Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «وانگ یی» دوشنبه شب در نشست ویدیویی وزرای خارجه چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که از پکن سخن می گفت، افزود: اولین آزمایش بالینی فاز سه واکسن COVID-۱۹ که توسط چین با همکاری امارات متحده عربی و بحرین انجام شده، در حال پیشرفت است و تا کنون ۴۴ هزار نفر در قالب این آزمایش واکسینه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ یی اضافه کرد: چین برای نیازهای واقعی مردم منطقه به منظور دسترسی به واکسن کرونا اهمیت زیادی قائل است و تمایل دارد به این نیازها پاسخ دهد و اقدامات مشخصی را برای ارتقاء ساخت یک جامعه بهداشتی مناسب با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس انجام دهد.

وزیر خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تعامل چین و شورای همکاری خلیج فارس به نیروی ثابت و مهمی برای منطقه خلیج فارس و حتی جهان تبدیل شده است، افزود: پکن همچنین از تلاش کشورهای شورا برای دفاع از امنیت سیاسی و ثبات اجتماعی خود و راه توسعه مستقل این کشورها پشتیبانی می کند.

او با اشاره به اینکه دو طرف باید بر چندجانبه گرایی پایبند باشند، اظهار کرد: چین مایل است با عملکرد واقعی به همراه شورای همکاری خلیج فارس به ایجاد جامعه بشری برخوردار از بهداشت و سلامت مشترک یاری کند.

وانگ یی اظهار کرد: دو طرف باید با پیش شرط پیشگیری و کنترل موثر همه گیری کرونا، به بازسازی اقتصادی پس از همه گیری بپردازند و مذاکرات منطقه تجارت آزاد چین و شورای همکاری خلیج فارس را از سر گیرند و ضمن تقویت همکاری امنیت داده ها و پیشبرد اجرای طرح های مهم کمربند و جاده، مبادلات انسانی و فرهنگی را نزدیک تر سازند.

در نشست ویدیویی وزرای خارجه چین و شورای همکاری کشورهای خلیج فارس، وزرای امور خارجه امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عربستان سعودی، قطر، عمان و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس شرکت داشتند.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس هم در این نشست تاکید کردند که پکن شریک راهبردی بسیار مهم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و چین به بزرگ ترین کشور واردکننده و صادرکننده کشورهای شورا تبدیل شده است.

آنها تاکید کردند شورای همکاری خلیج فارس قاطعانه پایبند اصل چین واحد است و تمایل دارد که به اتفاق پکن به طور مشترک در ساخت و ساز کمربند و جاده همکاری کند و هر چه سریع تر مذاکرات درباره منطقه تجارت آزاد را از سر گیرد. این شورا نقش سازنده و مثبت چین در مسایل مهم منطقه را ستایش می کند و مایل است به اتفاق طرف ها از طریق گفت و گو مناقشات را حل و فصل کند.

منبع: خبرگزاری شینهوا برچسب‌ها چین شورای همکاری خلیج فارس وانگ یی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین شورای همکاری خلیج فارس وانگ یی چین شورای همکاری خلیج فارس وانگ یی اخبار کنکور شورای همکاری خلیج فارس وانگ یی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد