Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان از آغاز فعالیت مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در همدان خبر داد و گفت: این مرکز داوطلبانه و پرهیزمدار است یعنی در این مرکز دارویی استفاده نخواهد شد.

شجاع احسانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این مرکز از ۱۸ آبان‌ماه و با ظرفیت ۵۰ نفر آغاز به کار کرده و آماده خدمت رسانی است، اظهار کرد: تفاوتی که این مرکز با سایر مراکز دارد این است که فرآیند درمان و بازتوانی در طول یک‌سال انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان تأکید کرد: این مرکز با توجه به هدف بهزیستی در تلفیق اجتماعی معتادان و اجتماعی کردن پدیده، پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد با رویکرد «مدیریت مورد» راه اندازی شده است.

وی مطرح کرد: افراد پس از حضور در این مرکز، چهار ماه براساس الگوی مراکز بهبود میان مدت وارد فاز سم زدایی و درمان های جسمی و روانی می شوند و پس از آن با کمک گروه های خودیار یا همان NAها هشت ماه تحت نظر مدیریت مورد در جلسات مرکز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در نهایت پس از دوره یک ساله، افرادی که فاقد خانواده یا اسکان هستند به مراکز توانمندسازی ارجاع داده می شوند و اگر این افراد شغلی داشته و به واسطه اعتیاد از دست دادند از طریق مددکار پیگیری می شود که بر سرکارشان بازگردند و افرادی که شغل ندارند هم در این مدت مهارت های حرفه ای می آموزند که زمینه اشتغال پایدار آنها فراهم شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: الگوی درمانی این مراکز متفاوت است تا زمینه بازگشت این افراد به خانواده و جامعه را فراهم کند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اعتیاد سازمان بهزیستی ترك اعتياد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود