قالب یک مستند روایت کنیم.

عضو شورای مرکزی «خانه طلاب جوان» درباره فرآیند تولید این مستند نیز بیان کرد: ما یک واحد هنر و رسانه داریم که حدود ۱۰ نفر در آن کار می‌کنند و آن‌ها حدود دو هفته شبانه روز مشغول ساخت این اثر بودند. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سالگرد محمد ساجدی سخنرانی‌ای داشت که همان هم محور مستند قرار گرفت و در جای‌جای مستند گفتگوهایی با دوستانش و دیگر اعضای موسسه هم انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: این مستند به صورت اینترنتی اکران شده و با چند شبکه تلویزیونی رایزنی‌هایی برای پخش آن داشته‌ایم. فعلاً شبکه افق قرار است این مستند را به پخش برساند.

کد خبر 5067600 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند شبکه افق گروه های جهادی محمد ساجدی فیلم کوتاه شبکه پنج سیما حضور هنر ایران در جهان ویروس کرونا جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم سینمایی تئاتر ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی نواحی برنامه تلویزیونی سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران داریوش خنجی موسیقی ایرانی محمد ساجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت

مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و اراشد اسلامی در گفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری آنا، ضمن تأیید خبر رفتن خود از این اداره و جایگاه افزود: من حدود دوسال از دانشگاه به اداره کل هنر‌های نمایشی مأمور شدم؛ و با پایان دوره مأموریتم به دانشگاه برمی‌گردم. تمایلی هم به گرفتن سمت اجرایی جدید هم ندارم و می‌خواهم فعالیت‌هایم رادر فضای دانشگاه ادامه دهم.

کاظم نظری افزود: از همراهی همه اهالی تئاتر و رسانه‌ها در طول دو سال دوران مدیریتم تشکر می‌کنم. برای انعکاس اخبار تئاتر و روشن نگه داشتن چراغ این هنر در شرایط خاص پس از شیوع کرونا، مدیون رسانه‌ها و خبرنگاران محترم بودیم و این تلاش که جای تقدیر دارد.

لازم به یادآوری است که کاظم نظری در دولت سیزدهم به عنوان مدیر کل هنر‌های نمایشی فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما