Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:12:38 GMT

کیفیت تغذیه روستاهای استان سمنان افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۲۳۹۰

کیفیت تغذیه روستاهای استان سمنان افزایش می‌یابد

گروه استان‌ها- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به سالمندان این استان در دوران شیوع کرونا گفت: کیفیت تغذیه روستاها با محوریت زنان روستایی افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به همه‌گیری کرونا و لزوم توجه بیش‌تر به سالمندان به‌عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر از کرونا، برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام اقدامات مناسب در راستای جلوگیری از افسردگی سالمندان استان سمنان در دوران کرونا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو در این راستا افزود: بر این اساس اقدامات لازم برای جلوگیری از افسردگی سالمندان استان سمنان با اعلام نظر سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی سمنان قرار شد تا اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود.

خجسته پور با کلیدی خواندن نقش رسانه‌ها جهت مقابله با آسیب‌ها در گروه سالمندان بیان کرد: انتظار اصلی از رسانه‌ها این است که با آگاهی بخشی به خانواده‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سالمندان جهت یادآور شدن موارد ضروری و اجتناب از برخی کارها به‌ویژه در روزهای همه‌گیری کرونا، نقش خود را در پیشگیری سالمندان از بیماری کرونا و آسیب‌هایی نظیر افسردگی ایفا کنند.

کرونا و ضعف زیرساخت‌های ارتباطی تحصیل دانش‌آموزان در مناطق روستایی را به خطر می‌اندازد14پروژه کانال‌کشی و ذخیره آب در مناطق روستایی اراک اجرا می‌شودنایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: 32 هزار پرستار به کرونا مبتلا شده اند /گسترش شیوع کرونا از مناطق شهری به نقاط روستاییامضای موافقتنامه برای بهبود وضعیت زنان روستایی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تولید محصولات غذایی سالم در روستاها عنوان و تصریح کرد: تغذیه تأثیر مهمی در عدم ابتلا به بیماری و موضوع درمان بیماری‌ها به‌ویژه کرونا دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان، اقداماتی را برای معرفی زنان روستایی به‌عنوان جامعه هدف در تولید محصولات ارگانیک و سالم انجام داده است بیان کرد: در اداره کل استاندارد نیز تلاش برای نظارت بر کیفیت تولیدات روستایی انجام خواهد شد.

معاون استاندار سمنان گفت: امیدواریم با رونق این کار بتوانیم تأثیر این طرح را در اقتصاد خانوارهای روستایی، نقش آن در تقویت پایگاه اجتماعی زنان روستا و درنهایت تغذیه سالم و سلامت جامعه را مشاهده کنیم.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم در دشتستان اظهار کرد: یکی از دستور کارهای اصلی معلمان ما تربیت است و نقش مهم و برجسته‌ای در تربیت افرادی دلسوز، مهربان، شجاع، مؤمن، باهوش و توانمند دارند.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای بیان کرد: نیاز امروز کشور تقویت سواد رسانه‌ای است که باید با افزایش مهارت‌های استفاده از رسانه‌ها، دانش‌آموزان را در مقابل خطرات رسانه‌ها مصون نگه داریم. کارهایی در این زمینه شروع شده است و باید توسعه یابد و در مدارس و دانشگاه‌ها نهضت سواد رسانه‌ای فراگیر شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر آموزش علم و دانش باید در حوزه تربیت همراه با معرفت و معنویت نقش‌آفرینی کند افزود: علم بدون معنویت نتیجه‌اش می‌شود بمب اتم و مواردی از این قبیل.

وی به مسائل بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: به همه دشمنان اعلام کرده‌ایم که هیچ تجاوزی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و این را در عمل هم ثابت کرده‌ایم که با تکیه بر علم و دانش همراه با معرفت به دستاوردهای بزرگ نظامی و دفاعی دست یافته‌ایم و به دشمن پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهیم.

رضایی با تقدیر از کارها و اقدامات و فعالیت‌های بزرگ معلمان در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دارایی اصلی ما در شهرستان دشتستان نیروی انسانی توانمند است که به آنها افتخار می‌کنیم و باید سهم خود را در جامعه نخبگانی استان بوشهر و کشور بیشتر کنیم تا آینده درخشان‌تری در شهرستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که سهم بهتر و بیشتری از کنکور سراسری داشته باشیم تصریح کرد: باید تلاش کنیم که سهم دشتستان از رتبه‌های تک‌رقمی و دو رقمی افزایش یابد. آینده کشور در دست نخبگان امروز است و باید این سهم را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مسائل معیشتی اشاره و بیان کرد: یکی از کارهای خوب مجلس یازدهم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بود که به مرحله اجرا رسید. البته ما هم بابت اجرای نادرست این طرح معترض هستیم و موضوع را پیگیری کردیم و تا استیضاح وزیر هم جلو رفتیم.

وی با اشاره به اینکه گلایه‌های معلمان حرف حساب است خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم اقدامات خوبی برای معلمان و فرهنگیان در نظر گرفته شده است که می‌توانیم به آموزش و پرورش تراز برسیم.

کد خبر 6097771

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است