Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:43:04 GMT

کرونا را از در و پنجره بیرون کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۳۰۷۱

کرونا را از در و پنجره بیرون کنید

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اکنون آب‌وهوای خوب است و می‌توان برای تهویه مطلوب در و پنجره‌ها را باز گذاشت، ولی نگرانی ما برای فصول سرد سال است که افراد در مکانی گرم و بدون تهویه دور هم جمع می‌شوند ازاین‌رو بانک‌ها و ادارات باید تهویه مناسبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین درباره ادامه تعطیلی مدارس، عنوان کرد: اگر مدارس تعطیل نباشند شاید به دانش آموزان آسیبی نرسد، اما می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد، بنابراین تمدید تعطیلی کلاس‌های درس می‌تواند موجب شود با آرامش بیشتری اوج کرونا را بگذرانیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در ماه‌های اخیر روند ابتلا به کرونا در استان روندی ثابت و گا‌ه افزاینده بوده است اما در دو هفته اخیر با اعمال محدودیت‌ها میزان بستری‌ها از ۳۰۰ به ۲۰۰ نفر رسیده که نشان از کاهش ۳۰ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید

اگر کرونا گرفتید، اعلام کنید/ مهمانی ۶۰۰ نفره در بوشهر!

کشمیری ادامه داد: در دو هفته اخیر سختگیری‌های بیشتری به ویژه در مرکز استان شکل گرفت که می‌توان به محدودیت‌هایی مانند بسته شدن رستوران‌ها، تعطیلی مدارس و تاکید بر استفاده از ماسک در ساحل اشاره کرد که باعث شد تاثیر مثبتی در روند کاهش ابتلا و بستری ایجاد شود.

او درباره موارد ثبت شده فوتی‌ها نیز گفت: میانگین فوتی‌های شش‌ماهه ۵ سال اخیر در مقایسه با سال ۹۹ نشان داد تفاوت چشمگیری بین مرگ‌های طبیعی در استان با مرگ‌های کرونایی نداشته‌ایم. درواقع ما آمار تمام فوتی‌ها را اعلام کرده‌ایم ازاین‌رو مرگ افزوده ما تفاوت چندانی با مرگ‌های ثبت شده ناشی از کرونا ندارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تهویه هوا انتقال ویروس کووید19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم دیدار کرد.

در این دیدار، مطالبات و خواسته های مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان جم مطرح و استاندار نیز به این مطالبات پاسخ داد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت های مختلف اهتمام دارد.

احمد محمدی زاده با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه های جنوب استان بوشهر ابراز داشت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می شود و بهره وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می یابد و تلاش می شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد