Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با این امید که بتوانند در بورس از پشتوانه و حمایت‌های دولت استفاده کنند وارد این بازارشدند لذا دولت باید به تعهدات خود در این بخش عمل کند و حمایت‌های مؤثری را داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ این روزها حکایت بازار سرمایه حکایتی عجیب و البته برای بسیاری از مردم سرنوشت ساز است، بیش از سه ماه از قرار گرفتن بورس در سراشیبی نزولی که هیچ یک از تحلیل ها نمی گنجد می گذرد و حالا موضوع انتخابات آمریکا و جو روانی ای که البته از سیاست های دولت نشأت می گیرد کماکان این بازار را دچار تلاطم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به ندرت می توان کسی را یافت که اقدامات غیرکارشناسی دولت و عملکرد حقوقی های عمدتاً دولتی را عامل اصلی در ریزش های غیر طبیعی اخیر بورس عنوان نکند، در روزهای سر سبزی که مسئولین اقتصادی دولت و حتی شخص رئیس جمهور از مردم خواستند که «همه چیز را به بورس بسپارند» کمتر کسی فکر می کرد دولت نه تنها میزبان خوبی برای میهمانان این بازار نیست بلکه دخالت هایش بیشترین صدمه را نسبت به اعتماد عمومی سرمایه گذاران به بورس وارد خواهد کرد!

مردم با تشویق و پشتوانه اعتماد به دولت وارد بورس شدند/ از دستکاری های تصنعی در این بازار پرهیز شود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب پیرامون وضعیت نامطلوب بازار سرمایه و متضرر شدن بسیاری از سهامداران خرد طی هفته‌های اخیر گفت: دولت مردم را تشویق کرد و مردم به اعتماد دولت وارد این بازار شدند و حالا دولت باید مدیریت کند و اجازه ندهد مردم آسیب ببینند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار نیست که تورم تا ابد ادامه پیدا کند لذا اگر دولت می‌خواهد تورم را مدیریت کند بهترین مسیر جذب نقدینگی در بازار سرمایه است ولی متأسفانه مشخص نیست بر چه اساس اقدامات نامطلوب حقوقی‌ها این بازار را دچار تلاطم کرده است.

سلیمی ادامه داد: مردم با این امید که بتوانند در این بازار از پشتوانه و حمایت‌های دولت استفاده کنند وارد شدند و دولت باید به تعهدات خود در این بخش عمل کند و حمایت‌های مؤثری را داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید از دستکاری های تصنعی در این بازار پرهیز شود خاطرنشان کرد: برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که دستکاری دولت منشأ مشکلات بورس است و چه این نظریه را بپذیریم یا نپذیریم لازم است که دولت با توجه به تشویق‌هایی که برای سرمایه‌گذاری مردم داشته است در این راستا به اقدامات و تعهدات خود پایبند باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی دولت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ استاندار لرستان گفت:شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، افزود: همه ی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند.گفت:در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.
استاندار لرستان همچنین در خصوص نقش شهرداری ها در گردش اقتصادی داخل استان افزود: با توجه به ازدیاد  طرح های خرد در شهرداری ها برای گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.
شفقت با اشاره به حادثه خیز بودن استان در  بحران سیل گفت: آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سرچشمه ی ایجاد سیل باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم آباد و پلدختر که رودخانه ها از میان شهر عبور می کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین محرومیت زدایی در این شهرها افزود:نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون های لازم قوانینی را برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی از این شهرها تدوین کنند.




دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت