Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه تا زمانی که احکام کلان و کلی بودجه شرکت های دولتی اصلاح نشود پدیده حقوق های نجومی از بین نخواهد رفت گفت: امسال یک ماه زودتر بودجه شرکت های دولتی به مجلس تقدیم شد و این فرصت مناسبی است تا نمایندگان بتوانند احکام بودجه شرکت های دولتی را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدرضا میرتاج الدینی، تایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با مثبت خواندن اقدام دولت در ارائه بودجه شرکت های دولتی یک ماه زودتر از ارائه لایحه بودجه کل کشور به مجلس گفت: مجلس و مجموعه های مرتبط با آن از جمله دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها در این مدت فرصت دارند تا ضمن بررسی بودجه پیشنهادی دولت، اصلاحیه های پیشنهادی را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه از هفته آینده کار بررسی بودجه شرکت های دولتی را آغاز خواهد کرد افزود: باید ایده ها و رویکردهایی را که در اصلاح ساختار بودجه داشتیم در بودجه پیشنهادی برای شرکت های دولتی اعمال کنیم.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه در جریان این بررسی های یکی از موضوعاتی که مورد توجه ویژه نمایندگان قرار خواهد گرفت حقوق های نجومی است ادامه داد: متاسفانه محل تولد حقوق های نجومی شرکت های دولتی بوده و هست و تا زمانی که احکام کلان و کلی بودجه شرکت های دولتی اصلاح نشود پدیده حقوق های نجومی از بین نخواهد رفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه شرکت های دولتی خود را با شرکت های خصوصی مقایسه می کنند تصریح کرد: این بخشی از عوامل شکل گیری حقوق های نجومی است و بخش دیگر آن دو زیست بودن شرکت های دولتی است که تنها به ظاهر به بخش خصوصی واگذار شدند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید ابتدا شاخص های مدیریتی را برای اداره مناسب شرکت های دولتی مشخص کنیم تا این شرکت ها در آینده زیان ده نشده و سوددهی داشته باشند، ضمن اینکه سازوکاری تعیین شود تا در راس این شرکت ها هیئت مدیره های توانمند حضور داشته باشند اینگونه نباشد که هر کس با یک مدیر ارشد اعم از وزیر یا معاون رئیس جمهور با نماینده رفاقتی داشت به عضویت هیئت مدیره ها در آمده و با اندک حضوری در این مجموعه ها حقوق های کلان دریافت کنند.

میرتاج الدینی با تاکید براینکه اصلاح این موارد می تواند در توقف حقوق های نجومی اثرگذار باشد گفت: متاسفانه دربرخی موارد در این شرکت ها حقوق هایی پرداخت می شود که قابل مقایسه با حقوق های دولتی و مجلسی نیست، باید تکلیف حقوق مدیرانی که حداقل دریافتی آنها گاهی 17 تا 20 برابر حقوق سایرین است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه باید مدیریت شرکت های دولتی ارتقا پیدا کند گفت: نباید به خاطر حضور افراد فاقد صلاحیت در راس شرکت های دولتی ضمن ناکارآمد شدن این مجموعه ها بهانه ای برای از دست دادن مدیران توانمند فراهم شود.

فرصت مناسب مجلس برای اصلاح احکام بودجه شرکت های دولتی

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه بودجه شرکت های دولتی هرسال همراه با بودجه عمومی کشور ارائه می شد که مجموع آنها بودجه کل کشور را شامل می شد گفت: بودجه شرکت های دولتی دو سوم بودجه کل کشور است و که بخش اعظم بودجه کشور محسوب می شود، از سوی دیگر نمایندگان در جریان بررسی بودجه سالانه عمدتا به بودجه های عمرانی رسیدگی می کردند اما امسال یک ماه قبل از ازائه لایحه بودجه ، دولت بودجه  شرکت های دولتی را به مجلس تقدیم کرد و این فرصت مناسبی است تا نمایندگان بتوانند احکام بودجه شرکت های دولتی را اصلاح کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بودجه شرکت های دولتی به صورت درآمد -هزینه ای است گفت: بر این اساس شرکت های دولتی هر چه درآمد داشته باشند خودشان هزینه می کنند فقط بخشی از آن را صرف تولید می کنند که باید چارچوب مشخص این هزینه کردها مشخص شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه باید مشخص شود که سیاست های کلان کشور با توسعه شرکت های دولتی موافق بوده و انبساطی عمل می کند یا سیاست انقباضی را مورد تاکید قرار می دهد و به دنبال واگذاری آنهاست تاکید کرد: سیاست های اصل 44 قانون اساسی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه راهگشاست و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ک

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون برنامه کمیسیون برنامه و بودجه بودجه شرکت های دولتی شرکت های دولتی حقوق های نجومی میرتاج الدینی احکام بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد

با اعلام مدیرعامل سهامدار اصلی باشگاه پرسپولیس، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این باشگاه تا پایان لیگ بیست‌وسوم به فعالیت خود در جمع سرخپوشان ادامه می‌دهند.

طرفداری | سید محمد مهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر پس از برگزاری مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صحبت هایی را انجام داد.

سید محمد مهدی احمدی گفت:

امیدواریم با توجه به بنیه مالی بانک‌های حاضر در کنسرسیوم مالکیت پرسپولیس، آنها پشتوانه پرسپولیس باشند و دغدغه هواداران برطرف شود. امیدواریم پرسپولیس دغدغه‌ای بابت پرداخت دستمزدها نداشته باشد.

مدیرعامل بانک شهر که بانک زیرمجموعه او مالک 30 درصد سهام باشگاه پرسپولیس خواهد بود، در مورد سمت مدیرعاملی این باشگاه گفت:

در پنج هفته منتج به پایان سال در خدمت رضا درویش (مدیرعامل پرسپولیس) و اعضای هیئت مدیره خواهیم بود. فقط هیئت مدیره متصدی ندارد و یک ناظر مالی کنار درویش می‌گذاریم تا نظام بودجه‌ریزی را جلو ببرد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)