Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش روزانه شمار بیماران دارای علائم بیماری کرونا و بستری شدن آنها، مراکز درمانی استان با محدودیت تخت‌های بیمارستانی مواجه شدند به همین دلیل نیاز است بیمارانی که دارای وضعیت بهتری هستند و قابلیت مراقبت از آنها در خانه وجود دارد ترخیص شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورتی که این بیماران با تشخیص و تجویز پزشک بتوانند دوره مراقبت خود را در خانه سپری کنند به خالی شدن تعدادی از تخت‌های بیمارستانی و استفاده از آنها برای بستری کردن بیماران بدحال منجر می‌شود.

حیدری با بیان اینکه طی کردن دوره مراقبت از بیماران کرونایی در خانه علاوه بر خالی شدن تخت های بیمارستانی باعث افزایش روحیه آنها می شود، خاطرنشان کرد: مراقبت از بیماران دارای علائم کرونا در خانه نیاز به تامین برخی تجهیزات موردنیاز دارد که یکی از مهمترین آن،دستگاه کمک تنفسی از جمله کپسول اکسیژن است.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه این قبیل دستگاه‌ها، گران قیمت و تامین آن برای عده‌ای از مردم مشکل است، تصریح کرد: در همین ارتباط با هماهنگی مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان(امام هادی(ع) مقرر شد که با همکاری استادان دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان، تعدادی دستگاه کمک تنفسی در اختیار بیماران کرونایی که دوره مراقبتی خود را در منزل سپری می‌کنند به صورت امانت و با دریافت ودیعه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی با هزینه های سنگین ناشی از شیوع بیماری کرونا و تامین اقلام حفاظتی مواجه است، تصریح کرد: این دانشگاه در زمان حاضر امکان تامین بودجه برای خرید چنین تجهیزاتی مانند دستگاه کمک تنفسی برای بیماران یادشده را ندارد بنابراین از مردم می خواهیم تا در این زمینه یاریگر هموطنان خود باشند و بر اساس توان خود کمک کنند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان(امام هادی(ع) با بیان اینکه اگر افرادی دستگاه کمک تنفسی مانند کپسول اکسیژن در اختیار دارند می توانند آن را به صورت امانت در اختیار سایر بیماران نیازمند قرار دهند، اضافه کرد: سایر افراد می توانند با پرداخت مبلغ به مجمع خیرین بهداشت و سلامت اصفهان برای خرید و تامین این تجهیزات کمک کنند.

حیدری با اشاره به اینکه در زمان حاضر حدود یکهزار و ۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۲۰۰ دستگاه اکسیژن ساز برای این کار موردنیاز است، گفت: در مرحله نخست این کار در بیمارستان الزهرا(س) و سپس در پنج بیمارستان دیگر اصفهان و همچنین چند شهر بزرگ استان اجرا می شود.

وی افزود: مردم می توانند کمک‌های مالی خود را در این زمینه از طریق شماره گیری #۳۲۲۳*۷۸۰* به حساب مجمع خیرین بهداشت و سلامت اصفهان واریز کنند.

تعداد بیماران دارای علائم کرونا که در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند به بیش از ۲ هزار نفر رسیده و بنا به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، بخش درمان این خطه در آستانه شکنندگی قرار گرفته است.

از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تا پایان مهر امسال بیش از ۴۳ هزار بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند که از بین آنها بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر جان باختند که تست کرونای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر آنها مثبت و قطعی بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون بیش از ۶۸۰ هزار نفر بطور قطعی به کرونا مبتلا شدند که از بین آنها بیش از ۳۷ هزار نفر جان باختند و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اختصاصی ایرنا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشارکت های مردمی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اختصاصی ایرنا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشارکت های مردمی بهداشت و سلامت ویروس کرونا اختصاصی ایرنا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشارکت های مردمی بهداشت و سلامت اخبار کنکور مجمع خیرین بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی دستگاه کمک تنفسی دارای علائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟