Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در هفتمین نشست شورای هماهنگی مدیران رفاه گفت: هدف گذاری کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه مطابق سند سه ساله اشتغال استان در سال 98 بر اساس داده های آماری مرکز آمار ایران محقق شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأکید معظم له در رسیدگی جامع به امور بیکاران ناشی از شیوع کرونا ویروس توسطسازمان تامین اجتماعی، همدلی، همکاری و وحدت رویه را در خدمت رسانی سریع و به موقعبه جامعه بیکار شده در دو بخش بیکاران مشمول بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی وبیکاران غیر مشمول، اظهار کرد: فرامین و بیانات معظم له چراغ راه ما برای خدمترسانی به بهترین بندگان خدا و عاملان تولید و اشتغال پایدار در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای هماهنگی مدیراندستگاه های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص اقدامات عملیاجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان کرد: مقرری بیمه بیکاری کسانی کهمشخصات هویتی و سایر مشخصات موردنیاز پرداخت مقرری بیمه بیکاری خود را در سامانهبیمه بیکاری ثبت و ارسال نموده اند، در چارچوب قوانین و مقررات و پایش بانک هایاطلاعاتی متناسب با نوع بیمه پردازی جامعه بیکار شده در اثر شیوع کرونا ویروس، باهمکاری سازمان تامین اجتماعی برقرار شده است.
وی پرداخت بیش از 168میلیارد تومان تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را در راستای حمایتاز پایداری 22 هزار و 343 فرصت شغلی در استان دانست و گفت: بیش از 7 هزار و 200 پرونده دیگر با پیش بینی حمایت از 10 هزار فرصتشغلی موجود در حال پرداخت و یا گردش بانکی است که تا پایان آبان ماه پرداخت میشود.
حسن عزیزی درخصوص تحققبرنامه های حوزه اشتغال درسال 98 و ادامه آن در سال جاری بر اساس سند سه سالهاشتغال استان نیز اظهار کرد: بر اساس سند اشتغال کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری استانتا پایان سال 98 هدف گذاری شد که خوشبختانه بر اساس داده های مرکز آمار ایران کاهش3 و یک دهم درصدی در پایان سال رقم خورد.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به هدف گذاریکاهش 2 و نیم درصدی نرخ بیکاری برای سال 99 نیز با همت همه دستگاه های اجرایی اینکاهش نیز محقق خواهد شد.
مدیر کل تامین اجتماعیاستان کرمانشاه نیز استمرار جلسات شورای هماهنگی با هدف افزایش تعامل و کشف وحل مشکلات و تنگناه های کاری جامعه هدف را ضروری دانست و افزود: سازمان تامیناجتماعی در ایام به اوج رسیدن شیوع کرونا و نیاز به پرداخت بیمه بیکاری این ایامبه مشمولین، علاوه بر جامعه تحت پوشش خود در گروه بیمه اجباری با تعداد بیش از 150هزار نفر، سایر اقشار را نیز با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استاندر چارچوب قوانین و مقررات بالادستی تحت حمایت پرداخت مقرری بیمه بیکاری قرار داده است.
ایمان بیوس با اشاره بهافزایش بی سابقه میزان پرداختی مقرری بیمه بیکاری دوره شیوع کرونا،افزود: در سال 98 و نیمه اول سال 1399 جمعاً بیش از 132 میلیارد تومان به بیشاز 15 هزار نفر مشمول پرداخت شده است.
شایان ذکر است در این جلسهکه با رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبتی مقابله با شیوع گسترده کرونا ویروسبرگزار شد، سایر مدیران تابعه شورای هماهنگی به بیان برنامه های تخصصی و سازمانیخود در راستای ارائه خدمت گسترده و در خور شان به مردم و جامعه هدف سازمان، علیرغممحدودیت های زمانی و مکانی ایام کرونا ویروس، پرداختند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رفاه اجتماعی استان کار و رفاه اجتماعی مقرری بیمه بیکاری درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه شورای هماهنگی تامین اجتماعی سازمان تامین شیوع کرونا کل تعاون بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: مراسم هفته کارگر امسال از چندین هفته قبل با فراخوان جشنواره امتنان آغاز شده و از ۱۰ مهر تا یکم آذر سال گذشته ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد از استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به انجام ۱۰۸ بازدید میدانی توسط کمیته ارزیابی تصریح کرد: ارزیابی ها منجر به انتخاب ۸ واحد نمونه، ۳ کارگر نمونه و ۲ گروه کار نمونه شد که این افراد تجلیل می شوند همچنین امسال برای نخستین بار یک کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شد.

وی مهمترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی، عنوان کرد.

نرخ بیکاری مرکزی ۸ درصد کاهش یافته است

امیدی بیان کرد: نرخ بیکاری استان از ۷.۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷ درصد در سال گذشته رسیده که ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال زایی رتبه اول و دوم را دارد، گفت: سال ۹۶ شاغلان استان ۴۲۵ هزار نفر بوده که تا سال ۹۹ روند نزولی داشته و ۵۱ هزار فرصت شغلی در این بازه زمانی از دست رفته است.

امیدی گفت: از سال ۱۴۰۰ روند فرصت شغلی صعودی بوده تا سال گذشته که ۱۵ هزار و ۷۲۰ شاغل اضافه شده است.

امیدی بیان کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی استان ۶.۵۶ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

بازنشستگی ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان مرکزی

وی تاکید کرد: شمار بیمه شدگان اجباری نیز در مایان بهمن سال قبل نسبت به پایان بهمن سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷.۱۷ درصد افزایش داشته است همچنین در این مدت ۱۰ هزار نفر نیز بازنشسته شده اند.

امیدی تاکید کرد: شمار کارگاه های فعال در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱ به میزان ۶ و ۲۵ صدم درصد معادل هزار و ۴۸۲ کارگاه افزایش یافته است. تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، شاهد افزایش هشت درصدی است.

امیدی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ به میزان ۴ هزار و ۵۶۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می کرده اند که پایان سال گذشته به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده است.

وی ییان کرد: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را کسب کرد و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی این استان در سال گذشته به چهار هزار و ۵۸۷ مورد رسید.

کد خبر 6092891

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته