Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@05:22:12 GMT

۲۳ پروژه کشاورزی در بشرویه اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۱۹۰۷

۲۳ پروژه کشاورزی در بشرویه اجرایی شد

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه از اجرای ۲۳ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در بخش کشاورزی این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

«حسین سرچاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: افزایش قیمت کودهای شیمیایی و کمبود نهاده های دامی از مهم ترین مشکلات کشاورزان شهرستان بشرویه است که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شوند تا شاهد رونق بخش کشاورزی بشرویه بیش از گذشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه در ادامه بیان کرد: قیمت کودهای شیمیایی به صورت ملی تعیین می شود و متاسفانه به خاطر برداشتن ارز ملی، قیمت آن ۵برابر شده و این موضوع به کشاورزان فشار زیادی وارد می کند.

 

 

 

وی با بیان اینکه برای حمایت از کشاورزان این شهرستان برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دادیم، افزود: برگزاری وبینارهای ترویجی کشاورزی و آموزش بهره برداران از طریق فضای مجازی، معرفی بهره برداران جهت دریافت تسهیلات در بخش های مختلف، پیگیری تامین و جذب سهمیه انواع نهاده های کشاورزی و دامی، پیگیری پرداخت تسهیلات جبران خسارت ناشی از سیل سنوات گذشته و خرید تضمینی زعفران از کشاورزان از جمله این برنامه ها است.

 

 

سرچاهی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳پروژه در بخش کشاورزی در دست اقدام داشتیم، ادامه داد: در این راستا از محل اعتبارات سال جاری ۲۳میلیارد تومان اعتبار به این پروژه ها تخصیص یافته و اعتبارات ملی افزایش خوبی داشته است.

 

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه در پایان بیان کرد: پروژه های اجرایی شده در سال جاری در زمینه های مختلف از جمله ترویج و آموزش کشاورزی، حمایت از تولید کشت محصولات زراعی، مبارزه با آفات و بیماری ها، اجرای عملیات آب و خاک، احداث استخر، احیا و مرمت قنوات، یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی اراضی و ایجاد زیرساخت های مجتمع های دامپروری و گلخانه ای بوده است.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیمت کودهای شیمیایی نهاده های دامی پروژه کشاورزی کشاورزی بشرویه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فاطمی ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در نمایشگاه بین المللی تهران فرصتی برای آشنایی با مازندران توسط تجار و بازرگانان داخلی و خارجی است، تصریح کرد: مزیت‌های مازندران باید در عرصه‌های ملی به نمایش گذاشته شود تا بتوان از این طریق، زمینه برای صادرات محصولات این استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اگرچه کشاورزی در مازندران مزیت‌های مهمی دارد و از ظرفیت‌هایی ویژه ای برخوردار است اما امروز کشاورزان در مازندران با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، تصریح کرد: نبود پایانه صادراتی قوی در زنجیره ارزش کشاورزی برای این بخش مشکلاتی ایجاد کرده است.

فاطمی با تاکید بر اینکه این محصولات در انبار کشاورزان انبار می‌شود و در نهایت دلالان از این وضعیت سود می‌برند، عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی است که بازرگانان ایرانی و خارجی با مزیت‌ها آشنا شوند و در زمینه سرمایه گذاری در زمینه زنجیره ارزش استان‌ها اقدام کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا در زمینه صادرات مرکبات و کیوی با وضع قوانین و ارائه تسهیلات به این مهم کمک کنیم، عنوان کرد: برای بهبود وضعیت کشاورزان، باغداران و برنجکاران مازندران باید زمینه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید محصول ایجاد کنیم.

کد خبر 6093979

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران