Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوهی رستمی گفت: پس از اعلام فراخوان همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه ها و ارسال مقالات به دبیرخانه، سرانجام از میان ۸۴ مقاله، ۳۱ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «منصور کوهی رستمی» صبح امروز (سه شنبه ۲۰ آبان) در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار کرد: این همایش با هدف شناسایی و پیشنهاد و ارائه راهکارهایی برای کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی به صورت ملی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش افزود: پس از اعلام فراخوان این همایش و ارسال مقالات به دبیرخانه آن سرانجام از میان ۸۴ مقاله ارسالی، ۳۱ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

 

وی با بیان اینکه مقالات در سه‌ سطح ارائه شفاهی ۱۲ مقاله، چاپ مجموعه مقالات سه عنوان و پوستر ۱۶ عنوان ارائه می شوند اضافه کرد: نخستین فراخوان این همایش در شهریورماه سال گذشته اعلام شد و قرار بود مقالات تا ۱۵ اسفند ۹۸ به دست ما برسد و همایش فروردین ۹۹ برگزار شود اما به علت شیوع بیماری کرونا زمان برگزاری همایش تغییر کرد و فرصت ارائه مقالات تا ۱۵ مهر ۹۹ تمدید شد.

 

کوهی رستمی درباره زمان جدید برگزاری این همایش عنوان کرد: همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آذر سال جاری همزمان با هفته پژوهش و به دلیل شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان به صورت برخط و مجازی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: این همایش با همکاری انجمن ارتقای علمی کتابخانه های عمومی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار می شود.

 

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی بیان کرد: با توجه به گسترش علم و دانش و فناوری و ظهور شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نقش کتابخانه ها در دنیا تغییر کرده و کتابخانه ها دیگر تنها یک مکان صرف برای مطالعه و یا امانت گرفتن کتاب محسوب نمی شوند بلکه به عنوان بستری برای انواع خدمات در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تعریف می شوند.

 

وی ابراز کرد: نگاه تک بعدی به کتابخانه های عمومی مدت هاست که در دنیا منسوخ شده و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان کارکردهای جدیدی برای کتابخانه ها تعریف و تعیین شده است.

 

عضو هیات مدیره انجمن علمی ارتقا کتابخانه های عمومی ایران در پایان یاد آور شد: به دنبال تغییر نگاه و رویکرد به کتابخانه های عمومی هستیم و نیاز داریم که کارکردهای اجتماعی جدیدی برای کتابخانه های عمومی تعریف شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی منصور کوهی رستمی خوزستان کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدابراهیم رییسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

کد خبر 6096888 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر